Dual Mass vliegwiel of normaal.

Versnellingsbakken, koppelingen, aandrijfassen en differentielen
Plaats reactie
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: Dual Mass vliegwiel of normaal.

Bericht door *thomas* »

Het probleem is dat mensen zich tegenwoordig blind staren op belasting, verbruik en onderhoud op korte termijn (tot 100 000km), wat er daarna gebeurt met de auto en welk extra onderhoud er nodig is, daar staan ze niet bij stil. Dat ze tegenwoordig uit een 1000cc 3 cilinder turbo diesel evenveel vermogen en meer koppel krijgen dan uit een 10 jaar oude 2 liter atmosferische benzinemotor vinden mensen doodnormaal...

Ik snap ook niet wie in godsnaam met die onderhoudsintervallen van 30 000km is komen aandraven...

Zullen we anders terug naar het DMV gaan? (Hoewel deze discussie wel leuk is).
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Dual Mass vliegwiel of normaal.

Bericht door quikfit »

Heb wel eens een splinternieuwe huurauto mee gehad op Schiphol...1.4 met 125pk...Reed toen een 2.0 Mondeo met 131pk(BJ98')

Als ik 40 in z'n 5 reed en het gas intrapte ging ie vooruit :!: Met die ''verse'' 1.4 moest ik terug naar de 2e versnelling...terwijl mijn Mondeo 150 kilo zwaarder was :shock:

''Ik snap ook niet wie in godsnaam met die onderhoudsintervallen van 30 000km is komen aandraven...''

Auto-industrie :?: Gemiddeld Nederland rijd zo'n 16K p/jr...lekker goedkoop eens in de 2 jaar naar de garage...

Gr. Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Justy1300AWD
Berichten: 260
Lid geworden op: 14 sep 2014 20:37

Re: Dual Mass vliegwiel of normaal.

Bericht door Justy1300AWD »

SP-Boxer schreef:Bij Subaru gaan ze helaas vrij vlot stuk inderdaad.
Niet alleen Subaru, bij de Volvo's ook: https://www.google.nl/?l#q=DMF+failure+Volvo
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Dual Mass vliegwiel of normaal.

Bericht door erichendri »

Alle merken hebben er last van.
Vooral met motoren die gemaakt (?) Zijn om lage toerentallen te draaien
Dat is funest noor die vliegwielen.
BMW heeft zelfs al drukgroepen uit uit drie delen.

Eric
Plaats reactie