Visco koppeling vervangen

Versnellingsbakken, koppelingen, aandrijfassen en differentielen
SP-Boxer
Type auto: Subaru Legacy 3.0R Spec B MY09; 2.2GX MY92; 2.0 turbo MY92; Vivio 0.7GLi MY97

Re: Visco koppeling vervangen

Berichtdoor SP-Boxer » 05 Mei 2017 14:14

Enige nadeel is dan dat je weer met een gebruikt onderdeel zit dat, bij pech, ook weer snel defect is. Ik zie de aardigheid er echter wel van in.

(al zou ik zelf niet het risico willen lopen dat ik in no-time weer voor hetzelfde euvel onder de auto zou liggen)
"I feel Legacy"
RJS
Type auto: Subaru Forester 2001

Berichtdoor RJS » 06 Mei 2017 20:49

Als je auto prima verder prima is dan is die 600 toch wel overkomelijk. Ik zou niet aarzelen een nieuwe te plaatsen.
Ghiaap
Type auto: Subaru Forester SG XT

Berichtdoor Ghiaap » 07 Mei 2017 16:17

erichendri schreef:Tevens altijd 4 dezelfde banden op de auto, dus merk, type en maat.
Nooit, en dat lees (en zie) je nogal eens slechts 2 banden vervangen.
Dat is gewoon vragen om problemen.

Eric

Ik heb dit probleem ook gehad met mijn vorige Forester. twee verschillende merken banden op voor- en achteras (die zaten er op toen ik de auto kocht (ik wist niet beter). De boel begon behoorlijk te wringen, zodanig dat mijn vrouw op een ochtend op een natte rotonde een 180 graden slip maakte!
Ik dacht toen ook aan een nieuwe visco, maar door 4 nieuwe banden van zelfde merk en type te monteren heb ik nooit meer last gehad. De visco deed na 415.000 km nog steeds z'n werk.

Terug naar “Transmissie”