schema of draad kleur

Voor alle electrische zaken
Plaats reactie
Gebruikersavatar
niksnut
Berichten: 1638
Lid geworden op: 13 mar 2009 23:19

schema of draad kleur

Bericht door niksnut »

1 van de 2 impreza plus heeft achter ineens geen ruitverwarming en ruitewisser meer. wel doet het sproeier pompje het nog.
als ik de ruitewisser aan zet hoor ik wel achterin een relais klikken dus het zal wel draadbreuk in de buurt van het scharnier/ klep zijn.

toch alle zekeringen gechecked in die zijn echt heel.

dus het zal wel open pellen van de draadboom worden, maar heeft iemand een schema / draadkleuren van de kabelboom die de achterklep in loopt?

betreft een plus 1.6 GL uit 93 zonder ABS en zonder airco.
Gebruikersavatar
the dude
Berichten: 1800
Lid geworden op: 21 dec 2008 12:43

Re: schema of draad kleur

Bericht door the dude »

Is er niks mis met je wissermotor? Heb ik gehad bij de Outback; asje vastgekankerd door vocht en vuil en daardoor de kunststof vertanding in de motor kaduuk.
XT: 2 COOL 2 B 4GOTTEN
Gebruikersavatar
niksnut
Berichten: 1638
Lid geworden op: 13 mar 2009 23:19

Re: schema of draad kleur

Bericht door niksnut »

dan zou de motor moeten draaien , maar er gebeurd helemaal niets. wel hoor ik het relais ergens achterin klikken . ook de achterruit verwarming geeft nul op rekest. staat ook geen spanning op .

maar sinds vanochtend een nieuw probleem.
hij (de auto ) doet niets meer, althans , de lampejes in de dash branden wel maar hij start niet meer.
vanavond maar ff klooien :(
Gebruikersavatar
the dude
Berichten: 1800
Lid geworden op: 21 dec 2008 12:43

Re: schema of draad kleur

Bericht door the dude »

Sorry, je hebt gelijk. Motor zou dan moeten draaien, ja.

Achterklep paneeltje openmaken en kijken welke kleur draden op de desbetr.dienstweigeraars zitten :?:
Zo zie je maar weer...... t begint met een klein motortje en eindigt met met een grote :|



succes vanavond Peet
XT: 2 COOL 2 B 4GOTTEN
Gebruikersavatar
niksnut
Berichten: 1638
Lid geworden op: 13 mar 2009 23:19

Re: schema of draad kleur

Bericht door niksnut »

motor loopt weer.
heel maf. heb het ook eens gehad met 1 van mijn legacy's .

moest heel lang doorstarten. eerst even geluisterd of de brandstof pomp werkte. verder leek alles normaal . Wel starten maar eerst geen teken van leven geven.
na 3 keer doorstarten (met en zonder gas) hoorde je dat er wat ging gebeuren. 4e keer doorstarten kwam er weer leven in. klonk alsof hij zwaar verzopen was , maar dat kan bijna niet bij een injektie motor.
loopt weer normaal zonder foutcode's . schiet mij maar lek.
maar zoals gemeld heb ik het precies hetzelfde een keer met een legacy II gehad.
hoop dat het net als toen niet meer terug komt.
vanavond de bedrading bij de achterklep maar controleren.
Gebruikersavatar
niksnut
Berichten: 1638
Lid geworden op: 13 mar 2009 23:19

Re: schema of draad kleur

Bericht door niksnut »

en we rollen weer met een volledig (elektrisch) functionerende achterkant :)

wel in en in koud , zo buiten klussen nu. zo maar ff een lekkere warme douche :D
Gebruikersavatar
the dude
Berichten: 1800
Lid geworden op: 21 dec 2008 12:43

Re: schema of draad kleur

Bericht door the dude »

En het probleem was.......? (Voor de kijkers onder ons)
XT: 2 COOL 2 B 4GOTTEN
Gebruikersavatar
niksnut
Berichten: 1638
Lid geworden op: 13 mar 2009 23:19

Re: schema of draad kleur

Bericht door niksnut »

probleem van het niet willen aanslaan kan ik je niet mee helpen Jan .
het enige is dat ik enkele zekeringen heb losgehaalt om te chekken en dat ik daarmee misschien de ECM een reset heb gegeven.

en bij de klep waren diverse draden scherp doorgesneden bij het rubber waar de draden van de body over gaan in de klep. snap er geen reet van .
Gebruikersavatar
the dude
Berichten: 1800
Lid geworden op: 21 dec 2008 12:43

Re: schema of draad kleur

Bericht door the dude »

MMMMMMH, dus je doet maar wat en hij loopt weer :!: :?: Kwou dat dat mijn rooie XT ook zo ging :D
XT: 2 COOL 2 B 4GOTTEN
Gebruikersavatar
niksnut
Berichten: 1638
Lid geworden op: 13 mar 2009 23:19

Re: schema of draad kleur

Bericht door niksnut »

nou , eigenlijk ligt het wat anders Jan. tis en blijft natuurlijk een subaru met karakter.
normaal staat ZE op de eigen oprit en de mijne op de gemeentelijke parkeerplaats. het probleem deed zich voor toen ZIJ op de gemeentelijke parkeerplaats stond en de mijne op de oprit.

Ik vermoed sterk dat ze gewoon de pest in had.
na haar streng toegesproken te hebben middels de kontakt sleutel (en de belofte gedaan dat ze weer op HAAR oude plekkie mocht staan) gaf ze dus weer een teken van leven.

't zijn soms net vrouwen :D
Gebruikersavatar
niksnut
Berichten: 1638
Lid geworden op: 13 mar 2009 23:19

Re: schema of draad kleur

Bericht door niksnut »

nou , eigenlijk ligt het wat anders Jan. tis en blijft natuurlijk een subaru met karakter.
normaal staat ZE op de eigen oprit en de mijne op de gemeentelijke parkeerplaats. het probleem deed zich voor toen ZIJ op de gemeentelijke parkeerplaats stond en de mijne op de oprit.

Ik vermoed sterk dat ze gewoon de pest in had.
na haar streng toegesproken te hebben middels de kontakt sleutel (en de belofte gedaan dat ze weer op HAAR oude plekkie mocht staan) gaf ze dus weer een teken van leven.

't zijn soms net vrouwen :D
Plaats reactie