Afstandsbediening vervangen

Voor alle electrische zaken
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RJS
Berichten: 1276
Lid geworden op: 18 mar 2011 09:48

Afstandsbediening vervangen

Bericht door RJS »

Mijn knopjessleutel is nu dan toch echt overleden. Vorig jaar weigerde hij al eens, maar na een nieuwe batterij en het geregeld wat bijbuigen van de contactjes deed ie het weer een poos. Nu weigert ie alle dienst.

Ik wil toch wel weer heel graag afstandsbediening, ook omdat ik de sloten wil sparen. Ik heb de indruk dat die lang niet meer zo robuust worden gemaakt dan vroeger. Hoeft ook niet meer vanwege de afstandsbediening.

Ik heb eens op het internet zitten speuren en vond onder andere deze:

http://www.centrale-deurvergrendeling.n ... -ke750-ult

Je moet dan het schakelrelais vervangen door deze nieuwe. Ik ben niet zo'n electronicatechneut (als ik zie dat jullie hele dashboards uit elkaar halen met al die draadbomen, wordt ik een beetje duizelig). Is er iemand die ervaring heeft met zo'n klus. Ik belde die internetwinkel en die zei dat het niet moeilijk was en dat je niet in de draden van je auto hoefde te knippen. Ik heb een aantal concrete vragen:

Waar zit in de Forester dat schakelrelais. Ze zitten vaak in het voorportier aan de bestuurderszijde, zegt met, maar ik meen ook wel eens gehoord te hebben dat ze bij de Forester onder het dashboard aan de bijrijderskant zitten

Als je het ding loshaalt en vervangt, krijg je dan geen problemen met je anti diefstalbeveiliging?

Ben benieuwd naar jullie reactie
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Afstandsbediening vervangen

Bericht door erichendri »

Schakelrelais zit altijd onder je dashboard.
Ik zou zelf niet aan dit setje beginnen.
Diefstalbeveiliging = startonderbreker (denk dat je dit bedoelt) zit in je sleutel.

Eric
Gebruikersavatar
RJS
Berichten: 1276
Lid geworden op: 18 mar 2011 09:48

Re: Afstandsbediening vervangen

Bericht door RJS »

Waarom moet ik er niet aan beginnen?

Dank voor je bericht trouwens...
Gebruikersavatar
RJS
Berichten: 1276
Lid geworden op: 18 mar 2011 09:48

Re: Afstandsbediening vervangen

Bericht door RJS »

Probeerde je net een PB te sturen, maar dat lijkt niet te zijn gelukt. Hij staat nog in mijn Postvak Uit. Krijg hem niet vérzonden. Gek... Hebbie em ontvangen?
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Afstandsbediening vervangen

Bericht door SP-Boxer »

Hij blijft daar staan totdat Eric je PB heeft gelezen ;)
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Afstandsbediening vervangen

Bericht door erichendri »

Klopt, heb hem net gelezen en beantwoord.

Eric
Gebruikersavatar
RJS
Berichten: 1276
Lid geworden op: 18 mar 2011 09:48

Re: Afstandsbediening vervangen

Bericht door RJS »

OK, duidelijk.
Gebruikersavatar
RJS
Berichten: 1276
Lid geworden op: 18 mar 2011 09:48

Re: Afstandsbediening vervangen

Bericht door RJS »

Ik heb inmiddels een nieuwe afstandsbediening laten plaatsen. Merkvreemd weliswaar, maar het werkt perfect. En met twee zenders, wat ook handig is. Deze optie was goedkoper dan een nieuwe zender van Subaru zelf. Bovendien had ik dan naar mijn dealer in Nieuwegein gemoeten, toch weer 30 km rijden enkele reis. Ben er erg tevreden mee. Dit onderwerp kan worden gesloten wat bij betreft...
Danneman
Berichten: 53
Lid geworden op: 05 mar 2013 09:37

Re: Afstandsbediening vervangen

Bericht door Danneman »

RJS schreef:Ik heb inmiddels een nieuwe afstandsbediening laten plaatsen. Merkvreemd weliswaar, maar het werkt perfect. En met twee zenders, wat ook handig is. Deze optie was goedkoper dan een nieuwe zender van Subaru zelf. Bovendien had ik dan naar mijn dealer in Nieuwegein gemoeten, toch weer 30 km rijden enkele reis. Ben er erg tevreden mee. Dit onderwerp kan worden gesloten wat bij betreft...
Wat heeft je dit gekost? En welk type/merk heb je?
Gebruikersavatar
RJS
Berichten: 1276
Lid geworden op: 18 mar 2011 09:48

Re: Afstandsbediening vervangen

Bericht door RJS »

Oei... 80 euro inbouw Inc... Zoiets.
Plaats reactie