Schroefset subaru vivio

Veren, schokdempers, remmen en besturing
Plaats reactie
antoni
Berichten: 32
Lid geworden op: 26 mei 2013 22:30

Schroefset subaru vivio

Bericht door antoni »

Hallo,

Ik wil mijn vivio verlaagt hebben maar ik kan alleen verlagings veren vinden ik heb hier slechte ervaring mee, ik wil een schroefset maar ik kan dit niet vinden weet iemand hoe je hier aan kan komen?


mvg
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Schroefset subaru vivio

Bericht door SP-Boxer »

Voor een Vivio bestaat geen plug & play schroefset. Je zou iets kunnen samenstellen van een schroefsetje voor andere kleine/lichte autootjes, maar ik vraag me af of er al ooit iemand mee bezig is geweest. Op dit forum in ieder geval niet.

Ik rijd overigens in een Vivio met verlagingsveren aan de voorzijde (achter nog standaard) en heb hier geen enkel probleem mee.
Veren zijn door de vorige eigenaar geplaatst en volgens mij was dat een simpel Ebay setje.
"I feel Legacy"
antoni
Berichten: 32
Lid geworden op: 26 mei 2013 22:30

Re: Schroefset subaru vivio

Bericht door antoni »

Hallo, bedankt voor je snelle reactie.


Jammer zeg!

Hoe is de wegligging nu van je vivio rij je er wel eens sportief mee in de bochten? Hoe is het remweg nu?


IK heb zelf een auto gehad waar verlagings veren onderzaten op standaard schokdempers maar die standaard schokdempers konden dat niet aan. De auto was wel een beetje stug maar het probleem was dat bij het remmen de voorkant niet wilde inveren! Tijdens het remmen wil de voorkant niet duiken dus remmen was een probleem constant blokkerende wielen ook met droog weer. Was wel een station wagen die heeft wel meer gewicht in de kont dan een vivio.




SP-Boxer schreef:Voor een Vivio bestaat geen plug & play schroefset. Je zou iets kunnen samenstellen van een schroefsetje voor andere kleine/lichte autootjes, maar ik vraag me af of er al ooit iemand mee bezig is geweest. Op dit forum in ieder geval niet.

Ik rijd overigens in een Vivio met verlagingsveren aan de voorzijde (achter nog standaard) en heb hier geen enkel probleem mee.
Veren zijn door de vorige eigenaar geplaatst en volgens mij was dat een simpel Ebay setje.
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Schroefset subaru vivio

Bericht door SP-Boxer »

antoni schreef:Hoe is de wegligging nu van je vivio rij je er wel eens sportief mee in de bochten? Hoe is het remweg nu?
Understatement of the year :mrgreen:
Ik hoek dat ding werkelijk alle kant op. Ik heb naast de verlagingsveren ook een stabilisatorstang aan de voorzijde (scheelt heel veel wielspin tijdens het bochtenwerk) en een veerpootbrug voor én achter!
Die combinatie maakt een wereld van verschil ten opzichte van een standaard Vivio. Geloof me, die heb ik er ook eentje staan :mrgreen: Standaard hellen ze echt als een dolle over :lol:

Wat ook nog een leuke is, is het verbreden van de standaard velgen. Ik rijd op 165/60R12, maar voor het bochtenwerk maakt dat niet heel veel uit. Op mijn winterset die wel 145/70R12 is, ga ik niet zozeer langzamer.
"I feel Legacy"
antoni
Berichten: 32
Lid geworden op: 26 mei 2013 22:30

Re: Schroefset subaru vivio

Bericht door antoni »

SP-Boxer schreef:
antoni schreef:Hoe is de wegligging nu van je vivio rij je er wel eens sportief mee in de bochten? Hoe is het remweg nu?
Understatement of the year :mrgreen:
Ik hoek dat ding werkelijk alle kant op. Ik heb naast de verlagingsveren ook een stabilisatorstang aan de voorzijde (scheelt heel veel wielspin tijdens het bochtenwerk) en een veerpootbrug voor én achter!
Die combinatie maakt een wereld van verschil ten opzichte van een standaard Vivio. Geloof me, die heb ik er ook eentje staan :mrgreen: Standaard hellen ze echt als een dolle over :lol:

Wat ook nog een leuke is, is het verbreden van de standaard velgen. Ik rijd op 165/60R12, maar voor het bochtenwerk maakt dat niet heel veel uit. Op mijn winterset die wel 145/70R12 is, ga ik niet zozeer langzamer.



MOoi werk!,

Hoe is je remweg hebben de voorbanden nog veel grip na het verlagen? AAngezien jij alleen voor verlagings veren hebt denkik juist beter? meer massa naar de voorwielen.

Zat die stabelisator eronder? Mijn vivio heeft er geen 1 de draagarmen voor hebben wel de bevestingen ervoor.

Weet jij welke remmen(grotere) je met niet te veel aanpassingen op de vooras van de vivio kan monteren ?


en heb je een foto van je vivio?
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Schroefset subaru vivio

Bericht door SP-Boxer »

Aan de remweg met de huidige setup mankeert eigenlijk niets. Of het beter is geworden zou ik ook niet direct zeggen. Dat gewicht verplaatst zich zonder verlaging ook wel naar de voorwielen zodra je remt.

De stabilisatorstang zat er inderdaad al onder. Alle credits gaan eigenlijk naar de vorige eigenaar die heeft al deze goodies erop geschroefd. Alle onderdeken hiervoor zijn uit Japan gekomen, want daar zijn in ieder geval de GX-R en de RX-R uitgerust met deze stabi's.

Grotere remmen durf ik niets over te zeggen. De huidige remmen zijn wel het grootste wat er in 12" wieltjes past. Grotere velgen kan, maar dan is 13" wel het maximum waarbij je nog een passende bandenmaat zult kunnen vinden. Kortom, ik denk dat daarin bar weinig opties zijn. (wie weet hadden de Japanse Viviootjes iets grotere remmen???)
Als je niet tevreden bent over de huidige remmen, dan is een setje sportievere remblokken misschien een optie. Hier heb ik me nog nooit in verdiept. Ik ben tevreden met de huidige remmen.

Foto's heb ik enkel deze. Ik zie dat de vorige eigenaar zijn website offline heeft gehaald, jammer, want daar stonden er heel veel op!
Afbeelding
Afbeelding
"I feel Legacy"
antoni
Berichten: 32
Lid geworden op: 26 mei 2013 22:30

Re: Schroefset subaru vivio

Bericht door antoni »

Ik vind je mistlampen wel mooi staan, in die van mij zaten er mistlampen in maar nu lege gaten heb je idee hoeveel de mistlampen kosten en waar je ze kan halen? Of om er iets anders in de toen race gaas word denkik niet zo mooi?

Word wel lastig dus om een stabilisator te regelen!

Ik denk dat de remmen van de vivio niet gaan voldoen als het project klaar is. Komt namelijk een zx10r blok in met 177pk.


SP-Boxer schreef:Aan de remweg met de huidige setup mankeert eigenlijk niets. Of het beter is geworden zou ik ook niet direct zeggen. Dat gewicht verplaatst zich zonder verlaging ook wel naar de voorwielen zodra je remt.

De stabilisatorstang zat er inderdaad al onder. Alle credits gaan eigenlijk naar de vorige eigenaar die heeft al deze goodies erop geschroefd. Alle onderdeken hiervoor zijn uit Japan gekomen, want daar zijn in ieder geval de GX-R en de RX-R uitgerust met deze stabi's.

Grotere remmen durf ik niets over te zeggen. De huidige remmen zijn wel het grootste wat er in 12" wieltjes past. Grotere velgen kan, maar dan is 13" wel het maximum waarbij je nog een passende bandenmaat zult kunnen vinden. Kortom, ik denk dat daarin bar weinig opties zijn. (wie weet hadden de Japanse Viviootjes iets grotere remmen???)
Als je niet tevreden bent over de huidige remmen, dan is een setje sportievere remblokken misschien een optie. Hier heb ik me nog nooit in verdiept. Ik ben tevreden met de huidige remmen.

Foto's heb ik enkel deze. Ik zie dat de vorige eigenaar zijn website offline heeft gehaald, jammer, want daar stonden er heel veel op!
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
justyfever
Berichten: 1438
Lid geworden op: 25 mar 2009 11:02

Re: Schroefset subaru vivio

Bericht door justyfever »

Nee, haha, dan voldoet er helemaal niks meer natuurlijk ;-)
Proud (and only) member of the Dutch Justy Fan Club!
antoni
Berichten: 32
Lid geworden op: 26 mei 2013 22:30

Re: Schroefset subaru vivio

Bericht door antoni »

Afbeelding
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Schroefset subaru vivio

Bericht door SP-Boxer »

Gaaf project! Dat zal een hele hoop custom werk vragen.

Ik kan de mistlampen in het onderdelenprogramma niet vinden, dus kan je zo geen prijs geven.
Wel weet ik dat er onlangs een setje te koop stond op Marktplaats waar een dealer €75,- voor vroeg. (let wel, dit type mistlampen past alleen in het nieuwe model voorbumper)

Voor wat betreft die stabilisatorstang, daarvoor zul je echt naar Japan moeten. Weet niet of je zelf ervaring hebt met het kopen van goederen daar, anders zou je daar anderen voor in kunnen schakelen.


Als ik dit project zo zie, dan vraag ik me ook af of het verstandig is om met standaard schokbrekers te gaan rijden.
Ik zou toch de mogelijkheden gaan onderzoeken voor een custom schroefsetje en een "big brake kit". Maar nogmaals, alles zal pasgemaakt moeten worden.
"I feel Legacy"
antoni
Berichten: 32
Lid geworden op: 26 mei 2013 22:30

Re: Schroefset subaru vivio

Bericht door antoni »

Ja he :D

Nu zie ik het verschil ik heb de oude type voor bumper, met de nieuwe type voor bumper is het al een hele verbetering!

Ik ben al 2 dagen aan het googelen voor de remmen, stabilisator en schroefset maar ik kan echt niks vinden. Zou niet weten wie.

Stabilisator voor zou ik nog altijd zelf kunnen maken als het nodig is. Ik heb nog een setje remmen liggen 262mm maar ben bang dat minimaal 14inch velgen nodig heb en dat wil ik niet ivm het gewicht wil ik eigenlijk 12inch houden en max 13inch.

Heb jij ook een stabilisator achter?

SP-Boxer schreef:Gaaf project! Dat zal een hele hoop custom werk vragen.

Ik kan de mistlampen in het onderdelenprogramma niet vinden, dus kan je zo geen prijs geven.
Wel weet ik dat er onlangs een setje te koop stond op Marktplaats waar een dealer €75,- voor vroeg. (let wel, dit type mistlampen past alleen in het nieuwe model voorbumper)

Voor wat betreft die stabilisatorstang, daarvoor zul je echt naar Japan moeten. Weet niet of je zelf ervaring hebt met het kopen van goederen daar, anders zou je daar anderen voor in kunnen schakelen.


Als ik dit project zo zie, dan vraag ik me ook af of het verstandig is om met standaard schokbrekers te gaan rijden.
Ik zou toch de mogelijkheden gaan onderzoeken voor een custom schroefsetje en een "big brake kit". Maar nogmaals, alles zal pasgemaakt moeten worden.
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Schroefset subaru vivio

Bericht door SP-Boxer »

Het zal niet makkelijk zijn inderdaad.
Al het originele spul is gemaakt voor max. 64pk van de RX-R met supercharger...

Ik heb ook een stabilisatorstang voor de achterkant, maar die is nog steeds niet geïnstalleerd. Daarvoor moet Japanse achterdempers monteren en die heb ik wel, maar waren in hele slechte staat. Op een volgende Vivio ga ik weer eens kijken of ik hem eronder kan zetten. (maar ze bestaan dus wel gewoon!)
"I feel Legacy"
antoni
Berichten: 32
Lid geworden op: 26 mei 2013 22:30

Re: Schroefset subaru vivio

Bericht door antoni »

daar heb je ook gelijk in maar altijd beter dan de stock remmen.

Heb jij toevallig nog de contact gegevens van de vorige eigenaar? Misschien dat hij een adresje heeft voor de stabilisator? De schokdempers achter kan je vast wel aanpassen dat het wel gaat passen.


SP-Boxer schreef:Het zal niet makkelijk zijn inderdaad.
Al het originele spul is gemaakt voor max. 64pk van de RX-R met supercharger...

Ik heb ook een stabilisatorstang voor de achterkant, maar die is nog steeds niet geïnstalleerd. Daarvoor moet Japanse achterdempers monteren en die heb ik wel, maar waren in hele slechte staat. Op een volgende Vivio ga ik weer eens kijken of ik hem eronder kan zetten. (maar ze bestaan dus wel gewoon!)
Gebruikersavatar
druby-luke
Berichten: 59
Lid geworden op: 24 nov 2015 13:36

Re: Schroefset subaru vivio

Bericht door druby-luke »

Mocht iemand dit lezen omdat hij ook een schroefset wil onder zijn vivio.

Ik heb het inmiddels eronder hangen!

Als je twee keer de voorkant schroefset hebt van een Golf MK3 dan kun je deze met lichte aanpassingen passend krijgen op een vivio.

Daarnaast moet je wel de oude remleidinghouders van de veerpoten afhalen en lassen op de schroefset.

Result: het "Jelly effect" is compleet weg en ik rij nu met bijna 60 over rotondes heen ahahahah. (en dan ga ik driekwart eroverheen)


:lol:
Laatst gewijzigd door druby-luke op 25 feb 2016 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Schroefset subaru vivio

Bericht door SP-Boxer »

Die snelheid haal ik zonder schroefset ook wel :mrgreen:

Maar foto's, onderdelen, aanpassingen. Die info is goud waard op een forum als deze.
Is de set niet veel te hard?

Ik wil meer, meer, meer info! :D :D :D
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
druby-luke
Berichten: 59
Lid geworden op: 24 nov 2015 13:36

Re: Schroefset subaru vivio

Bericht door druby-luke »

Ik heb de set tweehands van iemand die hem op de grond had gezet hahahaha dus echt veel kilometers kunnen het niet geweest zijn.

De info hierboven is ook vooral wat ik van hem vernomen heb en het past als gegoten.

Maar qua rijeigenschappen... Ja de auto is echt heeeeel stug hahahahaha maar boeit mij geen **** vind het wel grappig. :lol:
(ben zelf van de week 'effe' 240km gereden op 1 dag en het is te doen, alleen viaducten en dorpstraten zijn echt hell :lol: :mrgreen: )

Weet wel mocht iemand dit nadoen: De achterbanden lopen aan op de schroeven van de schroefset. je zult 5mm spacers minimaal moeten gebruiken om er voldoende ruimte tussen te krijgen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Schroefset subaru vivio

Bericht door SP-Boxer »

Ok, het kwam dus al onder een Vivio vandaan. Je hebt zelf geen aanpassingen hoeven doen begrijp ik?
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
druby-luke
Berichten: 59
Lid geworden op: 24 nov 2015 13:36

Re: Schroefset subaru vivio

Bericht door druby-luke »

Jawel de houders voor de remleidingen had die andere niet gemaakt, dus die hebben wij er zelf op gelast omdat ik de auto daily. :lol:
Gebruikersavatar
druby-luke
Berichten: 59
Lid geworden op: 24 nov 2015 13:36

Re: Schroefset subaru vivio

Bericht door druby-luke »

Ik ben de informatie over de schroefset conversion aan het navragen bij de verkoper zodat iemand het compleet na kan doen.

Maar verder extra informatie:

De ashoezen gaan aanlopen tegen de schroefset.
Daarom zullen de ashoezen vervangen moeten worden met dunnere anders mag je na een paar duizend KM je homokineten vervangen :lol:
Plaats reactie