Koppeling Forester

Versnellingsbakken, koppelingen, aandrijfassen en differentielen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
HEZ
Berichten: 149
Lid geworden op: 05 feb 2014 14:09

Koppeling Forester

Bericht door HEZ »

Gisteren had ik een gekke ervaring met de koppeling van mijn Forester '99.
Deze heeft een normale slag en werkt goed, moet ook nog nieuw zijn volgens de verkoper. Gisteren had ik ineens een hele korte slag. Werkte goed maar heel kort! Even gestopt en bij de pedalen gekropen trok ik aan het koppelingspedaal, hoorde iets omklappen (bij het pedaal) en nu is hij weer normaal. Ik kon niet zien wat er precies gebeurde maar er is nu niks geks meer te merken. Zit er soms een aparte stand op het pedaal ofzo? Ik kan er niks over vinden.

Wat al wel zo was: bij het intrappen van de koppeling hoor ik een piepje. Het lijkt in de kabel te zitten. WD40 inspuiten of is dat niet ok?
Gebruikersavatar
niksnut
Berichten: 1638
Lid geworden op: 13 mar 2009 23:19

Re: Koppeling Forester

Bericht door niksnut »

de pen die uit de cilinder komt schiet nog wel eens uit de hevel van de koppeling of iut het holletje waar hij tegen drukt . oorzaak is een zwaar lopende cilinder. de olie van de bediening wordt te weinig gewisseld omdat je er heel moeilijk bij het potje kan komen. gevolg is roest vorming in zowel het cilindertje achter het pedaal als bij de koppelingshevel. cilinders uit elkaar en reviseren of vervangen
Gebruikersavatar
HEZ
Berichten: 149
Lid geworden op: 05 feb 2014 14:09

Re: Koppeling Forester

Bericht door HEZ »

Dan toch eerst maar eens de hulpcilynder vervangen. Relatief goedkoop en blijkbaar vaak de oorzaak. Lastig is dat de meeste uitleg hierover in het Engels is, weet er iemand nog een nederlandse beschrijving van de juiste manier?
Plaats reactie