aze2000 schreef:Het is hier uiteraard niemand om te doen om lelijk of afkrakend te reageren,, dat is dat verkeerd opgevat exuus voor mischien de verkeerde woord stelling!!
Bedankt voor je excusses. Dat betuigd van karakter en kan ik zeker op prijs stellen.
Jij was ook zeker niet de enige die "alleen maar belachelijk maakt" en die reactie was ook zeker niet in beginsel aan jou gericht.
Prima. Bijltje begraven wat mij betreft.
aze2000 schreef:en ik geloof zeker dat jou wagens er prima bij staan ,, dat is alleen maar goed om te horen dat ze aandacht krijgen.
Zeker. Niet om te snoeven of af te troeven, maar om "ongelovigen" duidelijk te maken dat er andere opties bestaan dan "naar de garage rennen" en "monteurs/dealers klakkeloos geloven, want specialisten".
Waar iemand uiteindelijk voor kiest boeit mij niet eens. Als 1 iemand 1 keer zijn voordeel haalt met een tip van mij ben ik al blij en heb ik niet voor niets gereageerd. Gelukkig gebeurt dat ook vaker.
aze2000 schreef:maar waarom zou je blokken willen bewaren en of bij de sloop ophalen als je de auto's prima onderhoud? het scheef of een van de 2 sneller weg slijten komt dan toch ook bij jou niet voor, omdat je dat in een vroeg stadia ontdek en gelijk aanpak.
Volgens mij heb ik dat al duidelijk uitgelegd. Maar nog een keer dan.
Voor als het iemand (mezelf?) overkomt dat het een keer goed blijft hangen en een blok net wat te veel versleten is tov de andere. Heb je er dan nog een van een vervangen setje liggen die wel dik genoeg is kun je weer een tijd vooruit zonder dat het meteen een nieuwe set kost.
Overigens is een blok van de sloop een uiterste die ik ook liever vermijdt als dat mogelijk is, maar in geval van nood doe ik dat met vol vertrouwen (mits zelf de blok beoordeeld als goed).
Ik houd het bij ja, maar dan nog kan het weleens gebeuren dat ineens iets blijft hangen en een blok net wat teveel slijt. Of te warm is geweest omdat hij net wat te vaak te lang wat tegen de schijf bleef hangen. En ook heb ik al eens gehad dat een blok van nog vrij nieuwe set (maar net niet nieuw genoeg voor garantie) ging scheuren, en toen was ik ook blij dat ik nog een vervangende blok had liggen en niet meteen weer geld uit hoefde te geven voor een nieuwe set. Mijn wielen liggen er echt niet elke week of maand af dus soms merk ik het soms ook pas als het net te laat naar mijn zin is.
Als blok R op is terwijl blok L nog 50% is voldoet "de beste" van de vervangen set vaak nog prima ernaast.
Bij mijn hummie nog niet gehad, maar bij mijn vorige auto bijvoorbeeld wel, en ook toen blij dat ik nog wat goede blokjes had liggen.
SP-Boxer schreef:Onderdelen zijn wat duurder, maar je hebt ze veel minder nodig. Per saldo pakt gewoonlijk het onderhoud aan een Subaru veel voordeliger uit dan bij andere merken.
Yep. Net als waar de meeste japanner om bekend staan, hun lage onderhoud en onderhoudskosten, en weinig problemen. Zoals ook Toyota's al jaren bekend staan. En Mitsubishi ook.
SP-Boxer schreef:En ja, iemand met kennis van zaken kan heel eenvoudig honderden euro's per jaar besparen. Ik ben er ook zo eentje.
Inderdaad. En ook niets mis met zulke tips delen met wie er iets mee kan en wil. En wie niet, ook best.
Wat is er mis met een (beunhaas) advies een beschadigde hoes tijdelijk te lijmen als dat nog kan om er apk op te krijgen (want gewoon goedkeur!) zodat iemand even een wat minder dure maand af kan wachten om de hoes alsnog te laten vervangen? Zeker als deze persoon zelf aan geeft een goedkopere oplossing op prijs te stellen.
Waarom zou iets meteen vernieuwd vervangen moeten worden als het nog prima te repareren of reviseren is?
Jammer dat er sommigen (vooral telkens dezelfde) dan persoonlijk moeten gaan worden door te pogen belachelijk te maken en uit te lachen alsof alles buiten een eigen filosofie genaamd de garage/dealer "
beunhazerij" is. Weer andere leden zitten niet te wachten op altijd de duurste oplossingen.