LSD op Impreza Plus?

Versnellingsbakken, koppelingen, aandrijfassen en differentielen
Plaats reactie
Justy1300AWD
Berichten: 260
Lid geworden op: 14 sep 2014 20:37

LSD op Impreza Plus?

Bericht door Justy1300AWD »

Kan niets vinden op Google erover, zou je een LSD op een AWD Impreza Plus kunnen zetten?

En dan is er de hamvraag: welke en welke as moet hij komen? (zat zelf te denken aan een STI LSD op de vooras)

Ben niet van plan om te rallyen, ik wil gewoon meer grip als ik door de modder/sneeuw/younameit heen moet.
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5622
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: LSD op Impreza Plus?

Bericht door erichendri »

Helemaal geen LSD.
Grip heb je met banden.
Verander je 1 diff, moet je achter ook doen.

Eric
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5506
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: LSD op Impreza Plus?

Bericht door SP-Boxer »

Er zijn mogelijkheden zat. Achter, voor en in het midden, maar mijn advies is toch om eerst met de standaard aandrijflijn te kijken wat je kunt. Dan kun je later gericht eventuele aanpassingen doen. Let er op dat het allemaal veel €€€ kost, dus op voorhand aanpassingen doen is mi. zonde.

Zowel voor als achtereind zijn standaard open. Een GTT, of nieuwere Subaru heeft standaard wel een LSD achter, maar die kan slechts 4% sperren, dat merk je nauwelijks. Diverse STI modellen hebben een platensper, deze maken een fors verschil.
Voor kan uiteraard ook, maar dan is er OEM minder keus. Bovendien betekent dat altijd het openschroeven van je bak =€€€.
Voor het middendiff is een DCCD systeem het mooiste, dan kun je handmatig van 65% achter naar een 50-50 full lock situatie gaan, maar wederom €€€.
"I feel Legacy"
Plaats reactie