Bedradingsschema EJ18S

Voor alle electrische zaken
Plaats reactie
Gebruikersavatar
lolkama
Berichten: 149
Lid geworden op: 02 feb 2013 22:33

Bedradingsschema EJ18S

Bericht door lolkama »

Hoi,

Heb vandaag een EJ18S opgehaald om de straks in mijn kitcar te gaan bouwen alleen ik kan nergens een schema van vinden van de singlepoint injectie.

Heb wel diverse schema's van de multipoint zou ik deze kunnen gebruiken voor de grote lijnen ?

De bedoeling is om eerst de motor te laten draaien voor ik er verder mee ga.

Wie o wie kan mij een paar tips geven of een schema zou nog mooier zijn :)

Gr Leo
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 988
Lid geworden op: 13 nov 2008 12:47

Re: Bedradingsschema EJ18S

Bericht door Toon »

hallo heren subaru technici kan iemand helpen met en electrisch schema van een legacy met ej 18 motor?

Ik heb deze enthousiast hier naar toe gestuurd vanaf de keversite met de belofte dat hier alleen mensen zitten die iedereen helpen, ik weet dat ze ergens op het web te vinden zijn maar ik ben een digibeet dus
WIE HELPT HIER EVEN.

Bij voorbaat dank
Toon.
Gebruikersavatar
justyfever
Berichten: 1438
Lid geworden op: 25 mar 2009 11:02

Re: Bedradingsschema EJ18S

Bericht door justyfever »

Dit kan je misschien verder helpen? http://www.subaruforum.nl/manuals/1992_Legacy_W-M.pdf
Proud (and only) member of the Dutch Justy Fan Club!
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 988
Lid geworden op: 13 nov 2008 12:47

Re: Bedradingsschema EJ18S

Bericht door Toon »

:okeee:
Gebruikersavatar
lolkama
Berichten: 149
Lid geworden op: 02 feb 2013 22:33

Re: Bedradingsschema EJ18S

Bericht door lolkama »

Thnx Toon,

Had zelf ook al iets gevonden van de Subaru Liberty maar deze is van de Legacy.

Ben al aardig aan de knip dunt mooi uit die draadboom.

Heb er geen brandstof pomp bij kan ik gewoon een universele pomp gebruiken ?
Gebruikersavatar
justyfever
Berichten: 1438
Lid geworden op: 25 mar 2009 11:02

Re: Bedradingsschema EJ18S

Bericht door justyfever »

Als je rekening houdt met het debiet en de druk wel :okeee:
Proud (and only) member of the Dutch Justy Fan Club!
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 988
Lid geworden op: 13 nov 2008 12:47

Re: Bedradingsschema EJ18S

Bericht door Toon »

zoals ricardo al zegt, opbrengst en druk zijn belangrijk en dat is bij een orginele pomp natuurlijk altijd goed.Een after market kan ook hou er rekening mee dat je twee benzineleidingen nodig hebt, aanvoer en retour. Bij de subaru zit de pomp in de tank,daarom adviseer ik mensen die zelf slopen de pomp er uit te halen en in de kevertank te bouwen, heb ik zelf ook gedaan.Ik weet niet of je wel eens bij een sloper komt, daar haal je er voor een paar tientjes ook een uit. zitting van de achterbank er uit en je kunt er zo bij.
Gebruikersavatar
lolkama
Berichten: 149
Lid geworden op: 02 feb 2013 22:33

Re: Bedradingsschema EJ18S

Bericht door lolkama »

Ja dan weet je dat je goed zit.

Alleen heb nog een pomp van een bmw 525i welke onder de auto hangt op zich leek mij dit wel makkelijker dan er een in je tank te plaatsen.

Heb de opbrengst en de druk even opgezocht in de mooie manual dus die ga ik nu vergelijken met die van de BMW.
Gebruikersavatar
lolkama
Berichten: 149
Lid geworden op: 02 feb 2013 22:33

Re: Bedradingsschema EJ18S

Bericht door lolkama »

Zo kabelboom opgeschoond

Afbeelding
Gebruikersavatar
justyfever
Berichten: 1438
Lid geworden op: 25 mar 2009 11:02

Re: Bedradingsschema EJ18S

Bericht door justyfever »

Ziet er netjes uit!

Eén puntje/vraagje: kan je niet een heel aantal pennetjes uit de stekker halen bij de ECU? Dan heb je daar ook totaal geen last meer van.
Proud (and only) member of the Dutch Justy Fan Club!
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 988
Lid geworden op: 13 nov 2008 12:47

Re: Bedradingsschema EJ18S

Bericht door Toon »

De dunste die ik tot nu toe gezien heb, als alles nu nog werkt :okeee: :okeee:
Gebruikersavatar
lolkama
Berichten: 149
Lid geworden op: 02 feb 2013 22:33

Re: Bedradingsschema EJ18S

Bericht door lolkama »

Ja dat is de verrassing of hij het nog doet, heb maar 2 draden over en die zijn van de Airco.

En ik heb nog een reedcontact van de toerenteller functie geen idee ???
en het contact van de versnellingsbak of hij in de vrij staat (Neutral switch) doorverbinden of niet is de vraag nog even.

Gr Leo
Gebruikersavatar
lolkama
Berichten: 149
Lid geworden op: 02 feb 2013 22:33

Re: Bedradingsschema EJ18S

Bericht door lolkama »

Niemand een Idee :idea: wat er met de contacten moet gebeuren :?:

Reedcontact toerenteller en Neutral switch :?:
Gebruikersavatar
lolkama
Berichten: 149
Lid geworden op: 02 feb 2013 22:33

Re: Bedradingsschema EJ18S

Bericht door lolkama »

Hij heeft gelopen :)

Nog wel op remreiniger maar er is leven.

Nu eerst een benzine pomp scoren.

http://www.youtube.com/watch?v=X5xQ3VN9 ... e=youtu.be
Gebruikersavatar
niksnut
Berichten: 1638
Lid geworden op: 13 mar 2009 23:19

Re: Bedradingsschema EJ18S

Bericht door niksnut »

remmen reiniger en start ether zijn de pest voor je motor. niet meer doen
Gebruikersavatar
the dude
Berichten: 1800
Lid geworden op: 21 dec 2008 12:43

Re: Bedradingsschema EJ18S

Bericht door the dude »

lolkama schreef:Hij heeft gelopen :)

Nog wel op remreiniger maar er is leven.

Nu eerst een benzine pomp scoren.

http://www.youtube.com/watch?v=X5xQ3VN9 ... e=youtu.be
Ik heb nog een walbro-pomp over.........nieuw in doos. Welliswaar extern :roll:
XT: 2 COOL 2 B 4GOTTEN
Gebruikersavatar
lolkama
Berichten: 149
Lid geworden op: 02 feb 2013 22:33

Re: Bedradingsschema EJ18S

Bericht door lolkama »

Bedankt voor het aanbod.

Heb vandaag een van een BMW E28 gekocht ook extern maar is alleen maar makkelijker hoef ik ook geen tank aan te passen.

Van de week eens kijken of ik een test opstelling kan maken.
dj rene
Berichten: 548
Lid geworden op: 22 jul 2013 07:48

Re: Bedradingsschema EJ18S

Bericht door dj rene »

lolkama schreef:
En ik heb nog een reedcontact van de toerenteller functie geen idee ???
en het contact van de versnellingsbak of hij in de vrij staat (Neutral switch) doorverbinden of niet is de vraag nog even.

Gr Leo
Iemand hier al een idee over, zitten toch genoeg mensen die hun kabelboom aangepast hebben.
Zelf gebruik ik de Neutral switch niet en heb dus alleen de stekker nog aan de kabelboom bungelen.
De motor loopt wel goed en gaat over de 4500Rpm (dus geen noodloop).
Ook geeft de diagnose geen foutmelding.
Wel ben ik benieuwd wat het gevolg hiervan is en wat jullie ervaringen zijn.

Hoor graag van jullie.
Plaats reactie