Cvt defect
Cvt defect
De laatste tijd hoor ik bij mijn forester van 2015 met 130.000 km op de teller een tikkend geluid bij het maken van een bocht naar rechts. Dacht eerst dat het iets met de aandrijfas zou zijn. Na onderzoek bij de dealer blijkt het de cvt te zijn. Kan er voorlopig mee doorrijden maar er moet wel wat aan gebeuren. De cvt moet dan voor onderzoek en reparatie naar een gespecialiseerd bedrijf. De kosten zijn niet gering voor dit grapje. De dealer zal nagaan of subaru Nederland coulance wil toepassen.
Na wat zoeken las ik dat subaru in de VS de garantie op de cvt heeft verlengd tot 10 jaar of 100.000 mijl.
( https://olive.com/subaru-cvt-transmissi ... -affected/ )
Zijn er mensen op het forum met een vergelijkbare ervaring met de cvt en eventueel de afhandeling door subaru Nederland?
Na wat zoeken las ik dat subaru in de VS de garantie op de cvt heeft verlengd tot 10 jaar of 100.000 mijl.
( https://olive.com/subaru-cvt-transmissi ... -affected/ )
Zijn er mensen op het forum met een vergelijkbare ervaring met de cvt en eventueel de afhandeling door subaru Nederland?
Re: Cvt defect
Is de auto gewoon standaard? Dus niet verhoogd bijvoorbeeld?
Voor zover ik weet zijn er hier nog geen cvt defecten bekend, maar iemand moet (helaas) de eerste zijn...
Zo'n geintje zal inderdaad al snel €2500 - 5000,- gaan kosten vrees ik.
Voor zover ik weet zijn er hier nog geen cvt defecten bekend, maar iemand moet (helaas) de eerste zijn...
Zo'n geintje zal inderdaad al snel €2500 - 5000,- gaan kosten vrees ik.
"I feel Legacy"
Re: Cvt defect
Hier in Noorwegen al flink wat advertenties gezien met Subaru's waarvan de CVT vervangen moet worden.
Ik begin steeds meer te twijfelen over een Subaru...zeker gezien de lage kilometerstanden waar het noodlot (portemonnee trekken) toeslaat.
Mijn ouderwetse AT4 schakeld nog prima na 350.000km...
Gr.Quikfit
Ik begin steeds meer te twijfelen over een Subaru...zeker gezien de lage kilometerstanden waar het noodlot (portemonnee trekken) toeslaat.
Mijn ouderwetse AT4 schakeld nog prima na 350.000km...
Gr.Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
- erichendri
- Berichten: 5614
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Cvt defect
Er rijden op dit moment al veel subaru's met cvt rond dus lees je ook wat vaker dat ze stuk zijn.
Eén tip, breng de complete auto naar het revisiebedrijf.
Kunnen hun na reparatie zelf proefrijden.
En spreek een prijs af.
Bocht naar rechts zei je, als je nou eens terugschakeld in de rechter bocht, tikt hij dan ook?
En in neutraal?
En constante snelheid?
Eric
Eén tip, breng de complete auto naar het revisiebedrijf.
Kunnen hun na reparatie zelf proefrijden.
En spreek een prijs af.
Bocht naar rechts zei je, als je nou eens terugschakeld in de rechter bocht, tikt hij dan ook?
En in neutraal?
En constante snelheid?
Eric
Re: Cvt defect
Ja logisch,maar best zijn ze niet en ik ben niet van plan om 5000+ Pl€uries te reserveren...dan kan ik net zo goed een diesel aanschaffen als ik van me geld af wil.erichendri schreef:Er rijden op dit moment al veel subaru's met cvt rond dus lees je ook wat vaker dat ze stuk zijn.
Komt nog bij dat de duwband na zo'n 180.000km vervangen moet worden en dat ze iedereen wijsmaken dat de olie nooit vervangen hoeft te worden...benieuwd hoelang zo'n bak het doet na ''het niet vervangen van duwband en olie'' na een tonnetje of 2
Gr.Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
Re: Cvt defect
CVT doet het bij mij nog prima.
Nu 245k op de teller.
Bij 240k toch maar eens de 1e olie er uit laten flushen.
Greetz, Q
Nu 245k op de teller.
Bij 240k toch maar eens de 1e olie er uit laten flushen.
Greetz, Q
Outback 2.5i CVT Exclusive 2010 G3 (+40mm) met leerpakketje
Sold: Legacy 2.0R Exec 07 G3
Moto Martin Rules!; Martin Kawasaki GPz750; Martin Kawa Z750; Kawa GPz750
Sold: Legacy 2.0R Exec 07 G3
Moto Martin Rules!; Martin Kawasaki GPz750; Martin Kawa Z750; Kawa GPz750
Re: Cvt defect
Alles standaard en dealer onderhouden.SP-Boxer schreef:Is de auto gewoon standaard? Dus niet verhoogd bijvoorbeeld?
Voor zover ik weet zijn er hier nog geen cvt defecten bekend, maar iemand moet (helaas) de eerste zijn...
Zo'n geintje zal inderdaad al snel €2500 - 5000,- gaan kosten vrees ik.
Re: Cvt defect
Nooit geprobeerd, normaal gesproken alleen met caravan erachter gebruik ik de flippers. Zal deze weekend testen.erichendri schreef:Er rijden op dit moment al veel subaru's met cvt rond dus lees je ook wat vaker dat ze stuk zijn.
Eén tip, breng de complete auto naar het revisiebedrijf.
Kunnen hun na reparatie zelf proefrijden.
En spreek een prijs af.
Bocht naar rechts zei je, als je nou eens terugschakeld in de rechter bocht, tikt hij dan ook?
En in neutraal?
En constante snelheid?
Eric
Re: Cvt defect
Ben je de eerste eigenaar, m.a.w. heb je hem zelf 130.000 km gereden?
In de V.S., waar Subaru heel groot is, zijn er wel veel klachten. Vaak na stevig rijden off road, maar zeker ook bij normaal rijgedrag, althans dat wordt aangegeven.
Sowieso zou ik zelf in jouw geval ook mijn licht eens gaan opsteken bij Rudy van Nuland.
In de V.S., waar Subaru heel groot is, zijn er wel veel klachten. Vaak na stevig rijden off road, maar zeker ook bij normaal rijgedrag, althans dat wordt aangegeven.
Sowieso zou ik zelf in jouw geval ook mijn licht eens gaan opsteken bij Rudy van Nuland.
Weklee schreef: Alles standaard en dealer onderhouden.
Forester 2011 FB20
- erichendri
- Berichten: 5614
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Cvt defect
Amerikaanse subaru's worden lokaal gemaakt en zijn kwalitatief minder dan de Japanse subaru's.
Wie vervangt er nou preventief een duwband, ik vrees niemand, zelf denk ik dar 2000€ dan eerst komt.
Eric
Wie vervangt er nou preventief een duwband, ik vrees niemand, zelf denk ik dar 2000€ dan eerst komt.
Eric
Re: Cvt defect
Heb hem gekocht met 83k op de teller.snoef schreef:Ben je de eerste eigenaar, m.a.w. heb je hem zelf 130.000 km gereden?
In de V.S., waar Subaru heel groot is, zijn er wel veel klachten. Vaak na stevig rijden off road, maar zeker ook bij normaal rijgedrag, althans dat wordt aangegeven.
Sowieso zou ik zelf in jouw geval ook mijn licht eens gaan opsteken bij Rudy van Nuland.
Weklee schreef: Alles standaard en dealer onderhouden.
Ik wacht af of subaru met een coulance regeling komt. Ga alleen nog op vakantie dus dat zal er nog tussenkomen.
Re: Cvt defect
dus er zit een amerikaanse duwband in??erichendri schreef:Amerikaanse subaru's worden lokaal gemaakt en zijn kwalitatief minder dan de Japanse subaru's.
Wie vervangt er nou preventief een duwband, ik vrees niemand, zelf denk ik dar 2000€ dan eerst komt.
Eric
lijkt me stug.
M.n transporter automaat gekocht met 30k het gedonder begon bij 60K.
Kon de auto langsbrengen bij Autrans revisie €4000 met 1 jr garantie dit was 14jr geleden zal nu wel €5000 zijn.
Partij zitten dubben niet gedaan en omgeruild voor een schakelbak Transporter.
Later sprak ik iemand die wel de gok nam na 1,5 jr het zelfde dedonder weer ikke blij dat ik schakel had gekocht.
ook een dure les natuurlijk. auto inruilen.
voor mij nooit geen automaat meer.of het moet een lease auto zijn want het rijd wel heerlijk automaat.
Aju propje
Re: Cvt defect
Dan vrees ik dat de vorige eigenaar de cvt heeft overvraagd.
De cvt werd door Subaru in de V.S. geïntroduceerd om een lage emissie te bereiken. Niet omdat het een krachtpatser is.
Een aantal andere automerken bieden nu daarom heavy duty versies aan. Ook de Subaru cvt lijkt m.i.v. de 2019 modellen verbeterd.
Garantie vervalt na 5 jaar en bij de tweede eigenaar, dus de nieuwe eigenaar mag het dan zelf uitzoeken met zijn dealer onderhouden nieuwe aanwinst.
Het goede nieuws is dat hier in NL kennelijk nauwelijks problemen met de cvt voorkomen. Dat maakt de kans dat je nog lang van de auto plezier kunt hebben, na een goed uitgevoerde revisie, vrij groot, want het zijn leuke auto's.
Heb hem gekocht met 83k op de teller.
Ik wacht af of subaru met een coulance regeling komt. Ga alleen nog op vakantie dus dat zal er nog tussenkomen.[/quote]
De cvt werd door Subaru in de V.S. geïntroduceerd om een lage emissie te bereiken. Niet omdat het een krachtpatser is.
Een aantal andere automerken bieden nu daarom heavy duty versies aan. Ook de Subaru cvt lijkt m.i.v. de 2019 modellen verbeterd.
Garantie vervalt na 5 jaar en bij de tweede eigenaar, dus de nieuwe eigenaar mag het dan zelf uitzoeken met zijn dealer onderhouden nieuwe aanwinst.
Het goede nieuws is dat hier in NL kennelijk nauwelijks problemen met de cvt voorkomen. Dat maakt de kans dat je nog lang van de auto plezier kunt hebben, na een goed uitgevoerde revisie, vrij groot, want het zijn leuke auto's.
[/quote]Weklee schreef: Alles standaard en dealer onderhouden.
Heb hem gekocht met 83k op de teller.
Ik wacht af of subaru met een coulance regeling komt. Ga alleen nog op vakantie dus dat zal er nog tussenkomen.[/quote]
Forester 2011 FB20
- erichendri
- Berichten: 5614
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Cvt defect
CVT zorgt ook voor een lagere emissie.
Daarom goldt er in het begin in NL geen meerprijs.
Subaru past diverse cvt's toe in subaru.
Allemaal met verschillende trekgewichten of maximale koppel wat ze aankunnen.
Vergeet idd Amerika, daar rijden al denk (of gok) ik ruim 3 miljoen subaru's met cvt rond.
Dan zijn er ook wat meer klachten.
Automaat revisie kan prijzig zijn, bij mijn legacy had ik prijsopgaven tot 3200€ bij de bekende revisieboeren.
Rudy bood het mij aan voor 1800€, was de bekende subarukwaal.
Alle o-ringen in de bak werden vervangen bij 250000 km.
Daarna nog 180000 km gereden zonder problemen.
Een CVT overvraag je niet, hij zoekt altijd het beste toerental bij de rijomstandigheden.
Daarbij zitten er meer sensoren in dan een handbak, die waarschuwd je niet als hij te warm wordt.
Voor de topicstarter.
Maak een afspraak bij subaru Aalsmeer en vraag of iemand van de importeur er mee wilt rijden.
Zij komen dit vaker tegen dan een dealer.
Fijne vakantie nog
Daarom goldt er in het begin in NL geen meerprijs.
Subaru past diverse cvt's toe in subaru.
Allemaal met verschillende trekgewichten of maximale koppel wat ze aankunnen.
Vergeet idd Amerika, daar rijden al denk (of gok) ik ruim 3 miljoen subaru's met cvt rond.
Dan zijn er ook wat meer klachten.
Automaat revisie kan prijzig zijn, bij mijn legacy had ik prijsopgaven tot 3200€ bij de bekende revisieboeren.
Rudy bood het mij aan voor 1800€, was de bekende subarukwaal.
Alle o-ringen in de bak werden vervangen bij 250000 km.
Daarna nog 180000 km gereden zonder problemen.
Een CVT overvraag je niet, hij zoekt altijd het beste toerental bij de rijomstandigheden.
Daarbij zitten er meer sensoren in dan een handbak, die waarschuwd je niet als hij te warm wordt.
Voor de topicstarter.
Maak een afspraak bij subaru Aalsmeer en vraag of iemand van de importeur er mee wilt rijden.
Zij komen dit vaker tegen dan een dealer.
Fijne vakantie nog
Laatst gewijzigd door erichendri op 26 jul 2021 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Cvt defect
THX!erichendri schreef:CVT zorgt ook voor een lagere emissie.
Daarom goldt er in het begin in NL geen meerprijs.
Subaru past diverse cvt's toe in subaru.
Allemaal met verschillende trekgewichten of maximale koppel wat ze aankunnen.
Vergeet idd Amerika, daar rijden al denk (of gok) ik ruim 3 miljoen subaru's met cvt rond.
Dan zijn er ook wat meer klachten.
Automaat revisie kan prijzig zijn, bij mijn legacy had ik prijsopgaven tot 3200€ bij de bekende revisieboeren.
Rudy boid het mij aan voor 1800€, was de bekende subarukwaal.
Alle o-ringen in de bak werden vervangen bij 250000 km.
Daarna nog 180000 km gereden zonder problemen.
Een CVT overvraag je niet, hij zoekt altijd het beste toerental bij de rijomstandigheden.
Daarbij zitten er meer sensoren in dan een handbak, die waarschuwd je niet als hij te warm wordt.
Voor de topicstarter.
Maak een afspraak bij subaru Aalsmeer en vraag of iemand van de importeur er mee wilt rijden.
Zij komen dit vaker tegen dan een dealer.
Fijne vakantie nog