Olie filter automaat (Marnix?)

Versnellingsbakken, koppelingen, aandrijfassen en differentielen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RuudV
Berichten: 46
Lid geworden op: 15 apr 2009 15:06

Olie filter automaat (Marnix?)

Bericht door RuudV »

Weet iemand (Marnix misschien?) wat voor automaat olie filter er in een BG5 (MY97) AT zit?

Is het een opschroefbaar filter (zoals een motoroliefilter) of is het een soort van paneelfilter dat zich in het carter van de automaat bevindt?
En indien het een paneelfilter is, is deze uitwasbaar :?:
One turbo just isn't enough!
LeoneTurbo
Berichten: 745
Lid geworden op: 11 nov 2008 21:15

Re: Olie filter automaat (Marnix?)

Bericht door LeoneTurbo »

Volgens mij geen van beide!
Gebruikersavatar
RuudV
Berichten: 46
Lid geworden op: 15 apr 2009 15:06

Re: Olie filter automaat (Marnix?)

Bericht door RuudV »

En de onvermijdelijke vraag: wat dan wel??? ;)
One turbo just isn't enough!
LeoneTurbo
Berichten: 745
Lid geworden op: 11 nov 2008 21:15

Re: Olie filter automaat (Marnix?)

Bericht door LeoneTurbo »

Als er een filter opzit dan moet het schuin boven de linker aandrijfas zitten. Een schroeffilter :roll:
Gebruikersavatar
RuudV
Berichten: 46
Lid geworden op: 15 apr 2009 15:06

Re: Olie filter automaat (Marnix?)

Bericht door RuudV »

Marnix schreef:Als er een filter opzit dan moet het schuin boven de linker aandrijfas zitten. Een schroeffilter :roll:
Volgens de garage was het (toch) een soort van paneel filter.
Van metaal en reinigbaar.
One turbo just isn't enough!
LeoneTurbo
Berichten: 745
Lid geworden op: 11 nov 2008 21:15

Re: Olie filter automaat (Marnix?)

Bericht door LeoneTurbo »

Zegt mij niks maar ja, ik heb ook weinig (lees: geen) ervaring met automaatbakken!
forrest
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 sep 2010 21:20

Re: Olie filter automaat (Marnix?)

Bericht door forrest »

Hallo beste forum leden,

Misschien een late reactie van mijn zijde, maar ik ben een newby op het Subaru forum.

Vaak, eigenlijk gewoon gezegd, zit er een paneel filter in een automatische versnellingsbak.
Dit platte filter lijkt eigenlijk op een stukje plaatwerk met gaatjes.
Dit paneelfilter zit in het carter van de automatische versnellingsbak.

Dus, u dient eers de olie af te tappen, de carterpan van de automatische versnellingbak te demonteren, waarna u het paneelfilter kunt zien zitten.

Anders is het zaak dit bij de dealer te vragen, maar volgens mij werken best alle merken op deze wijze.
Ik heb nog geen bak gezien met een extern filter, terwijl die er misschien best kunnen zijn.

Tenminste dit gaat op voor de meeste merken, dus ik ga er van uit dat dit bij Subaru net zo is.

Vraagje, zijn er geen CD Roms in de omloop van het merk Subaru, waar de onderdelen en de eventuele onderdeel nummers vermeld staan.

Ik heb een dergelijke CD Rom van het VAG merk, en dan vooral van de merken VW/Audi, je zoekt via een schermpje dat in bepaalde gedeeltes is verdeeld, zoals een motorblokje, of een voorasje, enz.

Je kunt dit schermpje dan weer vergroten, en aan de rechterzijde staat een complete lijst met onderdelen wat u wenst, u kunt vervolgens op een nr klikken van de foto, en u krijgt het onderdeel naam en het onderdeel nummer. best handig.

Ik hoop dat ik u een beetje op weg heb kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,

Ad
forrest
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 sep 2010 21:20

Re: Olie filter automaat (Marnix?)

Bericht door forrest »

Hallo beste forum leden,

Wat ik er nog vergat bij te vermelden over een oliefilter van de automatische versnellingsbak, dit filter dient u gewoon te wisselen, deze kosten vaak zo niet zo erg veel, bij het merk wat ik tot nu nog rijdt is dit een goede 28,00 euro, het varieert natuurlijk van merk tot merk, en de grote van de motor die doet natuurlijk ook mee, het gaat dus eigenlijk meer om het vermogen.

Het filter is meestal niet uitwasbaar, en ik vind dit ook niet aan te raden, want je krijgt het filter haast nooit goed schoon.

Met vriendelijke groet,

Ad
Plaats reactie