Bij mazda hed de 4wd een zwaarder uitgevoerde koppeling dan de 2wd.
Is ook wel logisch, er is geen wielspin mogelijk zoals bij de 2wd.
Dat compenseert de slip in de koppeling bij de 4wd.
Overigens zijn de koppelingen allemaal goed doorberekend, het
is een soort zekering voor de versnellingsbak en goedkoper te vervangen.
Eric
Zware koppelingspedaal forester
- erichendri
- Berichten: 5614
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Zware koppelingspedaal forester
Dat lijkt me het druklager die je hoort...Mark77 schreef:Ondertussen begint de koppeling met intrappen een licht gierend geluid te maken. Had dus toch gelijk dat er wat niet klopt ben ik bang. Lijkt me dat hij aan het eind is...hij slipt echter nog niet. Ga maar eens met garage babbelen. Nu geen garantie meer natuurlijk.
Als die het inderdaad is moet de boel uit elkaar , en dan gelijk een nieuwe koppelingsplaat er in : als die een half jaartje later alsnog slipt moet de boel weer los....weegt niet op tegen de meerprijs van een verse plaat.
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..
Grt Rene
Grt Rene