wringen in korte bocht
wringen in korte bocht
heb me al ff ingelezen maar misschien heeft iemand nog andere ideeën.
de Impreza . een 1998 2 liter met 4 traps automaat en AWD. bij kort genomen bochten wringt het behoorlijk. zet ik AWD uit door de zekering te plaatsen is t weg. mijn vermoeden is dat de visco blijft hangen of redelijk vast zit. vanavond ff de olie gecontroleerd. die van t voor diff stinkt enorm dus is oud. de automatische bak olie is niet extreem smering maar ook niet vers. wel alles op niveau.
ik wil ( net als bij de Forester ) ff alle vloeistoffen en filter van de bak vervangen en denk hiermee ook het probleem van het wringen op te lossen.
iemand nog andere ideeen ??
de Impreza . een 1998 2 liter met 4 traps automaat en AWD. bij kort genomen bochten wringt het behoorlijk. zet ik AWD uit door de zekering te plaatsen is t weg. mijn vermoeden is dat de visco blijft hangen of redelijk vast zit. vanavond ff de olie gecontroleerd. die van t voor diff stinkt enorm dus is oud. de automatische bak olie is niet extreem smering maar ook niet vers. wel alles op niveau.
ik wil ( net als bij de Forester ) ff alle vloeistoffen en filter van de bak vervangen en denk hiermee ook het probleem van het wringen op te lossen.
iemand nog andere ideeen ??
fozzy time
http://www.subaruforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=155[/color][/b]
http://www.subaruforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=155[/color][/b]
- erichendri
- Berichten: 5614
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: wringen in korte bocht
Denk dat de 4wd koppeling verkeerd aangestuurd wordt.
Gaat er ook iets knipperen? (Power lampje)
Voordiff is andere olie als de bak.
Beide moeten elke 50000 km vervangen worden.
Dat wringen heb ik ook gehad, kan ook in het brein zitten.
Heel af en toe een keer, kon weken tussen zitten, even opnieuw motor starten was het weer weg.
Stekkers naar bak ff loshalen en inspuiten met WD40.
Misschien helpt dat.
Eric
Gaat er ook iets knipperen? (Power lampje)
Voordiff is andere olie als de bak.
Beide moeten elke 50000 km vervangen worden.
Dat wringen heb ik ook gehad, kan ook in het brein zitten.
Heel af en toe een keer, kon weken tussen zitten, even opnieuw motor starten was het weer weg.
Stekkers naar bak ff loshalen en inspuiten met WD40.
Misschien helpt dat.
Eric
Re: wringen in korte bocht
Dat wringen deed de grijze sedan ook , oorzaak was verschillende maten banden...
Voor had die 175/70r14 en achter 185/65r14 = 1,5cm...
Daar al eens naar gekeken?
Voor had die 175/70r14 en achter 185/65r14 = 1,5cm...
Daar al eens naar gekeken?
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..
Grt Rene
Grt Rene
Re: wringen in korte bocht
Top mannen. Banden hetzelde met hetzelde profiel diepte dus dat is t niet. Er knippert niets power knop werkt prima. Auto trekt als een beer. Wringen is continu als AWD is ingeschakeld. Zal de olie verversen en stekkers kontroleren. Keep you posted.
Oh ja. Auto heeft zeer weinig kilometers en heeft zeker de laatste 4 jaar op FWD gereden. Vermoedelijk om het wringen dus t is oud zeer wat ze niet opgelost hebben.
Oh ja. Auto heeft zeer weinig kilometers en heeft zeker de laatste 4 jaar op FWD gereden. Vermoedelijk om het wringen dus t is oud zeer wat ze niet opgelost hebben.
fozzy time
http://www.subaruforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=155[/color][/b]
http://www.subaruforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=155[/color][/b]
Re: wringen in korte bocht
Brand er dan geen lampje door die zekering dat ie op Front Wheel Drive staat?
Pan van de automaat ook ff eraf en het binnenfilter (groffilter) reinigen Daar kan wel wat shit inzitten van je rembanden en of lamellenkoppeling. http://www.mvwautotechniek.nl/Motor/Tra ... atisch.htm
Gr. Quikfit
Pan van de automaat ook ff eraf en het binnenfilter (groffilter) reinigen Daar kan wel wat shit inzitten van je rembanden en of lamellenkoppeling. http://www.mvwautotechniek.nl/Motor/Tra ... atisch.htm
Gr. Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
Re: wringen in korte bocht
Als hij op FWD staat brand t lampie idd
fozzy time
http://www.subaruforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=155[/color][/b]
http://www.subaruforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=155[/color][/b]
Re: wringen in korte bocht
Je hebt hem zo gekocht?
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
Re: wringen in korte bocht
jip.
fozzy time
http://www.subaruforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=155[/color][/b]
http://www.subaruforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=155[/color][/b]
Re: wringen in korte bocht
Denk dat de olie in het voordiff heet is geweest omdat het erg stinkt , misschien te lang doorgereden met het reservebandje vermoed ik..
Je zou het zaakje kunnen verversen en dan eens zien hoe het gaat..
Je zou het zaakje kunnen verversen en dan eens zien hoe het gaat..
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..
Grt Rene
Grt Rene
Re: wringen in korte bocht
vraagje.
het middendif met visco wordt toch niet electronisch aangestuurd maar werkt toch op wrijving ???
het middendif met visco wordt toch niet electronisch aangestuurd maar werkt toch op wrijving ???
fozzy time
http://www.subaruforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=155[/color][/b]
http://www.subaruforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=155[/color][/b]
- erichendri
- Berichten: 5614
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: wringen in korte bocht
Bij de automaat is het een electronisch gestuurde koppeling, vandaar ook de zekering mogelijkheid.
Aansturing percentage is afhankelijk van diverse factoren en sensoren.
De handbak heeft een visco die reageert op toerenverschil van de assen.
Eric
Aansturing percentage is afhankelijk van diverse factoren en sensoren.
De handbak heeft een visco die reageert op toerenverschil van de assen.
Eric
Re: wringen in korte bocht
top , thanks
fozzy time
http://www.subaruforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=155[/color][/b]
http://www.subaruforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=155[/color][/b]
Re: wringen in korte bocht
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
Re: wringen in korte bocht
toppie .
fozzy time
http://www.subaruforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=155[/color][/b]
http://www.subaruforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=155[/color][/b]
Re: wringen in korte bocht
heerlijk leesvoer en weer een stuk wijzer.
wel even een vraagje
als de Duty C selenoid stuk is dan zou toch het inzetten van de zekering en het in werking zetten van FWD niet moeten werken ??
ik weet t , meten is weten. vannavond ff de olie verversen en kijken of we wat kunnen meten. tevens ff een "secret handshake" doen om te kijken of er foutcodes zijn en de TCM zien te lokaliseren
wel even een vraagje
als de Duty C selenoid stuk is dan zou toch het inzetten van de zekering en het in werking zetten van FWD niet moeten werken ??
ik weet t , meten is weten. vannavond ff de olie verversen en kijken of we wat kunnen meten. tevens ff een "secret handshake" doen om te kijken of er foutcodes zijn en de TCM zien te lokaliseren
fozzy time
http://www.subaruforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=155[/color][/b]
http://www.subaruforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=155[/color][/b]
Re: wringen in korte bocht
nog meer leesvoer
http://mdhmotors.com/subaru-all-wheel-d ... es-repair/
http://mdhmotors.com/subaru-all-wheel-d ... es-repair/
fozzy time
http://www.subaruforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=155[/color][/b]
http://www.subaruforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=155[/color][/b]
- erichendri
- Berichten: 5614
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: wringen in korte bocht
Volgens mij haal je het duty signaal weg met de zekering via een relais.
De clutch wordt permanent aangedreven, deze drijft altijd de voorwielen aan.
Het variabele duty signaal bepaald hoeveel procent aandrijving de achterwielen krijgen.
Eric
De clutch wordt permanent aangedreven, deze drijft altijd de voorwielen aan.
Het variabele duty signaal bepaald hoeveel procent aandrijving de achterwielen krijgen.
Eric
Re: wringen in korte bocht
geen foutcode en verder niks gevonden. dus vermoed dat de clutch drum ingesleten is omdat hij enkel onder belasting wringt. laat ik hem de bocht door rollen dan gaat het wel goed net als met de zekering er in op FWD.
ga me beraden of het t vervangen waard is of dat ik zo met FWD blijf door rijden. verder rijdt hij prima en met sneeuw kan ik altijd de zekering er ff uit trekken.
zal morgen rudy eens bellen
ga me beraden of het t vervangen waard is of dat ik zo met FWD blijf door rijden. verder rijdt hij prima en met sneeuw kan ik altijd de zekering er ff uit trekken.
zal morgen rudy eens bellen
fozzy time
http://www.subaruforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=155[/color][/b]
http://www.subaruforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=155[/color][/b]
- erichendri
- Berichten: 5614
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: wringen in korte bocht
Denk dat hij niet versleten is maar 100% wordt aangestuurd terwijl het normaal
tussen de 40% en 60% is, tenzij je vast staat, dan kan hij gesperd worden.
In australië zetten ze dan een schakelaar er tussen.
Dit zou jij ook nog kunnen doen of een schakelaar met zekering voor in de zekeringkast maken.
Eric
tussen de 40% en 60% is, tenzij je vast staat, dan kan hij gesperd worden.
In australië zetten ze dan een schakelaar er tussen.
Dit zou jij ook nog kunnen doen of een schakelaar met zekering voor in de zekeringkast maken.
Eric
Re: wringen in korte bocht
dat is ook het plan als t te duur wordt of ik er niet uit kom. ruud al een mail gestuurd.
ingesleten spiebanen bij 100.000 k en nette olie gaat mij ook wat ver , maar weet natuurlijk niet wat er in 20 jaar wel en niet mee gedaan is
ingesleten spiebanen bij 100.000 k en nette olie gaat mij ook wat ver , maar weet natuurlijk niet wat er in 20 jaar wel en niet mee gedaan is
fozzy time
http://www.subaruforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=155[/color][/b]
http://www.subaruforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=155[/color][/b]
Re: wringen in korte bocht
wat 8.5 liter verse ATF en een filter al niet kunnen doen.
Probleem van het wringen is compleet weg. Olie die er uit kwam was niet eens echt vervuilt . ( rood met wat sporen van vervuiling) , maar waarschijnlijk al wel oud.
alle bedankt voor het mee denken
Probleem van het wringen is compleet weg. Olie die er uit kwam was niet eens echt vervuilt . ( rood met wat sporen van vervuiling) , maar waarschijnlijk al wel oud.
alle bedankt voor het mee denken
fozzy time
http://www.subaruforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=155[/color][/b]
http://www.subaruforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=155[/color][/b]
Re: wringen in korte bocht
volgens mij is het andersom. met de zekering bekrachtig je de duty selenoid en wordt de koppeling vrij gegeven waardoor je geen aandrijving meer hebt op de achterwielen en je dus FWD over houderichendri schreef:Volgens mij haal je het duty signaal weg met de zekering via een relais.
De clutch wordt permanent aangedreven, deze drijft altijd de voorwielen aan.
Het variabele duty signaal bepaald hoeveel procent aandrijving de achterwielen krijgen.
Eric
fozzy time
http://www.subaruforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=155[/color][/b]
http://www.subaruforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=155[/color][/b]
Re: wringen in korte bocht
Kijk eens aan , relatief simpel te verhelpenniksnut schreef:wat 8.5 liter verse ATF en een filter al niet kunnen doen.
Probleem van het wringen is compleet weg. Olie die er uit kwam was niet eens echt vervuilt . ( rood met wat sporen van vervuiling) , maar waarschijnlijk al wel oud.
alle bedankt voor het mee denken
Zekering d'r uut en met AWD gaan rijden
Je auto remt op alle wielen , waarom zou je ze dan niet allemaal aandrijven..
Grt Rene
Grt Rene
Re: wringen in korte bocht
laat de sneeuw maar komen
fozzy time
http://www.subaruforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=155[/color][/b]
http://www.subaruforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=155[/color][/b]
- erichendri
- Berichten: 5614
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: wringen in korte bocht
Heel veel sneeuw dan.
Eric
Eric