Piep in aandrijflijn
Piep in aandrijflijn
Sinds kort heb ik een irritante piep in de aandrijflijn. Het geluid is continu en verdwijnt als ik de koppeling intrap. Soms verdwijnt het geluid ook als ik meerdere kilometers heb gereden. Iemand een idee wat het kan zijn? Is dit het duo massa vliegwiel of bijvoorbeeld iets in de drukgroep?
Re: Piep in aandrijflijn
Kan het druklager zijn...
Gr.Quikfit
Gr.Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
- erichendri
- Berichten: 5614
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Piep in aandrijflijn
Denk de vliegwiel, hoe oud is de auto en welk type?
Maar altijd lastig op afstand.
Eric
Maar altijd lastig op afstand.
Eric
Re: Piep in aandrijflijn
Als het klinkt als tjilpen, dan is het het dubbelmassavliegwiel.
Greetz, Q
Greetz, Q
Outback 2.5i CVT Exclusive 2010 G3 (+40mm) met leerpakketje
Sold: Legacy 2.0R Exec 07 G3
Moto Martin Rules!; Martin Kawasaki GPz750; Martin Kawa Z750; Kawa GPz750
Sold: Legacy 2.0R Exec 07 G3
Moto Martin Rules!; Martin Kawasaki GPz750; Martin Kawa Z750; Kawa GPz750
Re: Piep in aandrijflijn
Vandaag in Oudewater geweest. Drukgroep moet vervangen worden.
Re: Piep in aandrijflijn
Legacy uit 2008, maar geproduceerd in 2005. Nu 180000 gelopen. Volgens Jaap is moet de drukgroep vervangen worden i.v.m. het lager.erichendri schreef:Denk de vliegwiel, hoe oud is de auto en welk type?
Maar altijd lastig op afstand.
Eric
Re: Piep in aandrijflijn
Ik ben hier wel vaker een rot druklager tegengekomen...de boel moet ongeacht wat het is toch los.
Als het vliegwiel in orde is word het een koppelingsplaat,drukgroep en een druklager.
Laat ''Jaap'' ook meteen het vliegwiel en het toplager checken!
Gr.Quikfit
Als het vliegwiel in orde is word het een koppelingsplaat,drukgroep en een druklager.
Laat ''Jaap'' ook meteen het vliegwiel en het toplager checken!
Gr.Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
Re: Piep in aandrijflijn
De auto is weer terug uit Oudewater. Nieuw vliegwiel, nieuwe koppeling, nieuwe drukgroep. Schakelt weer boterzacht en zonder gepiep.
Re: Piep in aandrijflijn
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
Re: Piep in aandrijflijn
Sabra schreef:De auto is weer terug uit Oudewater. Nieuw vliegwiel, nieuwe koppeling, nieuwe drukgroep. Schakelt weer boterzacht en zonder gepiep.
dank je voor het delen,,, weer een mooi leer moment voor een ieder..
Groet Robert
Re: Piep in aandrijflijn
Speling op het vliegwiel was te groot, vandaar dat ook het vliegwiel vervangen moest worden. Gepiep kwam met name vanuit het druklager. Omdat het lager inmiddels slijtage had veroorzaakt op vingers van de drukgroep, deze ook in zijn geheel vervangen. Verder gelijk maar de koppelingsplaat vervangen, omdat de boel toch open lag.
Re: Piep in aandrijflijn
Zie dit topic nu pas. Ik hoop dat ze voor een enkel massa vliegwiel hebben gekozen, dan komt het probleem nooit meer terug. Ik twijfel niet aan de kunde van het garagebedrijf, maar bij de 2.0R is de kans toch erg groot dat het gepiep van het vliegwiel en niet het druklager kwam. Kans is erg groot dat het terugkomt... Die vliegwielen staan erom bekend erg snel te beginnen piepen, wagens met 40 000km hadden er soms al last van.
Mijn Subaru's スバル・レガシィ
Re: Piep in aandrijflijn
Ik heb het oude druklager en de oude drukgroep gezien. Het lager was stuk en het druklager was ingesleten in de vingers van de drukgroep. Het vliegwiel tjilpte voorheen ook wel, maar dit was toch echt een hele andere piep.*thomas* schreef:Zie dit topic nu pas. Ik hoop dat ze voor een enkel massa vliegwiel hebben gekozen, dan komt het probleem nooit meer terug. Ik twijfel niet aan de kunde van het garagebedrijf, maar bij de 2.0R is de kans toch erg groot dat het gepiep van het vliegwiel en niet het druklager kwam. Kans is erg groot dat het terugkomt... Die vliegwielen staan erom bekend erg snel te beginnen piepen, wagens met 40 000km hadden er soms al last van.
Re: Piep in aandrijflijn
Ok, dan zal dat inderdaad de oorzaak zijn geweest. Hoeveel km had de wagen?
Mijn Subaru's スバル・レガシィ
Re: Piep in aandrijflijn
Hmm,mijn vermoeden was juist...met name omdat je vertelde dat het gepiep ophield als je de koppeling intrapte.Sabra schreef:Ik heb het oude druklager en de oude drukgroep gezien. Het lager was stuk en het druklager was ingesleten in de vingers van de drukgroep. Het vliegwiel tjilpte voorheen ook wel, maar dit was toch echt een hele andere piep.
Veel piepvrije kilometers toegewenst.
Gr.Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
Re: Piep in aandrijflijn
180000*thomas* schreef:Ok, dan zal dat inderdaad de oorzaak zijn geweest. Hoeveel km had de wagen?
Re: Piep in aandrijflijn
Als ik zo vrij mag zijn , wat kost het vervangen van dat alles ?
Subaru Outback
Saab 900 T16S Aero
Saab 900 T16S Aero
-
- Berichten: 900
- Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53
Re: Piep in aandrijflijn
bij mijn 2.0R had ik de druklager en koppeling laten vervangen voor ongeveer €800 incl onderdelen, zo uit mijn hoofd. had ook gepiep en zware koppeling, bleek het druklager te zijn. de koppeling zelf is nog in hele goede staat (heb ik nog liggen).
die van TS zal denk ik ook wel zoiets kosten?
die van TS zal denk ik ook wel zoiets kosten?