Roest preventie

Veren, schokdempers, remmen en besturing
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Norge
Berichten: 113
Lid geworden op: 15 apr 2018 09:21

Roest preventie

Bericht door Norge »

Ik zit er aan te denken om de onderkant te behandelen met Fluid Film. Ze hebben een leuk setje op de markt wat me wel iets lijkt.
Iemand ervaring?
Bijlagen
88E09225-0170-4ADF-95F7-6DCFE6329428.jpeg
88E09225-0170-4ADF-95F7-6DCFE6329428.jpeg (42.17 KiB) 5298 keer bekeken
If you can’t fix it with a hammer, you’ve got a electrical problem.
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Roest preventie

Bericht door quikfit »

Het zal ongetwijfeld beschermen tegen roest,maar dit product blijft nat en dan blijft alle troep zoals zand en grus/gravel er aan vast plakken.
Ik heb zelf de roestplekken met Hammerite behandeld,met name het subframe voor en achter(travers)
Vanuit de fabriek word er een soort hete was op de auto gespoten(is droog),dit zie je goed zitten in de wielkasten,bij mij na bijna 3 ton was die laag op bepaalde plaatsen helemaal weggesleten/gestraald tot op het metaal.Ook deze plekken heb ik met Hammerite behandeld met en een laag bitum (dat droogt) eroverheen.Dat zal ik na verloop van tijd weer moeten nabehandelen omdat er niet veel producten bestand zijn tegen dit ''geweld''.
Er zijn genoeg goede anti-roest producten op de markt maar het nadeel is dat je het oppervlak vaak helemaal roestvrij en schoon moet maken wat in de praktijk vrijwel onmogelijk is. Lijnolie producten (blijft ook nat) zijn ook perfect...maar meer geschikt voor holle ruimtes zoals kanalen en deuren.
Maar ik weet zeker dat er nog veel meer ervaringen en tips voorbij zullen komen. ;)

Gr. Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
Norge
Berichten: 113
Lid geworden op: 15 apr 2018 09:21

Re: Roest preventie

Bericht door Norge »

Ik denk dat het grote voordeel met Fluid Film is dat je het met perslucht aanbrengt. Er zitten ook lange slangetjes bij met verneveling sproeiers voor holle delen zoals kanalen, dorpels, deuren en wielkasten. Het blijft idd vloeibaar maar niet zo dat het er af druipt. Het penetreert de bestaande roest en kan zonder problemen over kunststof en rubber delen gespoten worden. Aanbevolen wordt het om de twee jaar te herhalen. Een kan met 5 liter kost ongeveer €50.- genoeg voor een auto.
If you can’t fix it with a hammer, you’ve got a electrical problem.
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Roest preventie

Bericht door quikfit »

Het is zeker interessant...Het Noorse roestmonster is moeilijk te temmen. :cry:
Ik ga het proberen op het net aangekochte autootje van mijn vrouw. :okeee:
Link voor de geïnteresseerden onder ons;
https://www.fluidfilm.nl/
https://www.fluidfilm.no/
http://www.bilkontroll.no/

Gr. Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
Norge
Berichten: 113
Lid geworden op: 15 apr 2018 09:21

Re: Roest preventie

Bericht door Norge »

Vandaag de wagen op blokken gezet om de zaak in te kunnen spuiten.
Even klooien om de juiste druk/toevoerte vinden je wil niet te veel luchtdruk dan verneveld het te fijn en ook niet te weinig dan sputtert het te veel.
Het grote voordeel van Fluidfilm is dat je vrij dik kan aanbrengen, vond ik het te veel dan had ik een brede kwast met een lange steel om de zaak uit te smeren. (radiatorkwast)
5 liter was genoeg voor een auto.
Meteen ook de bescherm rubbers voor de wielkassen achter vervangen. (Niet origineel, die zijn te duur)
Al met al tevreden over deze set, ik kan het aanbevelen.
Bijlagen
9A14C089-F682-4902-BA91-4D8830E4D45A.jpeg
1118BD5F-4BA8-4DE1-81DF-6B9E84C8752D.jpeg
14FCACD0-67E5-4693-B30F-D0E8416879BC.jpeg
B164DD42-6FAC-4DD2-945A-3131CF918EBE.jpeg
9A21BE9D-8297-42A0-A00F-0C466344EF7E.jpeg
004E9D4B-7E38-4CC0-A2FE-19D7C9100600.jpeg
846EAC5A-4DE3-4F81-BA23-EE84E7D81C46.jpeg
10C3AF0A-5228-4979-84E2-0D0258F891F7.jpeg
B8792704-78FA-484E-879A-DC3E1CE423E1.jpeg
If you can’t fix it with a hammer, you’ve got a electrical problem.
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Roest preventie

Bericht door quikfit »

Lekker bezig geweest. :okeee: Over een paar weken ga ik ook zo'n setje bestellen en beginnen met de auto van mijn vrouw en daarna de Forester.
Ruikt ie nu lekker naar schaap? Of valt het mee :?:
Ik kreeg wel een stijve nek van het bekijken van je foto's :lol:

Gr. Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
Norge
Berichten: 113
Lid geworden op: 15 apr 2018 09:21

Re: Roest preventie

Bericht door Norge »

Kan je vast wennen voor als je straks onder je auto ligt. Geur valt mee, je krijgt er wel een zacht huidje van :)
Als je twee wagens gaat dien heb je aan 5 liter niet genoeg.
Als je 2 keer 5 liter besteld heb je ook genoeg voor de sneeuwfrees.
If you can’t fix it with a hammer, you’ve got a electrical problem.
Gebruikersavatar
schilder
Berichten: 48
Lid geworden op: 01 mar 2014 01:13

Re: Roest preventie

Bericht door schilder »

quikfit schreef:Het zal ongetwijfeld beschermen tegen roest,maar dit product blijft nat en dan blijft alle troep zoals zand en grus/gravel er aan vast plakken.
Ik heb zelf de roestplekken met Hammerite behandeld,met name het subframe voor en achter(travers)
Vanuit de fabriek word er een soort hete was op de auto gespoten(is droog),dit zie je goed zitten in de wielkasten,bij mij na bijna 3 ton was die laag op bepaalde plaatsen helemaal weggesleten/gestraald tot op het metaal.Ook deze plekken heb ik met Hammerite behandeld met en een laag bitum (dat droogt) eroverheen.Dat zal ik na verloop van tijd weer moeten nabehandelen omdat er niet veel producten bestand zijn tegen dit ''geweld''.
Er zijn genoeg goede anti-roest producten op de markt maar het nadeel is dat je het oppervlak vaak helemaal roestvrij en schoon moet maken wat in de praktijk vrijwel onmogelijk is. Lijnolie producten (blijft ook nat) zijn ook perfect...maar meer geschikt voor holle ruimtes zoals kanalen en deuren.
Maar ik weet zeker dat er nog veel meer ervaringen en tips voorbij zullen komen. ;)

Gr. Quikfit :mrgreen:
Ja, ik gebruik alleen roestwerende grond/metaalverf met de plekken die ik las zowel binnen/buiten, en wielkasten ook met bitum, ik heb geleerd niet de boel af te sluiten, maar om te ventileren, en plaatsen waar ik niet bij kan wat tectyl. Als er toch vocht doorheen dringt, is het nog lang niet weg, een uitstekende broedplek voor roest door al die vettigheid onder de auto, haha doet me denken aan die oude auto`s van vroeger uit de jaren 70-80 alles onder de smeerbare bitumen, effe lassen en de auto stond in brand hahahaha.
Liever niet dan wel sleutelen
Plaats reactie