Automaat schokt tussen 50-65 km/h
Geplaatst: 24 jan 2015 18:52
De automaat van mijn Subaru Forester 2003 schakelt schokkerig tussen de 50 en ca. 60 km/uur.
De automaat werkt perfect als je vlot rijdt, maar niet in het gebied tussen de 50 en ca. 65 km/uur bij rustig rijden. Als ik precies 50 rijdt en deze snelheid vasthoudt dan wipt de automaat hinderlijk voelbaar om de paar seconden van de ene in de andere versnelling en terug. Als je langzaam doortrekt van 50 naar 65 is goed voelbaar dat de automaat bij ca. 55 en net boven de 60 een stap hoger gaat. Ik heb de auto nu ongeveer 6 maand en deze heeft voordat ik de auto kocht ca. 9 maand te koop heeft gestaan bij een dealer. Na een testrit door een monteur van mijn huidige Subaru dealer, trekt deze de conclusie dat de olie van de automaat ververst moet worden. Blijkbaar is dit een herkenbaar verhaal bij Foresters die langere tijde stil gestaan hebben, maar het heeft echter niet geholpen. Na nog een testrit door een monteur van de dealer krijg ik de indruk dat dit normaal is. Hij geeft mij het advies om in de stad in 3 te gaan rijden en boven de 60 pas naar D. Ik blijf van mening dat het niet normaal is en zeker als zelfs mijn vrouw die naast mij zit vraagt wat gebeurd hier? Ik heb tot grote tevredenheid 10 jaar een Volvo 240 automaat gereden en die schakelde als een zonnetje. Heb ik toch de verkeerde auto gekocht of is er nog hoop?
De automaat werkt perfect als je vlot rijdt, maar niet in het gebied tussen de 50 en ca. 65 km/uur bij rustig rijden. Als ik precies 50 rijdt en deze snelheid vasthoudt dan wipt de automaat hinderlijk voelbaar om de paar seconden van de ene in de andere versnelling en terug. Als je langzaam doortrekt van 50 naar 65 is goed voelbaar dat de automaat bij ca. 55 en net boven de 60 een stap hoger gaat. Ik heb de auto nu ongeveer 6 maand en deze heeft voordat ik de auto kocht ca. 9 maand te koop heeft gestaan bij een dealer. Na een testrit door een monteur van mijn huidige Subaru dealer, trekt deze de conclusie dat de olie van de automaat ververst moet worden. Blijkbaar is dit een herkenbaar verhaal bij Foresters die langere tijde stil gestaan hebben, maar het heeft echter niet geholpen. Na nog een testrit door een monteur van de dealer krijg ik de indruk dat dit normaal is. Hij geeft mij het advies om in de stad in 3 te gaan rijden en boven de 60 pas naar D. Ik blijf van mening dat het niet normaal is en zeker als zelfs mijn vrouw die naast mij zit vraagt wat gebeurd hier? Ik heb tot grote tevredenheid 10 jaar een Volvo 240 automaat gereden en die schakelde als een zonnetje. Heb ik toch de verkeerde auto gekocht of is er nog hoop?