tja,, je hebt een x met 125pk.. dat is van nature geen turbo caravan trekker,, maar als je geen haast hebt kom je er echt wel zoals ik lees.FastFriend schreef:ff update en review, net terug van vakantie en achterveren hebben zich prima gehouden. met 1000 kg caravan (kogeldruk zal kilo of 35-40 geweest zijn) en 2 ltr automaat door de bergen heen blijft toch wel uitdaging.
ik had al last met rijden op gas, eigenlijk van begin bij aanschap maart 2018 al, heb al vanalles geprobeerd.
maar nu echt op stukken in zn 1 en 2 op benzine moeten rijden vanwege vermogen tekort.
Op gegeven moment bij file rijden voor de Gotthart werd de olie in de bak erg warm, temp meter liep op tot in het rood en het kwam niet van de motor maar echt van de bak. Bij wegrijden uit stilstand liep de temperatuur heel snel op vanaf normaal naar rode gebied, dus moet bakolie zijn geweest
bij aankomst behoorlijke brandlucht, maar afgezien van die nog een paar keer te hebben geroken is alles goed gegaan.
vandaag ermee naar mn werk heen en weer lijkt hij juist weer veel soepeler te schakelen dan hij ooit heeft gedaan
ik denk dat ik de bak maar eens laat spoelen volgende maand
alleen lees ik het goed een kogeldruk van 35 40!!! ben je wel goed bij je hoofd maar graag je reactie hier even op voor de duidelijkheid
ik heb met de caravan van 1500kg automaat gereden geen enkel keer iets van te warm kunnen bespeuren.. maar net wat er ook gemeld wordt.. hoe zit het met de olie..
Er is al menig woord over onderhoud gesproken,, en waarom wordt hier niet meer aandacht aan besteed of laat het onderhouden door de wat sommige beweren te dure garage.. nou ik kan je vertellen onze vorige Honda heb ik lekker bij de garage in onderhoud gehad en met ruim 50.000k per jaar vond ik dat een prima keus,,
Maar ik deel te tip van onze quick,,, vervest nou eens die olieeeeee. bij aankoop heb ik de bak gelijk laten spoelen en dan begin je met een goede start.
Dus bak laten spoelen en cardan olie,, en dan met regelmaat in iedergeval de automaat bak verversen .
suc 6