Differentieel achter (Legacy Turbo) opknappen
Geplaatst: 04 nov 2017 23:52
Ik ben bezig de onderzijde van de auto netjes in de lak te zetten, tevens worden de subframes aangepakt.
Mooie gelegenheid om het nogal roestige Legacy Turbo differentieel (optisch) wat op te knappen.
Ik heb geen foto's vooraf genomen, maar het diff was aardig aan het roesten en met een hamer de nodige dikke plakken loszittende roest verwijderd.
Na slijper met staalborstel en ontvetterbak ziet het diff er zo uit: Nu is de vraag:
- Laat ik het hele diff (dus ook de alu deksels) geheel in het zwart spuiten
- Of demonteer ik (of afplakken) deze alu deksel en probeer ze nog wat schoon te krijgen?
Ik heb zelf nog nooit met zo'n (limited slip) diff onderhoud hoeven uitvoeren.
Als ik de olie aftap, kan ik dan gewoon het achterdeksel verwijderen?
En is de functie van de zijdeksels het op de plek houden van de seals of komt er meer los als ik deze verwijder?
Als ik de boel ga loshalen heb ik een nieuw differentieeldekselpakking nodig en olie.
Wat voor olie gaat er in zo'n VLSD diff eigenlijk?
gr. Bram
Mooie gelegenheid om het nogal roestige Legacy Turbo differentieel (optisch) wat op te knappen.
Ik heb geen foto's vooraf genomen, maar het diff was aardig aan het roesten en met een hamer de nodige dikke plakken loszittende roest verwijderd.
Na slijper met staalborstel en ontvetterbak ziet het diff er zo uit: Nu is de vraag:
- Laat ik het hele diff (dus ook de alu deksels) geheel in het zwart spuiten
- Of demonteer ik (of afplakken) deze alu deksel en probeer ze nog wat schoon te krijgen?
Ik heb zelf nog nooit met zo'n (limited slip) diff onderhoud hoeven uitvoeren.
Als ik de olie aftap, kan ik dan gewoon het achterdeksel verwijderen?
En is de functie van de zijdeksels het op de plek houden van de seals of komt er meer los als ik deze verwijder?
Als ik de boel ga loshalen heb ik een nieuw differentieeldekselpakking nodig en olie.
Wat voor olie gaat er in zo'n VLSD diff eigenlijk?
gr. Bram