Ik ben bezig de onderzijde van de auto netjes in de lak te zetten, tevens worden de subframes aangepakt.
Mooie gelegenheid om het nogal roestige Legacy Turbo differentieel (optisch) wat op te knappen.
Ik heb geen foto's vooraf genomen, maar het diff was aardig aan het roesten en met een hamer de nodige dikke plakken loszittende roest verwijderd.
Na slijper met staalborstel en ontvetterbak ziet het diff er zo uit:
Nu is de vraag:
- Laat ik het hele diff (dus ook de alu deksels) geheel in het zwart spuiten
- Of demonteer ik (of afplakken) deze alu deksel en probeer ze nog wat schoon te krijgen?
Ik heb zelf nog nooit met zo'n (limited slip) diff onderhoud hoeven uitvoeren.
Als ik de olie aftap, kan ik dan gewoon het achterdeksel verwijderen?
En is de functie van de zijdeksels het op de plek houden van de seals of komt er meer los als ik deze verwijder?
Als ik de boel ga loshalen heb ik een nieuw differentieeldekselpakking nodig en olie.
Wat voor olie gaat er in zo'n VLSD diff eigenlijk?
gr. Bram
Differentieel achter (Legacy Turbo) opknappen
Differentieel achter (Legacy Turbo) opknappen
...ervaring is datgene wat je hebt, net nadat je het nodig had...
- erichendri
- Berichten: 5614
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Differentieel achter (Legacy Turbo) opknappen
Denk dat je het antwoord van de meeste vragen in het wpl boek kunt vinden.
De deksel kan er gewoon af na het aftappen.
Zijdeksels, weet niet wat die doen met de afstelling van de diff lager.
Pakking deksel kon wel eens vloeibare pakking zijn.
Er zit speciale olie in een lsd diff.
Eric
De deksel kan er gewoon af na het aftappen.
Zijdeksels, weet niet wat die doen met de afstelling van de diff lager.
Pakking deksel kon wel eens vloeibare pakking zijn.
Er zit speciale olie in een lsd diff.
Eric
Re: Differentieel achter (Legacy Turbo) opknappen
Volgens de WSM moet ik een speciaal tool gebruiken om de stompjes te verwijderen, maar het is me niet helemaal duidelijk wat dat speciaal tool doet.erichendri schreef:Denk dat je het antwoord van de meeste vragen in het wpl boek kunt vinden.
De deksel kan er gewoon af na het aftappen.
Zijdeksels, weet niet wat die doen met de afstelling van de diff lager.
Pakking deksel kon wel eens vloeibare pakking zijn.
Er zit speciale olie in een lsd diff.
Eric
Andere optie is om alles gewoon te laten zitten en af te plakken voor het spuiten.
De alu deksel dan gemonteerd beetje schoonmaken en polijsten.
gr. Bram
...ervaring is datgene wat je hebt, net nadat je het nodig had...
Re: Differentieel achter (Legacy Turbo) opknappen
Eric heeft gelijk. bij onze Daihatsu feroza zat in het diff met sper andere olie dan in die zonder.
Doe je er de gewone in, werkt de sper niet meer....!
Bij de feroza moest je bij verkeerde olie en rijden daarmee alles loshalen en schoonmaken..... moet je niet willen.
Benno
Doe je er de gewone in, werkt de sper niet meer....!
Bij de feroza moest je bij verkeerde olie en rijden daarmee alles loshalen en schoonmaken..... moet je niet willen.
Benno
Re: Differentieel achter (Legacy Turbo) opknappen
Dat ligt er maar net aan wat voor soort sper je hebt.Subarumouse schreef:Eric heeft gelijk. bij onze Daihatsu feroza zat in het diff met sper andere olie dan in die zonder.
Doe je er de gewone in, werkt de sper niet meer....!
Bij de feroza moest je bij verkeerde olie en rijden daarmee alles loshalen en schoonmaken..... moet je niet willen.
Benno
Met een mechanisch sper, zit er dezelfde olie in als assen met open diff (bijvoorbeeld Mercedes G-klasse)
Bij Subaru's met VLSD diff en misschien ook wel diffs met platensper, zit er wel andere olie in. Daar kom ik wel uit.
Op maandag nog even tijd gehad om verder te ontroesten.
Na nog wat extra staalborstelwerk, nog wat Rustyco erop gesmeerd. Werkt toch best goed dat spul.
Iemand nog info over de special tooling mbt verwijderen stompjes?
gr. Bram
...ervaring is datgene wat je hebt, net nadat je het nodig had...