4AT transmissie probleem

Versnellingsbakken, koppelingen, aandrijfassen en differentielen
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: 4AT transmissie probleem

Bericht door erichendri »

Moet je wel zeker weten, de electronische 4wd koppeling vereist speciale olie.
Kan anders stuk gaan.

Eric
Pollux
Berichten: 50
Lid geworden op: 08 feb 2015 17:43

Re: 4AT transmissie probleem

Bericht door Pollux »

Dat is mij bekend, jij als monteur weet toch dat garages zeer betrouwbaar zijn? ;) Heb dit gevraagd en kwam ook uit hun gegevens. Ze hebben de olie speciaal besteld, de standaard dexron hadden ze wel op voorraad. Filter is ook niet bij de standaard leveranciers verkrijgbaar, maar lang leve het www!
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: 4AT transmissie probleem

Bericht door erichendri »

Ik weet het, garages maken nooit fouten
Ik werkte ook altijd foutloos.
Heb je een origineel filter laten monteren
of zo'n bijna imitatie filter.
Eric
Pollux
Berichten: 50
Lid geworden op: 08 feb 2015 17:43

Re: 4AT transmissie probleem

Bericht door Pollux »

Voor die prijs moet het wel een bijna imitatie zijn..... Ben daar niet zo bang voor, ze shoppen tegenwoordig allemaal. Als je niet het allergoedkoopste neemt, is het meestal wel in orde.
Gebruikersavatar
Cirque
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 aug 2015 21:41

Re: 4AT transmissie probleem

Bericht door Cirque »

Beste allemaal,

inmiddels heb ik een manual/beschrijving die de werking van de 4 EAT versnellingsbak beschrijft. Mocht je belangstelling hebben stuur ff een berichtje dan mail deze. Misschien is er ook een mogelijkheid deze ergens op het forum te plaatsen?

groeten, Cirque
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: 4AT transmissie probleem

Bericht door quikfit »

Pollux schreef:Voor die prijs moet het wel een bijna imitatie zijn..... Ben daar niet zo bang voor, ze shoppen tegenwoordig allemaal. Als je niet het allergoedkoopste neemt, is het meestal wel in orde.
Heb het even opgezocht,ik heb 28,91 ex 21% BTW betaald voor een origineel Subaru ATF filter... :mrgreen:

Gr. Quikfit :okeee:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: 4AT transmissie probleem

Bericht door quikfit »

Cirque schreef:Beste allemaal,

inmiddels heb ik een manual/beschrijving die de werking van de 4 EAT versnellingsbak beschrijft. Mocht je belangstelling hebben stuur ff een berichtje dan mail deze. Misschien is er ook een mogelijkheid deze ergens op het forum te plaatsen?

groeten, Cirque
PM! :mrgreen:

Gr. Quikfit :okeee:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Pollux
Berichten: 50
Lid geworden op: 08 feb 2015 17:43

Re: 4AT transmissie probleem

Bericht door Pollux »

quikfit schreef:
Pollux schreef:Voor die prijs moet het wel een bijna imitatie zijn..... Ben daar niet zo bang voor, ze shoppen tegenwoordig allemaal. Als je niet het allergoedkoopste neemt, is het meestal wel in orde.
Heb het even opgezocht,ik heb 28,91 ex 21% BTW betaald voor een origineel Subaru ATF filter... :mrgreen:

Gr. Quikfit :okeee:
Dan is de prijs voor mijn filter niet zo raar.... Geloof niet dat ik voor die prijs bij de dealer kan spoelen.....
Plaats reactie