Welke schokbrekers van Legacy voor XT?

Veren, schokdempers, remmen en besturing
Plaats reactie
Gebruikersavatar
the dude
Berichten: 1800
Lid geworden op: 21 dec 2008 12:43

Welke schokbrekers van Legacy voor XT?

Bericht door the dude »

Daar ik het een beetje heb gehad met de luchtvering van de XT, wil ik jullie eens vragen of ik straffeloos bovengenoemde schokbrekers over kan zetten in de XT'87 ?

2e vraag: weet of heeft iemand deze dingen nog op de plank liggen of nog aan zn auto vastzitten?

3e vraag: moet ik nog ergens speciaal op letten bij de voorvering (ivm toespoor of weetikveel hoe dat allemaal heet?
XT: 2 COOL 2 B 4GOTTEN
LeoneTurbo
Berichten: 745
Lid geworden op: 11 nov 2008 21:15

Re: Welke schokbrekers van Legacy voor XT?

Bericht door LeoneTurbo »

Legacy III en IV past rondom maar kan zijn dat je de rijhoogte nog moet aanpassen d.m.v. verlagingsveren.
Gebruikersavatar
the chief
Berichten: 251
Lid geworden op: 07 dec 2008 19:36

Re: Welke schokbrekers van Legacy voor XT?

Bericht door the chief »

de IV is toch het lopende model van nu?
Groeten Ruud.



Black Power (Subaru Power)
Gebruikersavatar
Bram_R
Berichten: 1216
Lid geworden op: 17 nov 2008 13:05

Re: Welke schokbrekers van Legacy voor XT?

Bericht door Bram_R »

hiermee staat die achter alleen veels te hoog en voor te laag
Maar dat ziet er wel verschrikkelijk vet uit :okeee:

@ Jan: zie voor mijn reactie enkele posts lager...
Laatst gewijzigd door Bram_R op 12 aug 2009 23:43, 1 keer totaal gewijzigd.
...ervaring is datgene wat je hebt, net nadat je het nodig had...
Gebruikersavatar
the dude
Berichten: 1800
Lid geworden op: 21 dec 2008 12:43

Re: Welke schokbrekers / vering van Legacy voor XT?

Bericht door the dude »

Dat zou idd wel vet zijn, maar daar moet IK dan toch wat jaartjes jonger zijn :)

En van /tot wanneer liepen die modellen dan? Ik meende eigenlijk dan de bodemplaat bijna identiek aan de Leg II was....


Bram, Joost heeft toch ook gewone vering onder z'n XT zitten?
XT: 2 COOL 2 B 4GOTTEN
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5506
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Welke schokbrekers van Legacy voor XT?

Bericht door SP-Boxer »

Sorry Bram, ik heb gister niet op "citeer" gedrukt, maar op "wijzig" :oops:
Jouw oorspronkelijke bericht is dus foetsie gegaan... sorry, ik heb teveel rechten hier :mrgreen:
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
Bram_R
Berichten: 1216
Lid geworden op: 17 nov 2008 13:05

Re: Welke schokbrekers van Legacy voor XT?

Bericht door Bram_R »

SP-Boxer schreef:Sorry Bram, ik heb gister niet op "citeer" gedrukt, maar op "wijzig" :oops:
Jouw oorspronkelijke bericht is dus foetsie gegaan... sorry, ik heb teveel rechten hier :mrgreen:
ik snapte er al niets van. Houden jullie geen back-ups van het forum bij of is het bericht definitief pleitos?

@ Jan: ik (en Joost) hebben op de witte XT schokbrekers van een Leone zitten, dit past direct, maar zorgt dat die achter vrij hoog staat en voor vrij laag (zie mijn witte XT dus...). Joost heeft om dit te corrigeren een ground control set gekocht voor de achterkant, maak je zegmaar van een schokbrekers een schroefset.

Het zetten van Legacy/Impreza (voorzijde) schokbrekers op een XT kan als je aan de voorzijde ook Legacy fusees zet. Deze hebben echter een grotere maat fuseekogels waardoor je of je draagarmen (conisch) moet laten uitboren, of je een setje XT6 draagarmen moet scoren (ook los te koop bij Crossbred).

Voor de achterzijde kunnen Legacy III of IV shocks gebruikt worden; lower mount heeft een verloopbus nodig, topmount overzetten van een XT schokker op de Legacy III/IV.

Ik heb echter alleen nog maar voorbeelden gezien van Legay III/IV schroefsets op een XT/Leone. Het is niet gezegd dat een standaard set de je juiste demping of rijhoogte geeft.

Bram

p.s. de set van mijn witte XT komt spoedig vrij.
...ervaring is datgene wat je hebt, net nadat je het nodig had...
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5506
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Welke schokbrekers van Legacy voor XT?

Bericht door SP-Boxer »

Matthijs kan daar wel bij, ik niet. Weet alleen niet of dat in een backup zit, aangezien ik redelijk kort erna jouw bericht wijzigde :oops:

Heb wel je dubbele post even verwijderd nu ;)
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
Bram_R
Berichten: 1216
Lid geworden op: 17 nov 2008 13:05

Re: Welke schokbrekers van Legacy voor XT?

Bericht door Bram_R »

SP-Boxer schreef:Matthijs kan daar wel bij, ik niet. Weet alleen niet of dat in een backup zit, aangezien ik redelijk kort erna jouw bericht wijzigde :oops:

Heb wel je dubbele post even verwijderd nu ;)
maakt niet uit, ik wist nog wel een beetje wat ik had getypt ;)

Bram
...ervaring is datgene wat je hebt, net nadat je het nodig had...
Gebruikersavatar
the dude
Berichten: 1800
Lid geworden op: 21 dec 2008 12:43

Re: Welke schokbrekers van Legacy voor XT?

Bericht door the dude »

Ik ben ook wel in war geweest qua model :oops: :oops: Ik bedoelde dus ook de 2e generatie Leone.

Dan houd ik me graag aanbevolen voor jou setje, Bram. Niet dat ik er haast bij heb, maar wanneer is spoedig? Denk wel heel spoedig, gezien je vorderingen in jouw projekt :)
XT: 2 COOL 2 B 4GOTTEN
Plaats reactie