lift kit forester 2009

Veren, schokdempers, remmen en besturing
Plaats reactie
Gebruikersavatar
chrisbuskens
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 mar 2018 08:15

lift kit forester 2009

Bericht door chrisbuskens »

Weet iemand of de niveauregeling op de achteras anders afgesteld moet worden als ik de auto 2,5 cm verhoog?
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: lift kit forester 2009

Bericht door quikfit »

de niveauregeling zit gemonteerd op een vast punt en op de achteras dan zal je dat moeten veranderen/verplaatsen zodat de ''Suspension Height Sensors'' in de zelfde positie komen te staan als dat ze doen zonder de verhoging.
Voor de voorkant geld hetzelfde.
Bijgevoegd een fotootje van de ''Subaru Forester SH Front Left Height Level Sensor''.

Gr.Quikfit :mrgreen:
Bijlagen
Suspension Height Sensors.jpg
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
Mr.Q
Berichten: 418
Lid geworden op: 01 jun 2010 11:45

Re: lift kit forester 2009

Bericht door Mr.Q »

De automatische niveauregeling voor de autohoogte zit helemaal ingebouwd in de schokbreker. Dus hier verander je niets aan als je de vulblok-verhoging toe pas.
(verhoging met andere veren (zoals Kingsprings) is vlgs. mij een ander verhaal)

Hoe het echter met automatische lamphoogte-regeling (zit zowel voor als achter) zit, weet ik niet.

Heb mijn Out ook 3 cm laten verhogen (dmv. vulplaten bovenop de schokbrekers) en ze hebben vlgs. mij niets aan de lamphoogte-regeling gewijzigd.

Greetz, Q
Outback 2.5i CVT Exclusive 2010 G3 (+40mm) met leerpakketje
Sold: Legacy 2.0R Exec 07 G3
Moto Martin Rules!; Martin Kawasaki GPz750; Martin Kawa Z750; Kawa GPz750
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: lift kit forester 2009

Bericht door quikfit »

Mr.Q schreef:De automatische niveauregeling voor de autohoogte zit helemaal ingebouwd in de schokbreker. Dus hier verander je niets aan als je de vulblok-verhoging toe pas.
Mee eens...maar omdat de topicstarter het heeft over ''niveauregeling op de achteras'' ben ik eens gaan ''Googelen'' en kwam ik uit op de Height Level Sensors die de juiste hoogte meten/bepalen door het signaal wat door het bewegende gedeelte aan de sensor word doorgegeven.
Misschien zijn de koplampen het enige wat daar gebruik van maakt aangezien Subaru geen luchtvering heeft.

Gr. Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: lift kit forester 2009

Bericht door erichendri »

Hij wordt voor en achter verhoogd dus de sensoren groeien voor en achter mee.
Wel kan het geen kwaad om de basisafstelling van de xenon lampen te controleren en af te stellen.
En verzwaarde veren op niveaudempers, dat wordt echt afgeraden.

Eric
Plaats reactie