adv. verschillend remmen achter

Veren, schokdempers, remmen en besturing
Gebruikersavatar
hummie
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 Mei 2017 15:36
Type auto: Forester SF5 2.0 AWD-L
Locatie: (NB)

Re: adv. verschillend remmen achter

Berichtdoor hummie » 31 Aug 2019 13:07

Met remmen gangbaar maken en houden kom je ver. Elke keer als de wielen eraf zijn kijk ik standaard even na of er iets noodzakelijk is.

Het kan zeker niet bij alle auto's, maar bij sommige auto's zijn de binnen en buitenblok gewoon gelijk. Dan zou je ze simpelweg om kunnen wisselen. Of wissel ze met de andere kant als dat mogelijk is.

Je hoeft echt niet meteen bij 1 slecht blokje alles te vervangen met nieuw want andere opties beschikbaar
Volgende keer de oud setjes bewaren (zeker als je preventief geruimd hebt bij 75% of minder :mrgreen: )
Soms kun je met wat geluk dan een tijdelijke extreme slijtage van 1 blokje ondervangen door het te vervangen met een nog goed vorige blokje dat nog wel voldoende is.
En met een dikker blokje van de sloperij ter vervanging van die ene hard versleten blok kun je ook een heel eind komen.

Remmen moeten goed zijn! En goed is goed. :okeee:

Even voor ondersteunende duidelijkheid. Onze auto's rijden al jarenlang prima onderhouden rond en [afkloppen] de apk (incl remtest) is zelden een probleem waar we uit het niets doorheen rijden [/afkloppen] want meestal niet meer dan een onverwacht kleinigheidje (lampje, ruitenwissertje, hoesje). En we rijden elke auto ook jarenlang. En dat kost ons al vele jaren nog geen een kwart van wat ik zoal hoor wat anderen minstens kwijt zijn aan jaarlijks onderhoud+apk. Dus sprake van goed, deugdelijk, veilig onderhoud.
♫ ♪ ♫ Off the road again, ♪♫ i just can't wait to get off the road again.... ♫ ♪♪ ♫
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 568
Lid geworden op: 18 Apr 2019 21:07
Type auto: Forester 2.0 xt

Re: adv. verschillend remmen achter

Berichtdoor aze2000 » 31 Aug 2019 18:12

hummie schreef:Met remmen gangbaar maken en houden kom je ver. Elke keer als de wielen eraf zijn kijk ik standaard even na of er iets noodzakelijk is.

Het kan zeker niet bij alle auto's, maar bij sommige auto's zijn de binnen en buitenblok gewoon gelijk. Dan zou je ze simpelweg om kunnen wisselen. Of wissel ze met de andere kant als dat mogelijk is.

Je hoeft echt niet meteen bij 1 slecht blokje alles te vervangen met nieuw want andere opties beschikbaar
Volgende keer de oud setjes bewaren (zeker als je preventief geruimd hebt bij 75% of minder :mrgreen: )
Soms kun je met wat geluk dan een tijdelijke extreme slijtage van 1 blokje ondervangen door het te vervangen met een nog goed vorige blokje dat nog wel voldoende is.
En met een dikker blokje van de sloperij ter vervanging van die ene hard versleten blok kun je ook een heel eind komen.

Remmen moeten goed zijn! En goed is goed. :okeee:

Even voor ondersteunende duidelijkheid. Onze auto's rijden al jarenlang prima onderhouden rond en [afkloppen] de apk (incl remtest) is zelden een probleem waar we uit het niets doorheen rijden [/afkloppen] want meestal niet meer dan een onverwacht kleinigheidje (lampje, ruitenwissertje, hoesje). En we rijden elke auto ook jarenlang. En dat kost ons al vele jaren nog geen een kwart van wat ik zoal hoor wat anderen minstens kwijt zijn aan jaarlijks onderhoud+apk. Dus sprake van goed, deugdelijk, veilig onderhoud.


Deels eens,,, onderhoud aan de remmen wordt toch veelal onderschat,,,, mn vorige wagen Honda,, heb ik altijd bij mn garaga in onderhoud gehad en die pakte dat altijd even mee mn remmen en had daar ook nooit last van piepende remmen of scheef wegslijten.

maar bij mn sub doe ik het deels zelf, en als ik zie dat er iets scheef ik gesleten dan komt er nieuw op.. ik ga niks qua remmen van de sloop halen never!! remmerij kost geen drol in verhouding en zeker niet als je verder geen wensen hebt qua uitvoering,, en blokken gaan weg...

Ben van mening dat als je echt remmen hebt waarvan de een een eind weg is en de ander niet dat er toch echt iets mis moet zijn met je remmen.. maar dat is alleen mijn ervaring met 4 DE auto's en 4 jappen daar had ik het nooit,, ik hou het er bij dat mn voorganger korte stukken heb gereden en dat remmen niet met regelmaat schoon zijn gemaakt..
Groet Robert
Gebruikersavatar
hummie
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 Mei 2017 15:36
Type auto: Forester SF5 2.0 AWD-L
Locatie: (NB)

Re: adv. verschillend remmen achter

Berichtdoor hummie » 31 Aug 2019 21:45

aze2000 schreef:Ben van mening dat als je echt remmen hebt waarvan de een een eind weg is en de ander niet dat er toch echt iets mis moet zijn met je remmen.


Helemaal mee eens. Daarom ook "gangbaar maken" op 1.


aze2000 schreef:ik ga niks qua remmen van de sloop halen never!! remmerij kost geen drol in verhouding en zeker niet als je verder geen wensen hebt qua uitvoering,, en blokken gaan weg...


Vaak zat gedaan. Alsof een remschoen van de sloop per definitie slechter is als je eigen remschoen gangbaar maken. Vaak zat ver versleten spullen vervangen met van de sloop nagenoeg gloedjenieuw. Natuurlijk wel even goed beoordelen dat je geen bocht mee neemt (maar dat kan niet iedereen dus die roepen altijd hard "moet nieuw" omdat ze niet anders kunnen).
En als je remblokken versleten zijn is dat meestal 1 blok. De rest is vaak nog tot de helft goed en kunnen prima tijdelijk functioneren om te overbruggen na als hier boven genoemde probleempjes. Ook al vaak genoeg gedaan.
Als een rem blijft hangen kan het zijn dat 1 blok versleten is en de andere nog 75% of meer. Dan ga ik echt niet 3 nog goede blokken weer vervangen (of ik bewaar ze voor de toekomst als er weer blijft hangen en scheef slijt).

Als dan de remtest op de rollerbank prima waardes aangeeft en een auto er mee door een apk komt, wat is er dan mis mee volgens jullie?

Vooropgesteld. Als remblokken gewoon aan vervanging toe zijn gaat er bij mij ook gewoon een set nieuwe op hoor. :mrgreen:
Om redenen van gunstige rendabelheid (levensduur in verhouding tot kosten) en niets anders.

hummie schreef:Even voor ondersteunende duidelijkheid. Onze auto's rijden al jarenlang prima onderhouden rond en [afkloppen] de apk (incl remtest) is zelden een probleem waar we uit het niets doorheen rijden [/afkloppen] want meestal niet meer dan een onverwacht kleinigheidje (lampje, ruitenwissertje, hoesje). En we rijden elke auto ook jarenlang. En dat kost ons al vele jaren nog geen een kwart van wat ik zoal hoor wat anderen minstens kwijt zijn aan jaarlijks onderhoud+apk. Dus sprake van goed, deugdelijk, veilig onderhoud.


We krijgen vaak zelfs complimenten van de keurmeesters dat onze auto's er zo goed en goed onderhouden bij staan. :D
Je mag elk moment komen kijken om dat zelf te zien, net zoals ik altijd even onvoorbereid naar de apk rijdt als het me schikt, en er van de afgelopen 20 keren zeker 15 keer doorheen kwam met hooguit een ruitenwissertje of lampje wisselen, en waaronder een keer of 8-10 of zo ineens zonder ook maar iets. Onze auto's staan er gewoon prima bij, of je dat nou leek vind of niet.
Wie wel bakken geld wil sponsoren aan garages moet dat lekker doen. :mrgreen: Maar probeer dan niet andere opties te simpel af te kraken en "nieuw" als enige oplossing te volharden.
♫ ♪ ♫ Off the road again, ♪♫ i just can't wait to get off the road again.... ♫ ♪♪ ♫
Gebruikersavatar
hummie
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 Mei 2017 15:36
Type auto: Forester SF5 2.0 AWD-L
Locatie: (NB)

Re: adv. verschillend remmen achter

Berichtdoor hummie » 31 Aug 2019 22:27

Maar ik snap het denk ik prima hoor.
Natuurlijk vindt niet iedereen het leuk dat een ander iets stukken goedkoper voor elkaar krijgt waar hij zelf telkens bakken geld voor neer moet tellen omdat hij de benodigde ervaring ontbeert om hetzelfde voor elkaar te krijgen. Sommigen vervallen dan nou eenmaal in afgunstig afkraken en uitlachen.
♫ ♪ ♫ Off the road again, ♪♫ i just can't wait to get off the road again.... ♫ ♪♪ ♫
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 568
Lid geworden op: 18 Apr 2019 21:07
Type auto: Forester 2.0 xt

Re: adv. verschillend remmen achter

Berichtdoor aze2000 » 31 Aug 2019 22:48

hummie schreef:Maar ik snap het denk ik prima hoor.
Natuurlijk vindt niet iedereen het leuk dat een ander iets stukken goedkoper hetzelfde voor elkaar krijgt waar hij zelf telkens bakken geld voor neer moet tellen omdat hij de benodigde ervaring ontbeert om hetzelfde voor elkaar te krijgen. Sommigen vervallen dan nou eenmaal in afgunstig afkraken en uitlachen.



Het is hier uiteraard niemand om te doen om lelijk of afkrakend te reageren,, dat is dat verkeerd opgevat exuus voor mischien de verkeerde woord stelling!!

en ik geloof zeker dat jou wagens er prima bij staan ,, dat is alleen maar goed om te horen dat ze aandacht krijgen.

maar waarom zou je blokken willen bewaren en of bij de sloop ophalen als je de auto's prima onderhoud? het scheef of een van de 2 sneller weg slijten komt dan toch ook bij jou niet voor, omdat je dat in een vroeg stadia ontdek en gelijk aanpak.

Dus de kans dat dat je naar de sloop moet of je oude blokken nodig hebt is nvt lijkt me :roll:

maar goed ik moet toch even van mn hart..... als je een keuze maak voor een subaru,,, zn benzine slurpend hok, waarvan bijna alle onderdelen als je ze moet vervangen belachelijk duur zijn rijdt,, en dan een paar rem blokken van een hooguit paar tientjes moet halen op de sloop of oude uit de doos halen :?

tja nou goed,,,,, respect zou ik zeggen.... en ik ga graag eens op je uitnodiging uit om te komen kijken ... mischien heb je nog eens tips voor me :okeee:
Groet Robert
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 4772
Lid geworden op: 10 Nov 2008 23:52
Type auto: Subaru Legacy 3.0R Spec B MY09; 2.2GX MY92; 2.0 turbo MY92; Vivio 0.7XLi MY96
Locatie: Veldhoven
Contact:

Re: adv. verschillend remmen achter

Berichtdoor SP-Boxer » 31 Aug 2019 22:59

Het is echt een mythe dat Subaru rijden duur is.

In de praktijk valt het verbruik van andere merken tegen, bij Subaru is het opgegeven verbruik redelijk betrouwbaar. Door AWD iets hoger, maar daar krijg je extra grip (= fun en veiligheid) voor terug.
Onderdelen zijn wat duurder, maar je hebt ze veel minder nodig. Per saldo pakt gewoonlijk het onderhoud aan een Subaru veel voordeliger uit dan bij andere merken.

En ja, iemand met kennis van zaken kan heel eenvoudig honderden euro's per jaar besparen. Ik ben er ook zo eentje. Al ligt het helemaal aan de auto waar ik aan sleutel.
De Viviootjes worden zo goedkoop mogelijk rijdend gehouden. Ja, daar is ook al ooit een gebruikt remblokje op gegaan! En recent heb ik een onderhoudsbeurt uitgevoerd (motorolie + filter, versnellingsbakolie, luchtfilter, brandstoffilter en bougies) voor €53,-!
Bij de Legacy's kies ik doorgaans wel weer voor wat duurdere originele onderdelen of beter. Dat beschouw ik ook meer als hobby. Maar dan nog moet je goed in de gaten houden waar je zaken koopt. De NL dealer is gewoon erg duur, maar originele delen kun je veelal veel goedkoper krijgen als je goed rondshopt.
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
hummie
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 Mei 2017 15:36
Type auto: Forester SF5 2.0 AWD-L
Locatie: (NB)

Re: adv. verschillend remmen achter

Berichtdoor hummie » 01 Sep 2019 00:16

aze2000 schreef:Het is hier uiteraard niemand om te doen om lelijk of afkrakend te reageren,, dat is dat verkeerd opgevat exuus voor mischien de verkeerde woord stelling!!

Bedankt voor je excusses. Dat betuigd van karakter en kan ik zeker op prijs stellen.
Jij was ook zeker niet de enige die "alleen maar belachelijk maakt" en die reactie was ook zeker niet in beginsel aan jou gericht.

Prima. Bijltje begraven wat mij betreft. :okeee:

aze2000 schreef:en ik geloof zeker dat jou wagens er prima bij staan ,, dat is alleen maar goed om te horen dat ze aandacht krijgen.

Zeker. Niet om te snoeven of af te troeven, maar om "ongelovigen" duidelijk te maken dat er andere opties bestaan dan "naar de garage rennen" en "monteurs/dealers klakkeloos geloven, want specialisten".
Waar iemand uiteindelijk voor kiest boeit mij niet eens. Als 1 iemand 1 keer zijn voordeel haalt met een tip van mij ben ik al blij en heb ik niet voor niets gereageerd. Gelukkig gebeurt dat ook vaker.

aze2000 schreef:maar waarom zou je blokken willen bewaren en of bij de sloop ophalen als je de auto's prima onderhoud? het scheef of een van de 2 sneller weg slijten komt dan toch ook bij jou niet voor, omdat je dat in een vroeg stadia ontdek en gelijk aanpak.

Volgens mij heb ik dat al duidelijk uitgelegd. Maar nog een keer dan.
Voor als het iemand (mezelf?) overkomt dat het een keer goed blijft hangen en een blok net wat te veel versleten is tov de andere. Heb je er dan nog een van een vervangen setje liggen die wel dik genoeg is kun je weer een tijd vooruit zonder dat het meteen een nieuwe set kost.
Overigens is een blok van de sloop een uiterste die ik ook liever vermijdt als dat mogelijk is, maar in geval van nood doe ik dat met vol vertrouwen (mits zelf de blok beoordeeld als goed).

Ik houd het bij ja, maar dan nog kan het weleens gebeuren dat ineens iets blijft hangen en een blok net wat teveel slijt. Of te warm is geweest omdat hij net wat te vaak te lang wat tegen de schijf bleef hangen. En ook heb ik al eens gehad dat een blok van nog vrij nieuwe set (maar net niet nieuw genoeg voor garantie) ging scheuren, en toen was ik ook blij dat ik nog een vervangende blok had liggen en niet meteen weer geld uit hoefde te geven voor een nieuwe set. Mijn wielen liggen er echt niet elke week of maand af dus soms merk ik het soms ook pas als het net te laat naar mijn zin is.
Als blok R op is terwijl blok L nog 50% is voldoet "de beste" van de vervangen set vaak nog prima ernaast.
Bij mijn hummie nog niet gehad, maar bij mijn vorige auto bijvoorbeeld wel, en ook toen blij dat ik nog wat goede blokjes had liggen.

SP-Boxer schreef:Onderdelen zijn wat duurder, maar je hebt ze veel minder nodig. Per saldo pakt gewoonlijk het onderhoud aan een Subaru veel voordeliger uit dan bij andere merken.

Yep. Net als waar de meeste japanner om bekend staan, hun lage onderhoud en onderhoudskosten, en weinig problemen. Zoals ook Toyota's al jaren bekend staan. En Mitsubishi ook.

SP-Boxer schreef:En ja, iemand met kennis van zaken kan heel eenvoudig honderden euro's per jaar besparen. Ik ben er ook zo eentje.


Inderdaad. En ook niets mis met zulke tips delen met wie er iets mee kan en wil. En wie niet, ook best.
Wat is er mis met een (beunhaas) advies een beschadigde hoes tijdelijk te lijmen als dat nog kan om er apk op te krijgen (want gewoon goedkeur!) zodat iemand even een wat minder dure maand af kan wachten om de hoes alsnog te laten vervangen? Zeker als deze persoon zelf aan geeft een goedkopere oplossing op prijs te stellen.
Waarom zou iets meteen vernieuwd vervangen moeten worden als het nog prima te repareren of reviseren is?
Jammer dat er sommigen (vooral telkens dezelfde) dan persoonlijk moeten gaan worden door te pogen belachelijk te maken en uit te lachen alsof alles buiten een eigen filosofie genaamd de garage/dealer "beunhazerij" is. Weer andere leden zitten niet te wachten op altijd de duurste oplossingen.
♫ ♪ ♫ Off the road again, ♪♫ i just can't wait to get off the road again.... ♫ ♪♪ ♫
ReinO
Berichten: 491
Lid geworden op: 18 Aug 2018 05:47
Type auto: MY 2000 forester 2.0i in Lelystad
Locatie: Lelystad

Re: adv. verschillend remmen achter

Berichtdoor ReinO » 01 Sep 2019 07:42

mooi dat er ook een ander geluid is. Ik haal zoveel mogelijk goede onderdelen voor een habbekrats van slopers. Niet alleen om geld uit te sparen maar
ik vind het ook zonde van goede spullen. Schijven zonder randjes, remblokken met 8 mm voering, nieuwe benzinepompen enz, je komt het allemaal tegen.
Trouwens niet iedereen heeft de keus om qua financiën alles nieuw te kopen en te laten doen. Zoals hier dan beweert wordt dat je
de verkeersveiligheid vermindert: is gewoon niet zo. Goed = goed.
De Moerasruiter.
MY 2000 Forester
Mountainbiken
Gebruikersavatar
hummie
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 Mei 2017 15:36
Type auto: Forester SF5 2.0 AWD-L
Locatie: (NB)

Re: adv. verschillend remmen achter

Berichtdoor hummie » 01 Sep 2019 14:14

Inderdaad. Zo al zo vaak bekenden geholpen.
Wilden de auto eruit doen "want zoveel onkosten dus niet meer haalbaar". Moesten ze in een garage 1500 aftikken wat voor de auto niet meer rendabel was.
Even een helpende hand geboden (slooponderdelen) en voor honderd euro klaar, en een aantal hebben de auto nog jaren gereden.
Dan krijg je ook reacties "maar van de sloop, is dat wel goed?".
Bijvoorbeeld een startmotor kapot. Ja, voor 1500 is het 99% zeker goed. Op de sloop kun je soms een keer pech hebben met een miskoop en dan verlies je 3-4 tientjes (soms niet want ook daar 'garantie'). Maar ik zei dan "boeiend want dan haal je de volgende ook weer voor 3-4 tientjes en dan ben nog maar 8 tientjes kwijt".
Waaronder sommigen die (door omstandigheden) dan voorlopig geen auto zouden kunnen rijden. En zo wel, waardoor ze niet in hun dal blijven hangen door onnodig hoge kosten en er nu weer prima bovenop zijn.

Trouwens ook al eens gehad dat ik een auto netjes bij een garage liet repareren. Probleem bleef, en na indringend gesprek bleken ze zonder mijn medeweten gerepareerd met een slooponderdeel (maar wel rekening op garageniveau). Dat hebben ze geweten. Is alsnog goed gekomen (voor mij dan :mrgreen: ).

En grappig. Altijd nadat ik op de sloop ben geweest worden mijn auto's weer wat luxer want ik vind altijd wel een luxe feature die nog niet op mijne zit die dan meteen ook mee gaat. Na een tijdje zijn mijn auto's vaak stukken luxer dan origineel.
Laatst gewijzigd door hummie op 01 Sep 2019 14:48, 1 keer totaal gewijzigd.
♫ ♪ ♫ Off the road again, ♪♫ i just can't wait to get off the road again.... ♫ ♪♪ ♫
*thomas*
Berichten: 1026
Lid geworden op: 11 Nov 2015 13:44
Type auto: Outback Gen 3 3.0R

Re: adv. verschillend remmen achter

Berichtdoor *thomas* » 01 Sep 2019 14:46

Er is niets mis met onderdelen van de sloop halen, zolang dat met gezond verstand gebeurt.

Liever iemand die remblokken van de sloop haalt dan iemand die ze niet vervangt omdat ze origineel te duur zijn.
Gebruikersavatar
hummie
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 Mei 2017 15:36
Type auto: Forester SF5 2.0 AWD-L
Locatie: (NB)

Re: adv. verschillend remmen achter

Berichtdoor hummie » 01 Sep 2019 14:53

Nou, hebben we dat gelukkig duidelijk. Hopelijk allemaal, zodat dit soort discussies door eenzijdige (dure) adviezen niet meer nodig zijn. Want niet prettig elke keer.
Alle redelijke adviezen zijn goede adviezen. En wie uiteindelijk waarvoor kiest moet dat ieder voor zich weten. :okeee:
Kunnen we hier in elk geval over op houden en lekker door gaan elkaar vooruit te helpen.
♫ ♪ ♫ Off the road again, ♪♫ i just can't wait to get off the road again.... ♫ ♪♪ ♫
Gebruikersavatar
Vmax
Berichten: 274
Lid geworden op: 28 Jan 2015 21:07
Type auto: Subaru Impreza Plus TS EJ201 2001
Locatie: Meijel

Re: adv. verschillend remmen achter

Berichtdoor Vmax » 01 Sep 2019 18:06

Ik zie ook niet in, waarom spullen van de sloop slechter zouden moeten zijn? Ik vind dat een vooroordeel. Alsof de voorbezitters van die sloopwagens hun wagens ook maar verwaarlozen... En vaak kun je best wel zien of iets goed of slecht is. En soms heb je inderdaad eens een keer pech. Maar als je een goede band met de sloperij hebt, doen ze vaak niet zo heel erg moeilijk.
Ik heb op mijn Impreza ook gebruikte remklauwen gebruikt. De remschijven heb ik wel vervangen door nieuwe, maar de oude heb ik zeker niet weggegooid. Remvoering wel vervangen voor nieuwe. En voor de achterremmen ga ik waarschijnlijk hetzelfde doen. Zolang je het maar met goed verstand en kennis doet, is er helemaal niets met 2e hands onderdelen. Marktplaats staat er vol mee...
Met vriendelijke groet,

Patrick
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 568
Lid geworden op: 18 Apr 2019 21:07
Type auto: Forester 2.0 xt

Re: adv. verschillend remmen achter

Berichtdoor aze2000 » 01 Sep 2019 21:23

hummie schreef:Inderdaad. Zo al zo vaak bekenden geholpen.
Wilden de auto eruit doen "want zoveel onkosten dus niet meer haalbaar". Moesten ze in een garage 1500 aftikken wat voor de auto niet meer rendabel was.
Even een helpende hand geboden (slooponderdelen) en voor honderd euro klaar, en een aantal hebben de auto nog jaren gereden.
Dan krijg je ook reacties "maar van de sloop, is dat wel goed?".
Bijvoorbeeld een startmotor kapot. Ja, voor 1500 is het 99% zeker goed. Op de sloop kun je soms een keer pech hebben met een miskoop en dan verlies je 3-4 tientjes (soms niet want ook daar 'garantie'). Maar ik zei dan "boeiend want dan haal je de volgende ook weer voor 3-4 tientjes en dan ben nog maar 8 tientjes kwijt".
Waaronder sommigen die (door omstandigheden) dan voorlopig geen auto zouden kunnen rijden. En zo wel, waardoor ze niet in hun dal blijven hangen door onnodig hoge kosten en er nu weer prima bovenop zijn.

Trouwens ook al eens gehad dat ik een auto netjes bij een garage liet repareren. Probleem bleef, en na indringend gesprek bleken ze zonder mijn medeweten gerepareerd met een slooponderdeel (maar wel rekening op garageniveau). Dat hebben ze geweten. Is alsnog goed gekomen (voor mij dan :mrgreen: ).

En grappig. Altijd nadat ik op de sloop ben geweest worden mijn auto's weer wat luxer want ik vind altijd wel een luxe feature die nog niet op mijne zit die dan meteen ook mee gaat. Na een tijdje zijn mijn auto's vaak stukken luxer dan origineel.



totaal niks mis mee materiaal van de sloop,,, alleen maar goed juist,,,ben erg van het er gebruiken ,,, zeer goed uitgangspunt qua milieu :okeee:

en zoals al eerder aangegeven ,, doe alles met verstand..

en wie wat koop van de sloop,,, dat moet ieder zelf weten natuurlijk..

:okeee:
Groet Robert
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 3757
Lid geworden op: 11 Jul 2012 13:51
Type auto: Forester 2006 EJ204 158pk AT-Forester Turbo 2005 EJ205 177pk AT-Nissan Pixo 2010 1.0 68pk
Locatie: Noorwegen

Re: adv. verschillend remmen achter

Berichtdoor quikfit » 02 Sep 2019 05:46

Vmax schreef:Ik zie ook niet in, waarom spullen van de sloop slechter zouden moeten zijn?


Is inderdaad niks mis mee om onderdelen op de sloop te halen,dat is de discussie ook niet...maar gebruikte remblokken op de sloop halen gaat me persoonlijk te ver. ;)

Gr.Quikfit :mrgreen:
Gebruikersavatar
hummie
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 Mei 2017 15:36
Type auto: Forester SF5 2.0 AWD-L
Locatie: (NB)

Re: adv. verschillend remmen achter

Berichtdoor hummie » 02 Sep 2019 11:44

quikfit schreef:Is inderdaad niks mis mee om onderdelen op de sloop te halen,dat is de discussie ook niet...maar gebruikte remblokken op de sloop halen gaat me persoonlijk te ver. ;)


Prima.


Overigens wat ReinO ook al bevestigde. Op de sloop vind je regelmatig nagenoeg nieuwe onderdelen. Ook remblokken van enkele weken oud, omdat de auto net na vervanging naar de sloop ging vanwege ongeluk of wat dan ook.
Sterker nog. Ik kwam al heel vaak bij een sloperij waar ook auto's stonden die nog geen km op de weg gereden hadden, en nog geen 100 op de teller hadden (ca 60 v/d testbaan), naast de schadegevallen met nog geen 1000 of 2000 op de teller. Die remblokken zijn vrijwel zeker beter dan wat er nu onder jouw en mijn auto hangt. :mrgreen:
Daar koop je nagenoeg gloedjenieuwe banden voor nog niet de helft van de prijs. Klein nadeeltje dat ze vaak maar setjes van 3 of 2 hebben staan omdat 1 of 2 hoeken van de auto weg was.

Dus wie weet waar hij op moet letten kan prima in geval van nood een keer blokjes van de sloop gebuiken om niet meteen te hoeven vervangen omdat 1 blok veel harder is versleten terwijl de rest nog gewoon goed is. En wie het niet aan durft, gewoon naar de garage gaan. Ook niets mis met een keer een tegenvaller dragen als je dat gewoon kunt (en wilt) missen.
♫ ♪ ♫ Off the road again, ♪♫ i just can't wait to get off the road again.... ♫ ♪♪ ♫
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 568
Lid geworden op: 18 Apr 2019 21:07
Type auto: Forester 2.0 xt

Re: adv. verschillend remmen achter

Berichtdoor aze2000 » 02 Sep 2019 13:21

Bedankt voor de bruikbare info,, ik ga er mee aan de slag


Bij deze sluit ik deze topic.
Groet Robert
Gebruikersavatar
Tanisha
Berichten: 337
Lid geworden op: 02 Sep 2019 22:43
Type auto: Subaru justy g3x
Locatie: Friesland

Re: adv. verschillend remmen achter

Berichtdoor Tanisha » 03 Sep 2019 13:55

aze2000 schreef:Vraagje,, de achterste remblokken zijn aan de buitenkant niet geheel afgesleten.

aan de binnenkant zijn ze prima maar aan de buitenzijde niet zie foto..

nou heb ik alles schoongemaakt maar er was eigenlijk niks te zien,, iemand een idee? remmen doet hij ook prima.

of is dit een redelijk normaal verschijnsel bij de boswachter

Wat zien die schijven er slecht (verglaasd) uit wordt hier wel om de 2 jaar remvloeistof vervangen?
Subaru justy g3x 1.3 2006
Opel agila 1.2 2004
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
Gebruikersavatar
hummie
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 Mei 2017 15:36
Type auto: Forester SF5 2.0 AWD-L
Locatie: (NB)

Re: adv. verschillend remmen achter

Berichtdoor hummie » 03 Sep 2019 14:20

Dat is ook omdat de schijven ook richting vervangen gaan. Kijk maar naar de inslijting (randen).

Scherp opgemerkt.Tanisha. ik had nog niet naar de schijven gekeken.
Met advies van alleen nieuwe blokken zullen die ook snel weer slecht zijn.
♫ ♪ ♫ Off the road again, ♪♫ i just can't wait to get off the road again.... ♫ ♪♪ ♫
Gebruikersavatar
Tanisha
Berichten: 337
Lid geworden op: 02 Sep 2019 22:43
Type auto: Subaru justy g3x
Locatie: Friesland

Re: adv. verschillend remmen achter

Berichtdoor Tanisha » 05 Sep 2019 00:20

Wie zegt trouwens dat garages zo goed zijn de meeste zou ik nog niet aan mijn auto laten sleutelen al zou ik geld toe krijgen.

Ik ben nog al een zijkert als het op remmen aan komt ik vervang hoe dan ook eens in de 2 jaar mijn remvloeistof.
Zelfs met merken remblokken ben ik zeer selectief want er zit wel degelijk een hoop verschil in de samenstelling van remblokken en de eigenschappen die er mee samenhangen.
Remschijven kunnen ook gebalanceerd zijn sommige auto's hebben dat zelfs nodig om niet te trillen met remmen.

Dat soort dingen maar echt een enorm verschil in hoe een auto aanvoelt en wat je remweg is.
Subaru justy g3x 1.3 2006
Opel agila 1.2 2004
Saab 9-5 estate 2.3 2000
Saab 99 2.0 1984
Trabant 601 1972
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 4772
Lid geworden op: 10 Nov 2008 23:52
Type auto: Subaru Legacy 3.0R Spec B MY09; 2.2GX MY92; 2.0 turbo MY92; Vivio 0.7XLi MY96
Locatie: Veldhoven
Contact:

Re: adv. verschillend remmen achter

Berichtdoor SP-Boxer » 05 Sep 2019 07:22

Remvloeistof elke 2 jaar vervangen is preventief en vaak niet nodig. Je kunt het vochtpercentage gewoon meten en dan bepalen of het wel of niet nodig is.
Mijn ervaring is dat 3-5 jaar gewoon haalbaar is zonder teveel vocht in de vloeistof te krijgen. En vocht is het enige dat de functie van de vloeistof beïnvloed.

Maar ieder moet doen waar hij zich goed bij voelt.
"I feel Legacy"

Terug naar “Chassis”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten