Berichtdoor Wout-P11 » 29 Mei 2019 13:46
Het is inderdaad een lastig klusje bij een remklauw waarbij de groef voor de stofhoes in de cilinder zit.
Ik doe de hoes over de zuiger, tot hij bijna aan de onderzijde er weer af schiet.
Je zuiger draagt de stofhoes dan als een soort jurk, zeg maar...
Dan de onderzijde van de stofhoes in de groef werken, tot deze rondom lijkt te zitten zoals hij hoort te zitten.
Vervolgens de zuiger voorzichtig te cilinder in duwen. Wanneer de zuiger eenmaal de stofhoes in de groef passeert kan het eigenlijk haast niet meer mis gaan. Vervolgens het kraagje van de stofhoes nog even goed in de groef van de zuiger helpen en klaar.
En ja, dit is iets wat je soms in 1x lukt, en soms in 20x.
Daily: '03 Forester XT, TD04, 3' exhaust, EMS,
Daily 2: '84 Sunny E16S, Weber, DBilas camshaft.
Tracktool: '97 Primera SR20VE '20V'