Bandenmaat forester 2008 - 2013

Veren, schokdempers, remmen en besturing
Plaats reactie
Gebruikersavatar
M.Vos
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 jan 2014 13:27

Bandenmaat forester 2008 - 2013

Bericht door M.Vos »

Ik heb onder mijn forester 215-65-16 banden liggen. Volgens mij standaard.
Als ik op mijn navigatie kijk wijkt de km teller zo'n 10% af.

De km teller geeft 10% meer aan dan mijn navigatie en ook
Flitsmeister op mijn telefoon.

Nu zit ik te denken aan andere banden. En deze groter te nemen.
Dit zou de afwijking ook minder maken.

Heeft iemand hier ervaring mee.

Hoor het graag.
Gebruikersavatar
mikage
Berichten: 154
Lid geworden op: 26 sep 2013 22:12

Re: Bandenmaat forester 2008 - 2013

Bericht door mikage »

2 dingen (niet gehinderd door gebrek aan kennis):

1- Is dit niet in de computer correct af te stellen?

2- Ik weet niet of je ook nog in andere auto's rijd: Meestal hebben deze ook een afwijking van +/- 10%. Ik vraag dit omdat ik een Volkswagen Buggy heb met een grote bandenmaat. Als ik daarmee rij dan wijst de km-teller bv 45 km/u aan. In werkelijkheid rij ik dan ruim 50 km/u. Deze maat banden is zo groot dat er een afwijking naar beneden is. Hierdoor moet er telkens goed worden opgelet of ik wel ongeveer 45 km/u rijdt op de teller: Er geen marge meer. Zodra de teller richting 50 gaat zit ik al 'veel' te hoog. Ik zelf denk dus dat een afwijking van 10% je de ruimte geeft om soms onoplettend te hard op de teller te rijden terwijl er dan toch niets aan de hand is. Het is een keuze. Maar bij het hobbyrijden in de Buggy moet ik wel extra op de snelheid letten. Dat verkleind toch het hobby gevoel
Gebruikersavatar
Mark
Berichten: 182
Lid geworden op: 02 mar 2014 14:37

Re: Bandenmaat forester 2008 - 2013

Bericht door Mark »

Elke auto heeft een afwijking in de teller en navigatie, ik moet volgens mijn teller ook harder rijden om op 100 te komen op de navigatie. Bijna 10%.

Ik zou hier lekker niets aan doen en als cruise snelheid gewoon aanhouden tussen de 50 en de 60 rijden.

Ga je het wel aanpassen door banden te veranderen dan ben je in mijn optiek geld aan het verkwisten :okeee: En loop je onnodig het risico om bekeurd te worden, ik vind het juist wel fijn dat er een afwijking in zit. Rij geen auto om Leeuwarden te sponsoren.

Ps: interesse in dakdragers voor de Forester? Heb hier nog een setje staan. Nieuw in doos.
Plaats reactie