Uitlijnen
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Uitlijnen
Hij kan rechts nog een stuk negatiever en binnen de toleranties blijven.
Welk merk en type banden zitten erop.
Doet hij het ook met je winterbanden?
Eric
Welk merk en type banden zitten erop.
Doet hij het ook met je winterbanden?
Eric
Re: Uitlijnen
Op een goed aangelegde weg hoort een auto naar rechts te trekken.
Overigens staat het rechterwiel al negatiever dan links. Ik vind het verschil tussen links en rechts wel groot zat zo als het nu is.
Overigens staat het rechterwiel al negatiever dan links. Ik vind het verschil tussen links en rechts wel groot zat zo als het nu is.
"I feel Legacy"
Re: Uitlijnen
Ik ben akkoord dat een wagen naar rechts trekt voor de afwatering van het regenwater.. maar hoe hij nu rijd is veel erger dan ik ooit heb meegemaakt met andere wagens.. als voorbeeld: het veranderen van rijvak na inhalen kan ik gewoon doen door het los laten van het stuur. Ik ben eigenlijk constant aan het tegensturen naar links...
Vandaag heb ik ook eens het hoogte verschil gemeten tussen het wiel en de wielkas. Tussen het linker en rechter wiel aan de voorkant is een verschil van 1 cm (de achterkant is perfect gelijk). Dit lijkt me tocht echt te veel? Wat kan hiervan de oorzaak zijn en hoe kan dit opgelost worden?
Het wiel rechts meer negatief zetten lijkt mij niet de oplossing dat de oorzaak aanpakt...
De banden zelf hebben we ook uitgesloten door middel van het testen van een ander set wielen/banden. Het fenomeen bleef hetzelfde..
Bedankt voor het meedenken!
Vandaag heb ik ook eens het hoogte verschil gemeten tussen het wiel en de wielkas. Tussen het linker en rechter wiel aan de voorkant is een verschil van 1 cm (de achterkant is perfect gelijk). Dit lijkt me tocht echt te veel? Wat kan hiervan de oorzaak zijn en hoe kan dit opgelost worden?
Het wiel rechts meer negatief zetten lijkt mij niet de oplossing dat de oorzaak aanpakt...
De banden zelf hebben we ook uitgesloten door middel van het testen van een ander set wielen/banden. Het fenomeen bleef hetzelfde..
Bedankt voor het meedenken!
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Uitlijnen
Meet de wielbasis eens links en rechts.
Toch zou ik hem iets negatiever proberen.
Eric
Toch zou ik hem iets negatiever proberen.
Eric
Re: Uitlijnen
Zijn de veerpoten nog in orde? De auto moet wel recht op zijn pootjes staan anders rijdt dat niet lekker.ToKkE82 schreef:Vandaag heb ik ook eens het hoogte verschil gemeten tussen het wiel en de wielkas. Tussen het linker en rechter wiel aan de voorkant is een verschil van 1 cm (de achterkant is perfect gelijk). Dit lijkt me tocht echt te veel? Wat kan hiervan de oorzaak zijn en hoe kan dit opgelost worden?
Groeten, Louis
2006-2011: MY98 Legacy II 2.0 GL Touring Wagon
2011-2017: MY06 Forester SG9 Comfort Pack 2.0 lpg
2017-2019: MY00 Legacy III 2.0 LX Touring Wagon
2019-present: MY00 Forester 2.0 S-turbo
2006-2011: MY98 Legacy II 2.0 GL Touring Wagon
2011-2017: MY06 Forester SG9 Comfort Pack 2.0 lpg
2017-2019: MY00 Legacy III 2.0 LX Touring Wagon
2019-present: MY00 Forester 2.0 S-turbo
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Uitlijnen
Accu?
Rechts is zeker iets hoger?
Meet het eens ergens anders of in een parkeergarage.
Die hebbeb een echt vlakke vloer.
Eric
Rechts is zeker iets hoger?
Meet het eens ergens anders of in een parkeergarage.
Die hebbeb een echt vlakke vloer.
Eric
Re: Uitlijnen
Zelfde euvel bij outback 2010. Banden vervangen, nieuwe remschijven/blokken, remklauwen vrij gemaakt, Geen verbetering . Stuur staat niet in midline ,laten uitlijnen . Rechter voorwiel camber niet te corrigeren doordat het reeds in maximale correctie stond. Opvallend meer kracht nodig om een bocht naar links te maken. Na 4 autobedrijven eindelijk een oplossing !? Defect stuurhuis : schijnt vaker voor te komen sinds ze elektrisch zijn. We gaan het binnenkort merken. Verder veel trillingen in carrosserie bij alle frequenties maar met name toenemend boven de 80 km per uur. Iemand ervaring mee ???
Zie ook : http://wheels.blogs.nytimes.com/2011/03 ... vibration/
Ook in Europa een probleem geweest !
Hoor het graag
Zie ook : http://wheels.blogs.nytimes.com/2011/03 ... vibration/
Ook in Europa een probleem geweest !
Hoor het graag
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Uitlijnen
Onbalans achter.
Niet echt ronde banden.
Onbalans in een aandrijfas.
Over wat voor auto hebben we het en hoe oud en hoeveel gelopen.
@ Tokke82, hoe stond de askanteling en is de auto niet krom??
Wielvlucht staat echt niet zo snel in zijn maximale stand.
Waar wilden zij de wielvlucht stellen, boven of beneden.
Meeste bedrijven doen geeneens de wielvlucht of askanteling.
Eric
Niet echt ronde banden.
Onbalans in een aandrijfas.
Over wat voor auto hebben we het en hoe oud en hoeveel gelopen.
@ Tokke82, hoe stond de askanteling en is de auto niet krom??
Wielvlucht staat echt niet zo snel in zijn maximale stand.
Waar wilden zij de wielvlucht stellen, boven of beneden.
Meeste bedrijven doen geeneens de wielvlucht of askanteling.
Eric
- FrieseForester
- Berichten: 153
- Lid geworden op: 04 okt 2015 20:38
Re: Uitlijnen
Mijn auto trilde zo erg bij 120 km dat je vullingen er haast uit vielen. Bleek dat de achtervelgen vol met aangekoekte modder zaten na de Veluwerit 2015.
Boel goed schoon gemaakt en nu weer heerlijk 160 !!!
Boel goed schoon gemaakt en nu weer heerlijk 160 !!!
Re: Uitlijnen
Outback 2010, 2.5 benzine lineartronic 115000km
Nieuwe Yokohama's van recente productiedatum brachten geen verbetering. Wat bedoel je met onbalans achter ? Velg,as, aandrijfas,dempers, veren ? Hoe kun je hierin differentiëren ? Een gedeelte lijkt uit de aandrijflijn te komen ; bij stilstand in neutraal nauwelijks trillingen hoewel je duidelijk voelt waarnemer de koelfans aanslaan en gaan draaien. Bij stilstand in drive begint het al een beetje te trillen. Bij 80 km trilt het behoorlijk , indien dan in neutraal verdwijnt er maar een gedeelte van de trillingen. Dus wellicht ook wat anders dan de aandrijf. Neem aan dat aandrijfas In neutral niet draait Klopt dat? Ben geen monteur dus :
Weet iemand een goed adres om dit soort grappen eens te bekijken. Heb er wel wat voor over om het in orde te krijgen. Verder namelijk erg fijne auto.
Nieuwe Yokohama's van recente productiedatum brachten geen verbetering. Wat bedoel je met onbalans achter ? Velg,as, aandrijfas,dempers, veren ? Hoe kun je hierin differentiëren ? Een gedeelte lijkt uit de aandrijflijn te komen ; bij stilstand in neutraal nauwelijks trillingen hoewel je duidelijk voelt waarnemer de koelfans aanslaan en gaan draaien. Bij stilstand in drive begint het al een beetje te trillen. Bij 80 km trilt het behoorlijk , indien dan in neutraal verdwijnt er maar een gedeelte van de trillingen. Dus wellicht ook wat anders dan de aandrijf. Neem aan dat aandrijfas In neutral niet draait Klopt dat? Ben geen monteur dus :
Weet iemand een goed adres om dit soort grappen eens te bekijken. Heb er wel wat voor over om het in orde te krijgen. Verder namelijk erg fijne auto.
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Uitlijnen
Tsja, waar woon je in de buurt??
Je bent niet de enige hier die dat geheim houdt.
In principe moet ieder bedrijf dat kunnen.
Al eens op een Amerikaans forum hierover iets gelezen??
USA en Australië zijn outback landen.
Eric
Je bent niet de enige hier die dat geheim houdt.
In principe moet ieder bedrijf dat kunnen.
Al eens op een Amerikaans forum hierover iets gelezen??
USA en Australië zijn outback landen.
Eric
Re: Uitlijnen
Heb ook een Out 2010 (115k), maar herken de klachten niet.
Waar woon je?
Om te vergelijken, mag je wel eens met mijn Out rijden.
Greetz, Q
Waar woon je?
Om te vergelijken, mag je wel eens met mijn Out rijden.
Greetz, Q
Outback 2.5i CVT Exclusive 2010 G3 (+40mm) met leerpakketje
Sold: Legacy 2.0R Exec 07 G3
Moto Martin Rules!; Martin Kawasaki GPz750; Martin Kawa Z750; Kawa GPz750
Sold: Legacy 2.0R Exec 07 G3
Moto Martin Rules!; Martin Kawasaki GPz750; Martin Kawa Z750; Kawa GPz750
Re: Uitlijnen
Niet iedereen kiest ervoor om zijn NAW gegevens op het net te zetten...(wat ik overigens heel verstandig vind)...wat wel kan is een subtiele woonomgeving aangeven.erichendri schreef:Tsja, waar woon je in de buurt??
Je bent niet de enige hier die dat geheim houdt.
In principe moet ieder bedrijf dat kunnen.
Al eens op een Amerikaans forum hierover iets gelezen??
USA en Australië zijn outback landen.
Eric
Gr. Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
- FrieseForester
- Berichten: 153
- Lid geworden op: 04 okt 2015 20:38
Re: Uitlijnen
Zoals ik die in de buurt van Heerenveen woon.
Dat ik in Friesland woon is dan wat minder subtiel qua woonomgeving.
Dat ik in Friesland woon is dan wat minder subtiel qua woonomgeving.
Re: Uitlijnen
Heren (of ook dames),
bedankt voor jullie reacties en het aanbod om een keer in een goed rijdende Outback te mogen rijden. Waardeer ik zeer. Woon in het het midoosten van het land. Vandaag een spontane oplossing van alle problemen. Met fietsdrager + 4 fietsen (Thule) ongeveer 85 kg, dus net de maximale kogeldruk, een uurtje onderweg naar vakantiehuisje op de Veluwe (Vierhouten) . Mooie weg met aan het einde veel bochtjes en uiteindelijk een zandpad met wat gehobbel. Tijdens het rijden langzaam steeds minder getril en trekken naar rechts plots verdwenen. Bij aankomst fietsen en drager eraf en even snel ritje : al het getril en trekken naar rechts geheel verdwenen. CVT bromt duidelijk veel minder (minder weerstand ? Ben benieuwd naar nieuwe verbruikscijfers (gem was 8,4) . Auto rijdt echt heerlijk nu. Ben super blij maar geen idee wat er aan de hand is geweest.
Hoop dat het wegblijft. Zal laten weten hoe het verder gaat. Spannende dagen.
bedankt voor jullie reacties en het aanbod om een keer in een goed rijdende Outback te mogen rijden. Waardeer ik zeer. Woon in het het midoosten van het land. Vandaag een spontane oplossing van alle problemen. Met fietsdrager + 4 fietsen (Thule) ongeveer 85 kg, dus net de maximale kogeldruk, een uurtje onderweg naar vakantiehuisje op de Veluwe (Vierhouten) . Mooie weg met aan het einde veel bochtjes en uiteindelijk een zandpad met wat gehobbel. Tijdens het rijden langzaam steeds minder getril en trekken naar rechts plots verdwenen. Bij aankomst fietsen en drager eraf en even snel ritje : al het getril en trekken naar rechts geheel verdwenen. CVT bromt duidelijk veel minder (minder weerstand ? Ben benieuwd naar nieuwe verbruikscijfers (gem was 8,4) . Auto rijdt echt heerlijk nu. Ben super blij maar geen idee wat er aan de hand is geweest.
Hoop dat het wegblijft. Zal laten weten hoe het verder gaat. Spannende dagen.
Re: Uitlijnen
Hallo,
Handrem eenzijdig vastgezeten?
Niveauregeling, indien aanwezig, eenzijdig vast/ defect en nu door extra gewicht en gebonk los geschoten?
Idem een bevestigingsrubber / blok dat nu weer goed zit veroorzaakt door een foutieve montage?
Heeft de Outback ook onderleggers waar de spiraal veer op staat en zijn deze verplaatst / verdraaid door een gebroken veer of slordige montage?
Ik woon ook in het midden-oosten (losser).
Op het Duitse Feroza forum werd er op een kaart een huisje geprikt met de naam / nickname er bij. Dus geen adres etc.
Dan kun je gericht aan iemand uit de buurt een PB sturen.
Benno
Handrem eenzijdig vastgezeten?
Niveauregeling, indien aanwezig, eenzijdig vast/ defect en nu door extra gewicht en gebonk los geschoten?
Idem een bevestigingsrubber / blok dat nu weer goed zit veroorzaakt door een foutieve montage?
Heeft de Outback ook onderleggers waar de spiraal veer op staat en zijn deze verplaatst / verdraaid door een gebroken veer of slordige montage?
Ik woon ook in het midden-oosten (losser).
Op het Duitse Feroza forum werd er op een kaart een huisje geprikt met de naam / nickname er bij. Dus geen adres etc.
Dan kun je gericht aan iemand uit de buurt een PB sturen.
Benno
Re: Uitlijnen
Heren/Dames,
Toch nog eens jullie opties voor het getril in hele auto / gebrom van CVT en trekken naar rechts. Het is allemaal weer terug. Eigenlijk merk je het al bij het starten van de auto : de auto trilt merkbaar meer bij stationair lopen. Bij inschakelen van Drive is er nog duidelijker verschil. Lijkt alsof door het koppelen van de CVT de trilling versterkt wordt. Afwijking lijkt dan toch in de aandrijving te zitten maar wat draait er op dat moment allemaal ? Er zijn geen onderdelen kapot want het kan geweldig functioneren. Maar wat kan er los zitten dat met druk op de trekhaak in elkaar geduwd wordt waardoor het trillen/brommen verdwijnt ?
Hoop dat iemand een goed idee heeft want ben het langzamerhand zat.
Auto rijdt echt niet lekker, denk aan verkoop.
Groet,
Toch nog eens jullie opties voor het getril in hele auto / gebrom van CVT en trekken naar rechts. Het is allemaal weer terug. Eigenlijk merk je het al bij het starten van de auto : de auto trilt merkbaar meer bij stationair lopen. Bij inschakelen van Drive is er nog duidelijker verschil. Lijkt alsof door het koppelen van de CVT de trilling versterkt wordt. Afwijking lijkt dan toch in de aandrijving te zitten maar wat draait er op dat moment allemaal ? Er zijn geen onderdelen kapot want het kan geweldig functioneren. Maar wat kan er los zitten dat met druk op de trekhaak in elkaar geduwd wordt waardoor het trillen/brommen verdwijnt ?
Hoop dat iemand een goed idee heeft want ben het langzamerhand zat.
Auto rijdt echt niet lekker, denk aan verkoop.
Groet,
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Uitlijnen
Terug ermee naar de verkopende partij.
Je hebt toch nog garantie?
Weet je de onderhouds geschiedenis?
En als je de 2wd zekering plaatst?
Eric
Je hebt toch nog garantie?
Weet je de onderhouds geschiedenis?
En als je de 2wd zekering plaatst?
Eric
Re: Uitlijnen
Bij mijn Forester ontdekte ik juist dat de bout die bij de voorkant excentrisch is om de boel goed uit te kunnen lijnen (onder aan de veerpoot) dit aan de achterkant niet is.
Wie weet of dit klopt? Zo is het toch niet uit te lijnen?
Wie weet of dit klopt? Zo is het toch niet uit te lijnen?
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Uitlijnen
Dat hoort zo.
Ze zijn wel voor achter te koop.
Eric
Ze zijn wel voor achter te koop.
Eric
Re: Uitlijnen
Bij mij is het probleem opgelost door van voor naar achteren te wisselen. Kwam ik achter tijdens de laatste wissel winter/zomerbanden
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Uitlijnen
Dan heb je er 4 denk ik.
Eric
Eric
Re: Uitlijnen
Ik had hetzelfde bij mijn Outback 2009 die ik eind dec. 2015 had aangeschaft.
Er zat vrijwel nieuwe winterbanden onder en deze trok ook iets naar rechts tijdens het rijden.
Eind maart 2016 identieke reserve velgen ook met winterbanden met wat minder profiel geplaatst en
tot mijn verbazing was dat over.
De auto bleef kaarsrecht doorrijden.
Wat ik hieruit kunt halen is dat het zeker aan de banden ligt.
Ik denk dat ik komend winter de reserve winterbanden, achterbanden voorop en de voorbanden achterop zal monteren om te kijken of dat probleem zich weer voordoet.
Er zat vrijwel nieuwe winterbanden onder en deze trok ook iets naar rechts tijdens het rijden.
Eind maart 2016 identieke reserve velgen ook met winterbanden met wat minder profiel geplaatst en
tot mijn verbazing was dat over.
De auto bleef kaarsrecht doorrijden.
Wat ik hieruit kunt halen is dat het zeker aan de banden ligt.
Ik denk dat ik komend winter de reserve winterbanden, achterbanden voorop en de voorbanden achterop zal monteren om te kijken of dat probleem zich weer voordoet.
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Uitlijnen
Dat lost vaak het probleem op.
Of L met R wisselen.
Zowieso zou ik ze elke winter wisselen, dus voor op achter en anders om.
Eric
Of L met R wisselen.
Zowieso zou ik ze elke winter wisselen, dus voor op achter en anders om.
Eric