Turbo koeling?????
Turbo koeling?????
Hallo allemaal,
is het nodig om bij een EA82T de "bovenzijde" van de turbo door middel van een luchtstroom te koelen?
de waterkoeling welke erin verwerkt zit zou volgens de garage niet afdoende wezen en zou een geforceerde luchtkoeling van de turbo nodig wezen
is er iemand die mij kan vertellen hoe dat dit bij een XT zit. ik heb namelijk bij het slopen van de donorXT van mij niet gelet op deze eventuele geforceerde koeling of op iets wat hiervoor zou moeten werken.
mvrgr. patrick
is het nodig om bij een EA82T de "bovenzijde" van de turbo door middel van een luchtstroom te koelen?
de waterkoeling welke erin verwerkt zit zou volgens de garage niet afdoende wezen en zou een geforceerde luchtkoeling van de turbo nodig wezen
is er iemand die mij kan vertellen hoe dat dit bij een XT zit. ik heb namelijk bij het slopen van de donorXT van mij niet gelet op deze eventuele geforceerde koeling of op iets wat hiervoor zou moeten werken.
mvrgr. patrick
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 11 nov 2008 21:15
Re: Turbo koeling?????
Is niet nodig, de Leones hadden ook geen luchthapper.
Re: Turbo koeling?????
Het zou alleen volgens mij geen kwaad kunnen om er een soort van koeling voor te maken, negatief zou het niet beinvloed kunnen worden. maar ik ben blij dat het niet speciaal MOET.
dankje
dankje
Re: Turbo koeling?????
Marnix... Waar is dan die "toeter" voor nodig a/d binnenzijde v/d motorkap? Deze reikt tot zowat OP de turbo
PS: Hoi Patrick en Dennis, nice 2 meet you here
PS: Hoi Patrick en Dennis, nice 2 meet you here
XT: 2 COOL 2 B 4GOTTEN
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 11 nov 2008 21:15
Re: Turbo koeling?????
Die schoorsteen is zonder happer zinloos.
Ik heb op mijn L-serie 1.6 met 1.8 turbo motor geen luchtkoeling gehad voor de turbo en ook mijn Legacy 1.8 met 2.0 turbo motor had geen luchtkoeling voor de turbo, en nooit problemen gehad.
Ik heb op mijn L-serie 1.6 met 1.8 turbo motor geen luchtkoeling gehad voor de turbo en ook mijn Legacy 1.8 met 2.0 turbo motor had geen luchtkoeling voor de turbo, en nooit problemen gehad.
Re: Turbo koeling?????
De XT's die ik heb (gezien) hebben wel een luchthapper EN de schoorsteen zit gemonteerd OP en OVER de turbo. Dat zal toch wel enige zin hebben?
Laatst gewijzigd door the dude op 21 jan 2009 23:43, 1 keer totaal gewijzigd.
XT: 2 COOL 2 B 4GOTTEN
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 11 nov 2008 21:15
Re: Turbo koeling?????
Ik heb het toch ook niet over XTs?
Maar aangezien de L-serie ZONDER HAPPER dezelfde motor heeft is het dus een nutteloos ding.
Maar aangezien de L-serie ZONDER HAPPER dezelfde motor heeft is het dus een nutteloos ding.
Re: Turbo koeling?????
Patrick anders wel Dus daar ging ik even van uit Heb je nog toeters nodig; ik heb er nog twee voor je, Patrick
t Scheelt iig weer ruimte onder de kap
t Scheelt iig weer ruimte onder de kap
XT: 2 COOL 2 B 4GOTTEN
Re: Turbo koeling?????
is dit echt exact dezelfde motor al bij de XT?Marnix schreef:Ik heb het toch ook niet over XTs?
Maar aangezien de L-serie ZONDER HAPPER dezelfde motor heeft is het dus een nutteloos ding.
technisch dus geen enkel verschil?
aangezien ik dit weekend een EA82 Turbo motor erbij heb gekocht.
die kom uit een leone station of iets dergelijks.
Groeten Ruud.
Black Power (Subaru Power)
Black Power (Subaru Power)
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 11 nov 2008 21:15
Re: Turbo koeling?????
Afgezien van inlaatspruitstuk (L-serie van 1985 tot einde produktie is hetzelfde als XT 1985-1986 daarna kreeg de XT 'spider' intake) zijn de motoren gelijk. Aansturing is wel anders, vanaf 1987 zit er elektronische ontsteking op met ECU-gestuurde timing (laser verdeler), daarvoor waren het verdelers met vacuum en centrifugaalvervroeging.
Re: Turbo koeling?????
Het zekere voor het onzekere zal ik morgen ( lees vandaag ) een aluminium luchtschep maken onder de kever voor het opscheppen van de lucht en deze richting de turbo sturen. kwaad kan dit nooit en de mogelijkheid heb ik om het te maken dus doen. lijkt mij volgens mij raadt niemand het af om te doen.
gr. patrick
ps. de fotoos lukken nog niet helemaal. wel gemaakt maar het formaat moet nog op de een of andere manier aangepast / verkleind worden.
deze volgen zsm.
gr. patrick
ps. de fotoos lukken nog niet helemaal. wel gemaakt maar het formaat moet nog op de een of andere manier aangepast / verkleind worden.
deze volgen zsm.
Re: Turbo koeling?????
Wel gaas ervoor. Die enorme wielen gooien wel eens met steentjes enzo
XT: 2 COOL 2 B 4GOTTEN
Re: Turbo koeling?????
spider intake is dat die kelk die van boven de Turbo naar boven naar de luchthapper op de motorkap gaat.Marnix schreef:Afgezien van inlaatspruitstuk (L-serie van 1985 tot einde produktie is hetzelfde als XT 1985-1986 daarna kreeg de XT 'spider' intake) zijn de motoren gelijk. Aansturing is wel anders, vanaf 1987 zit er elektronische ontsteking op met ECU-gestuurde timing (laser verdeler), daarvoor waren het verdelers met vacuum en centrifugaalvervroeging.
de motor die ik bij gekocht heb ligt uitelkaar.
maar misschien kun je aan het motor nummer zien waar die uit komt.
ik weet dus niet of die exact hetzelfde is als van mijn XT.
teminste gezien de verschillen die je opnoemde Marnix.
Groeten Ruud.
Black Power (Subaru Power)
Black Power (Subaru Power)