ff Stoer doen.
Re: ff Stoer doen.
Mijn justy schakelt ook bij als de voorwielen doorslaan met een duw in de rug als gevolg.
Subaru justy g3x 1.3 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
Re: ff Stoer doen.
De G3X is dan ook door Suzuki ontwikkeld. Niet vergelijkbaar met de door Subaru in huis ontwikkelde systemen.
"I feel Legacy"
Re: ff Stoer doen.
Was in die jaren toch allemaal GM zo heb je een Subaru met Saab emblemen en een Opel met Subaru emblemen.
Subaru justy g3x 1.3 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
Re: ff Stoer doen.
Maar dat zegt niets over wie het ontwikkeld heeft. Het is niet alsof die engineers ook maar bij elkaar in de buurt zitten.
Sterker nog, alle auto's die niet door Subaru zijn ontwikkeld, zijn ook niet terug te vinden in het onderdelen programma. Ik heb volgens mij nog een luchtfilter voor jouw auto liggen. Als je die besteld krijg je een Suzuki doos met Subaru sticker!
Sterker nog, alle auto's die niet door Subaru zijn ontwikkeld, zijn ook niet terug te vinden in het onderdelen programma. Ik heb volgens mij nog een luchtfilter voor jouw auto liggen. Als je die besteld krijg je een Suzuki doos met Subaru sticker!
"I feel Legacy"
Re: ff Stoer doen.
Toch zijn die gekke Zweden van Saab bezig geweest met Subaru om de 9-2 (Impreza) niet alleen een uiterlijke make over te geven maar ook het onderstel richting de Saab normen te krijgen.
4 jaar terug waren er 2 stuks 9-2 in Nederland en heb een ongeblazen uitvoering daarvan op een Saab meting gezien vond het erg jammer dat deze nooit officieel in Nederland geleverd is geweest.
4 jaar terug waren er 2 stuks 9-2 in Nederland en heb een ongeblazen uitvoering daarvan op een Saab meting gezien vond het erg jammer dat deze nooit officieel in Nederland geleverd is geweest.
Subaru justy g3x 1.3 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
Re: ff Stoer doen.
Toch wel het wiel met de minste grip? En niet naar het wiel zonder grip? Dat is toch juist weer wat subaru zo goed maak(te) ?erichendri schreef:Waar vroeger bij subaru het vermogen naar de wiel met de minste grip ging
En naar het wiel met het minste grip? Toch naar alle wielen met grip, en dan wat meer naar dat wiel met nog net te weinig grip?
Want wat ik juist zie in vergelijkingsfilmpjes is dat vele andere merken en hun types juist te veel vermogen gooien naar het minst efficiënte wiel waardoor ze niet meer weg komen ... waar subaru juist wél weg komt.
Re: ff Stoer doen.
eric bedoelt het precies andersom.
Stoer verhaal: afgelopen week heeft de forester een caravan van 1500 kg voortgesleept. Op LPG 1 op 7.
Tegen de wind in niet harder dan 90, maar dat bleek op de terugweg ook wel zo n beetje zijn max qua sturen.
Stoer verhaal: afgelopen week heeft de forester een caravan van 1500 kg voortgesleept. Op LPG 1 op 7.
Tegen de wind in niet harder dan 90, maar dat bleek op de terugweg ook wel zo n beetje zijn max qua sturen.
De Moerasruiter.
MY 2000 Forester
Mountainbiken
MY 2000 Forester
Mountainbiken
Re: ff Stoer doen.
netjes 1:7 op lpg,,,, zijn veel mensen die je dat niet na doen zeker niet op lpg...ReinO schreef:eric bedoelt het precies andersom.
Stoer verhaal: afgelopen week heeft de forester een caravan van 1500 kg voortgesleept. Op LPG 1 op 7.
Tegen de wind in niet harder dan 90, maar dat bleek op de terugweg ook wel zo n beetje zijn max qua sturen.
max 90 opzich prima ,, harder dan 100 vind ik zelf totaal niet nodig,,, maar als ik je goed lees kon je niet harder 90 oef.. tja dan heb je denk ik een 125 pk?
Groet Robert
Re: ff Stoer doen.
De 9-5 er niet voor gehangen rein?
Of mag de sub meer trekken?
Of mag de sub meer trekken?
Subaru justy g3x 1.3 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
Re: ff Stoer doen.
de 9-5 gaat pas volgende week voor de apk.... tegenwoordig krijg je pas bericht als het te laat is.
Ik moet daar nog ff aan wennen.
Die soeb mag 1500kg trekken-idd bij 125 pk ooit- en de 9-5 1750 kg. Bovendien is de saab een stuk sterker 260 pk en heeft die hd veren.
De saab doet 1 op 5 met dit soort tripjes op benzine dus qua geld is die soeb slimmer
Ik moet daar nog ff aan wennen.
Die soeb mag 1500kg trekken-idd bij 125 pk ooit- en de 9-5 1750 kg. Bovendien is de saab een stuk sterker 260 pk en heeft die hd veren.
De saab doet 1 op 5 met dit soort tripjes op benzine dus qua geld is die soeb slimmer
De Moerasruiter.
MY 2000 Forester
Mountainbiken
MY 2000 Forester
Mountainbiken
Re: ff Stoer doen.
Haha ja zuipen doen die 9-5 wel!
Subaru justy g3x 1.3 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
Re: ff Stoer doen.
9-5 mag trouwens 1800 kilo geremd trekken.
Subaru justy g3x 1.3 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
Re: ff Stoer doen.
ah kijk, vandaar dat het hem/haar zo makkelijk afgaat. de grip op de camping van de soeb is wel beter:)
De Moerasruiter.
MY 2000 Forester
Mountainbiken
MY 2000 Forester
Mountainbiken
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: ff Stoer doen.
1:7 , bedoel je daarmee zuinig of veel.
Ik reed tussen de 1:5.5 en 1:6.5 met de caravan.
Volgend jaar knoop ik er 1 van 1600 kg achter, kijken hoe dat gaat.
Rijdt al zonder de 80% begrenzer rond.
Ander voordeel van de subaru is de lage gearing.
Eric
Ik reed tussen de 1:5.5 en 1:6.5 met de caravan.
Volgend jaar knoop ik er 1 van 1600 kg achter, kijken hoe dat gaat.
Rijdt al zonder de 80% begrenzer rond.
Ander voordeel van de subaru is de lage gearing.
Eric
Re: ff Stoer doen.
verrassend zuinig omdat dat dat oude ding -458.000- op lpg een hoog treingewicht van 3200 kg trok.
de caravan was 1500kg gelijk max volgens kenteken. Die Legacy mag dus nog meer.... .
de caravan was 1500kg gelijk max volgens kenteken. Die Legacy mag dus nog meer.... .
De Moerasruiter.
MY 2000 Forester
Mountainbiken
MY 2000 Forester
Mountainbiken
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: ff Stoer doen.
Mijn beide legacy's waren met 125 pk motor en bj 99 en 00.
Automaat mocht 1500 kg trekken, de huidige schakel 1600 kg.
Eric
Automaat mocht 1500 kg trekken, de huidige schakel 1600 kg.
Eric
Re: ff Stoer doen.
handbak kan altijd meer hebben en dat is ook het enige bezwaarlijke om de forester te gebruiken: wel een belasting voor de bak
alhoewel hij keurig in de versnellingen bleef en niet ging zoeken.
alhoewel hij keurig in de versnellingen bleef en niet ging zoeken.
De Moerasruiter.
MY 2000 Forester
Mountainbiken
MY 2000 Forester
Mountainbiken
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: ff Stoer doen.
Heb je de caravan al eens gewogen op een weegbrug.
Die dingen wegen altjjd leeg al 100 kg zwaarder dan op je kenteken staat.
De legacy met automaat kon op de vlakke weg net aan in zijn 4 en lock-up.
Ging wel regelmatig uit de lock-up en bij viadauct naar zijn 3.
Maar eerlijk gezegd is net aan 2000 toeren veel te laag voor de motor.
Ik reed eigenlijk altijd wel in zijn 3 met rond de 3000 toeren.
Jammer vond ik dat hij daarin niet in de lock-up ging.
Eric
Die dingen wegen altjjd leeg al 100 kg zwaarder dan op je kenteken staat.
De legacy met automaat kon op de vlakke weg net aan in zijn 4 en lock-up.
Ging wel regelmatig uit de lock-up en bij viadauct naar zijn 3.
Maar eerlijk gezegd is net aan 2000 toeren veel te laag voor de motor.
Ik reed eigenlijk altijd wel in zijn 3 met rond de 3000 toeren.
Jammer vond ik dat hij daarin niet in de lock-up ging.
Eric
Re: ff Stoer doen.
Kan me de marketing van Subaru nog herinneren waarbij het hele modellen schema voor allerhande caravans werd gezet en geadverteerd werden als ideale trekauto compleet met demo dagen.
Subaru justy g3x 1.3 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
Re: ff Stoer doen.
die carros is kansloos maar dat onderstel: echt top. en motorisering idem top. jammer dat die turbo er zo krap in past
De Moerasruiter.
MY 2000 Forester
Mountainbiken
MY 2000 Forester
Mountainbiken
Re: ff Stoer doen.
Ik ben voor de justy g3x gegaan omdat die de bodemplaat deelt met de agila.
Vanaf de eerste keer dat ik de agila op de brug had werd het mij duidelijk dat de bodemplaat voor 4x4 ontworpen is.
Alles zit simpel maar goed in elkaar met goede wegligging en motoren met ketting want zoals je weet heb ik een hekel aan distributie riemen.
Vanaf de eerste keer dat ik de agila op de brug had werd het mij duidelijk dat de bodemplaat voor 4x4 ontworpen is.
Alles zit simpel maar goed in elkaar met goede wegligging en motoren met ketting want zoals je weet heb ik een hekel aan distributie riemen.
Subaru justy g3x 1.3 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
Re: ff Stoer doen.
tis apart goed spul idd. het is allemaal ook niet superzwaar maar toch enorm strak in de bochten.
Het enige nadeel is het onderstuur dat ie niet communiceert met je, dat doet saab stukken
beter, je voelt dat ie gaat en dan kun je nog van alles corrigeren.
Met die soeb ben ik nu al 2 keer in de berm beland, de 1e keer zelfs langs een lantaarnpaal en net niet in de sloot.
Dus ik zoek nu iets veiligere oefenplekjes op.
Het enige nadeel is het onderstuur dat ie niet communiceert met je, dat doet saab stukken
beter, je voelt dat ie gaat en dan kun je nog van alles corrigeren.
Met die soeb ben ik nu al 2 keer in de berm beland, de 1e keer zelfs langs een lantaarnpaal en net niet in de sloot.
Dus ik zoek nu iets veiligere oefenplekjes op.
De Moerasruiter.
MY 2000 Forester
Mountainbiken
MY 2000 Forester
Mountainbiken
Re: ff Stoer doen.
Saab is ook ontworpen om alles door te geven aan de bestuurder en is wat dat betreft ideaal.
Subaru justy g3x 1.3 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: ff Stoer doen.
Het zusje van jouw subaru, de suzuki ignis (?) Is in heel veel landen ook als 4wd leverbaar.
Zal me niet verbazen dat het dezelfde bobemplaat als de swift is.
Eric
Zal me niet verbazen dat het dezelfde bobemplaat als de swift is.
Eric
Re: ff Stoer doen.
Wagon r+, agila en ignis hebben zeker weten de zelfde bodemplaat.
De wagon r+ kan je ook met 4x4 krijgen agila niet.
Voor zover ik weet is de ignis in Japan als Swift verkocht.
De wagon r+ kan je ook met 4x4 krijgen agila niet.
Voor zover ik weet is de ignis in Japan als Swift verkocht.
Subaru justy g3x 1.3 2006
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
Suzuki wagon R+ 1.3 2006
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972