Uitlaat Forester

Veren, schokdempers, remmen en besturing
Plaats reactie
vanderplas
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jun 2012 16:41

Uitlaat Forester

Bericht door vanderplas »

Beste Forummers,

Sinds een half jaar zijn wij de tevreden rijders van een Forester S-turbo uit 2002. Heerlijke auto, maar inmiddels na 10 jaar is de originele uitlaat aan vervanging toe. Een bezoek aan de uitlaatboer en een inventarisatie op internet leverde alleen een prijs voor de einddemper op, maar de rest zou alleen via de dealer te verkrijgen zijn. Iemand een idee wat een complete uitlaat vanaf de eerste katalysator bij de dealer kost en zijn er andere (goedkopere) manieren om aan een originele uitlaat te komen? Of is een aftermarket uitlaat goedkoper, zijn deze te krijgen voor de Forester? Zijn uitlaten van de Impreza of Legacy uitwisselbaar? Graag hoor ik jullie tips of ervaringen.
Gebruikersavatar
RJS
Berichten: 1276
Lid geworden op: 18 mar 2011 09:48

Re: Uitlaat Forester

Bericht door RJS »

Ik kan je niet helpen, maar ben ook erg benieuwd naar een antwoord en eventueel een goedkopere oplossing. Mijn Forester uit 2001 heeft de originele uitlaat nog, lekt niet, maar ziet er niet uit. Vooral de achterdemper is matig, de buitenlaag heeft overal losgelaten. Denk dus ook op zekere termijn aan een andere toe te zijn. Via google ben ik wel bij wat aftermarket bedrijven terechtgekomen die de hele uitlaat leveren, tot en met de katalysator aan toe. Maar een buurman met een turbo uit 1999 zei me een tijdje geleden dat een Impreza pijp ook zou passen en die worden nog wel eens te koop aangeboden door mensen die een snellere uitlaat of met meer geluid onder hun auto willen zetten. Heb op de forums gezocht maar niet gevonden tot dusver....
Gebruikersavatar
appiedriver
Berichten: 88
Lid geworden op: 08 jun 2012 07:34

Re: Uitlaat Forester

Bericht door appiedriver »

Ik ben ook al eens op zoek gegaan en er is op Marktplaats volgens mij keus genoeg !!
it,s nice to be importand but it,s more importand to be nice
Plaats reactie