Bijgeluid tijdens het rijden

Versnellingsbakken, koppelingen, aandrijfassen en differentielen
Plaats reactie
erikhabing
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 jan 2014 22:44

Bijgeluid tijdens het rijden

Bericht door erikhabing »

Hallo,

Ik heb een subaru legacy van 2002 2.0 met 187.000 km.

Vorig jaar juni hebben we een aandrijfasrubber laten vervangen. De as was volgens de monteur nog goed. Was vet uitgelopen.

De auto heeft tijdens het optrekken en constant rijden een bijgeluid. Als ik gas loslaat is het over. Dus geen wiellager lijkt me.
Als ik opschakel wordt het geluid ook "hoger". Dus niet als ik opschakel dat het geluid evenredig is met het toerental van de motor. Het lijkt wel een mechanisch zingend geluid.

Ik heb een monteur gesproken die dacht aan de staartstuk lagers en dat het eerder vervelend als dat het schadelijk is. Maar het kan wel erger worden zei hij. En inderdaad, dat idee heb ik ook. Ik vind het irritant worden dat er altijd wat aan lijkt te mankeren. PS, ik bespaar nooit op onderhoud.

Mijn vraag aan jullie, denken jullie dit ook? En hebben jullie een idee wat de kosten zullen zijn? Ik ben aan het overdenken om de auto klaar te laten maken of de auto te verkopen. PS: wat is een goede Subaru adres? liefst in Drenthe/overijssel.

Erik

Erik
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5622
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Bijgeluid tijdens het rijden

Bericht door erichendri »

Luth en tangenberg (3 vestigingen).
Zo duur hoeft volgens mij het vervangen van het staartstuklager niet te kosten.

Eric
erikhabing
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 jan 2014 22:44

Re: Bijgeluid tijdens het rijden

Bericht door erikhabing »

Voor de mensen die het interessant vinden:

Van de week rijd ik even langs voor een goede beoordeling. Vermoeden staartstuklager.

Kosten 450,-

Valt me mee eerlijk gezegd.

Hoop dan eindelijk op wat probleemloze kilometers.
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5622
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Bijgeluid tijdens het rijden

Bericht door erichendri »

Let wel, bak hoeft voor deze reparatie er niet af.

Eric
Plaats reactie