veren vraag
veren vraag
mijn forester turbo uit 1999 is naar mijn idee niet helemaal zuiver in de veren, maar helemaal af zijn ze ook niet (nog)
weet er iemand hier of deze schokbrekers alleen voor forester zijn, of past een set van een ander model ook ? en is er verschil tussen de forester turbo en die zonder turbo ?
weet er iemand hier of deze schokbrekers alleen voor forester zijn, of past een set van een ander model ook ? en is er verschil tussen de forester turbo en die zonder turbo ?
Nulla tenaci invia est via !
Re: veren vraag
Met schokbrekers vervangen doe je niets aan verzakte veren. Schokbrekers met niveau regeling zijn ook prijzige broeders. Misschien heeft Rudy nog wat voor je.
Ik dacht dat mijn Forester ook ingezakt was. Bij de laatste APK kwam ik een gebroken voorveer tegen. Slechts 1 zijde vervangen en de auto staat staat nog steeds recht. Hij is dus niet ingezakt anders had ie scheef gestaan. Ik heb gewoon de standaard veer (versterkte zijn er ook ) gemonteerd omdat ik geen tijd had om te zoeken maar er zijn meerdere leveranciers. Via Engeland is er ook een set te krijgen. Suplex veertje was iets van 80 euro bruto ex.
Verschil tussen de turbo of non turbo weet ik niet.
Zorg wel voor goede veerklemmen als je wilt knoeien aan de poten. De krachten van de veer op de poot zijn gigantisch. Als die veer wegspringt heb je echt bal
Ik dacht dat mijn Forester ook ingezakt was. Bij de laatste APK kwam ik een gebroken voorveer tegen. Slechts 1 zijde vervangen en de auto staat staat nog steeds recht. Hij is dus niet ingezakt anders had ie scheef gestaan. Ik heb gewoon de standaard veer (versterkte zijn er ook ) gemonteerd omdat ik geen tijd had om te zoeken maar er zijn meerdere leveranciers. Via Engeland is er ook een set te krijgen. Suplex veertje was iets van 80 euro bruto ex.
Verschil tussen de turbo of non turbo weet ik niet.
Zorg wel voor goede veerklemmen als je wilt knoeien aan de poten. De krachten van de veer op de poot zijn gigantisch. Als die veer wegspringt heb je echt bal
Re: veren vraag
niveauregeling heb ik niet, en hij staat achter iets lager dan voor, de veren zijn wel gewoon heel.
die veerklemmen is me bekend ja... als je een dakluik in t plafond van de garage wilt hebben dan moet je ze zonder klem losmaken
zijn idd geen zielige jongens, maar bedankt voor de tip evengoed !
die veerklemmen is me bekend ja... als je een dakluik in t plafond van de garage wilt hebben dan moet je ze zonder klem losmaken
zijn idd geen zielige jongens, maar bedankt voor de tip evengoed !
Nulla tenaci invia est via !
- justyfever
- Berichten: 1438
- Lid geworden op: 25 mar 2009 11:02
Re: veren vraag
pppppppppppppffffffffffffff
Levensmoe ?
Ik heb ze 1 keer uit de klemmen zien komen. Dat wil je echt niet meemaken
Levensmoe ?
Ik heb ze 1 keer uit de klemmen zien komen. Dat wil je echt niet meemaken
Re: veren vraag
De mijne ookmarzon schreef: en hij staat achter iets lager dan voor,
Re: veren vraag
als je er op let vind je maar weinig foresters van die leeftijd die nog echt recht staanhighrider schreef:De mijne ookmarzon schreef: en hij staat achter iets lager dan voor,
fozzy time
http://www.subaruforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=155[/color][/b]
http://www.subaruforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=155[/color][/b]
Re: veren vraag
De schokdempers achter zijn van het zelfnivelerende type. M.a.w. alsjegaat rijdenzal door de in- en uit verende beweging en hydraulisch krikje in de schokdemper werken die een bepaalde constante rijhoogte zal aannemen.
Probeer dat maareens uit door zowel vóór als na een rit de grondspeling te meten.
Probeer dat maareens uit door zowel vóór als na een rit de grondspeling te meten.
Re: veren vraag
rudy > ik dacht dat dat alleen bij de non-turbo forester was?
Nulla tenaci invia est via !
Re: veren vraag
en die zijn te herkennen aan het "potje" naast de veerpoot ? als dat klopt dan zijn die bij mij al weg.
Nulla tenaci invia est via !
Re: veren vraag
Ik heb zo,n rechthoekig plat kastje onder onze Forester hangen. En volgens mij werkt het prima. Had laatst een zwaar beladen auto ivm vakantie. Het leek wel een opstijgend vliegtuig, maar na stukje rijden stond is weer recht. Super, zeker in vergelijking met mijn Xsara met zijn slappe achter dring.
Veren vervangen: hoort dat niet paarsgewijs te gebeuren?
Veren vervangen: hoort dat niet paarsgewijs te gebeuren?
Re: veren vraag
Ik heb bij de dealer € 180 ex betaald voor 2 extra sterke veren.
Omdat ik op gas rij en nog een thuiskomer er extra onder heb hangen achter, lag mijn forester my05 wat laag, en vorige zomer in Spanje in de vakantie met spulletjes erin op de binnenwegen met hele hoge verkeersdrempels klapte hij achter steeds door (ijzer op ijzer) als ik niet heel voorzichtig reed. Nu staat ie bij stilstand toch weer een stuk hoger op z,n poten.
Omdat ik op gas rij en nog een thuiskomer er extra onder heb hangen achter, lag mijn forester my05 wat laag, en vorige zomer in Spanje in de vakantie met spulletjes erin op de binnenwegen met hele hoge verkeersdrempels klapte hij achter steeds door (ijzer op ijzer) als ik niet heel voorzichtig reed. Nu staat ie bij stilstand toch weer een stuk hoger op z,n poten.
Re: veren vraag
mijne ook, die sterkere veren bevallen uitstekend, kan nu tenminste normaal een aanhanger aanpikken !
om een of andere reden hebben de foresters de neiging vooral achter in te zakken na verloop van tijd...
om een of andere reden hebben de foresters de neiging vooral achter in te zakken na verloop van tijd...
Nulla tenaci invia est via !