Koppakking lek
-
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 21 Mar 2012 00:12
- Type auto: Peugeot Partner Combi 1.4. Nee, geen Subaru meer voorlopig...
Koppakking lek
Donderdag vanaf Texel teruggereden naar huis, zo'n 70 km, en net voor thuiskomst sloeg de motor af bij een stoplicht. Gelijk weer gestart, maar bij het volgende stoplicht sloeg ie weer af en wilde niet meer starten. Naar huis gesleept (dat was tweehonderd meter...) en een uur of zo later startte alles weer prima. Oliepeil was wat laag, dus bijgevuld, en ik dacht dat het probleem een vuiltje onderin de benzinetank was geweest, het tanklampje was al een tijdje aan namelijk. Zaterdag even naar IJmuiden heen en weer geweest (ongeveer 15 km), en bij thuiskomst stond de temperatuurmeter helemaal bovenin. Dat zal dus donderdag ook al zo geweest zijn, maar toen heb ik er niet op gelet, er waren geen rode waarschuwingslichtjes te zien en dan let je niet op zo'n metertje.
Vandaag heeft mijn garagist geconstateerd dat ik (hoogstwaarschijnlijk) een lekke koppakking heb. Welke kant wist hij zo niet te zeggen, hij is geen Subaru specialist, maar heeft een algemene garage. Omdat hij weinig ervaring met boxermotoren heeft kan hij geen prijsopgave doen voor een reparatie. De dealer gebeld, en die gaat mij per email een prijsopgave doen. Ik verwacht echter dat de reparatie voor mij te veel gaat kosten bij de dealer, en zoek dus alternatieven, variërend van zelf doen, een handige sleutelaar zoeken, auto zo verkopen en een andere Legacy kopen (maar dan geen 2,5 liter meer!).
Heeft iemand hier tips? Adviezen? Goede raad? Andere oplossingen waar ik nog niet aan gedacht heb? Ik hoor het graag!
Vandaag heeft mijn garagist geconstateerd dat ik (hoogstwaarschijnlijk) een lekke koppakking heb. Welke kant wist hij zo niet te zeggen, hij is geen Subaru specialist, maar heeft een algemene garage. Omdat hij weinig ervaring met boxermotoren heeft kan hij geen prijsopgave doen voor een reparatie. De dealer gebeld, en die gaat mij per email een prijsopgave doen. Ik verwacht echter dat de reparatie voor mij te veel gaat kosten bij de dealer, en zoek dus alternatieven, variërend van zelf doen, een handige sleutelaar zoeken, auto zo verkopen en een andere Legacy kopen (maar dan geen 2,5 liter meer!).
Heeft iemand hier tips? Adviezen? Goede raad? Andere oplossingen waar ik nog niet aan gedacht heb? Ik hoor het graag!
Subaru Legacy 2.0 GL Automaat Station 1999
- justyfever
- Berichten: 1415
- Lid geworden op: 25 Mar 2009 12:02
- Type auto: Justy's en Leone's
- Locatie: Wieringerwerf
Re: Koppakking lek
Noemde ik je voor de grap nog "Jan" bij het voorstellen, nu heb je ook dezelfde problemen als Jan..
Er zal voor jou niks anders opzitten dan het blok er uit te halen en
- de koppen te laten vlakken + blok decken
- vervangende motor zoeken (bij een 2.5 <'00 kans op hetzelfde)
Ik heb je overigens op Texel niet gezien, heel het forum komt op visite maar ik zie niemand
Er zal voor jou niks anders opzitten dan het blok er uit te halen en
- de koppen te laten vlakken + blok decken
- vervangende motor zoeken (bij een 2.5 <'00 kans op hetzelfde)
Ik heb je overigens op Texel niet gezien, heel het forum komt op visite maar ik zie niemand

Proud (and only) member of the Dutch Justy Fan Club!
-
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 21 Mar 2012 00:12
- Type auto: Peugeot Partner Combi 1.4. Nee, geen Subaru meer voorlopig...
Re: Koppakking lek
justyfever schreef:Er zal voor jou niks anders opzitten dan het blok er uit te halen en
- de koppen te laten vlakken + blok decken
- vervangende motor zoeken (bij een 2.5 <'00 kans op hetzelfde)
Ik heb je overigens op Texel niet gezien, heel het forum komt op visite maar ik zie niemand
Even een vraag: wat is "decken" van een motor? Ik heb ooit bij een Renault 21 de koppakking vervangen, samen met iemand die handiger is dan ik. Eigenlijk deed hij het werk, en ik hielp erbij. De kop daarvan is uitgevlakt, en met een nieuwe pakking teruggeplaatst. Tot zover snap ik het zelf ook nog. Nu is mij verteld dat voor een tweecylinder (en feitelijk is een boxer een dubbele tweecylinder) het vlakken van de kop niet nodig is. En "decken" is (in dit verband) een term die ik nog niet eerder heb gehoord.
Een andere motor is geen optie, een 2,5 liter die goed is, is haast onvindbaar, dus te duur. Een kleinere motor (bijvoorbeeld tweeliter) geeft problemen met het kenteken, dat betekent een herkeuring bij de RDW met alle gezeur daarbij, dat zie ik ook niet zitten.
Ik was op texel vanwege het rondje, ik heb spullen voor een deelnemer gebracht. Ik was er zondag weer, maar toen op de motor, dan kun je overal beter bij komen. Prachtweer, dus heerlijk gereden. En toen dus nog onkundig van de problemen met de Outback...
Subaru Legacy 2.0 GL Automaat Station 1999
- justyfever
- Berichten: 1415
- Lid geworden op: 25 Mar 2009 12:02
- Type auto: Justy's en Leone's
- Locatie: Wieringerwerf
Re: Koppakking lek
Decken is het vlakken van het blok zelf. Aangezien het blok bij Subaru ook van aluminium is, kan deze ook kromtrekken.
Het Decken wordt niet altijd gedaan, maar het vlakken van de kop(pen) is toch wel aan te bevelen.
In combinatie met nieuwere (stalen) koppakking rij je daarna weer vrolijk rond!
Ach ja het rondje, ik heb er dit jaar maar héél weinig van meegekregen
Het Decken wordt niet altijd gedaan, maar het vlakken van de kop(pen) is toch wel aan te bevelen.
In combinatie met nieuwere (stalen) koppakking rij je daarna weer vrolijk rond!
Ach ja het rondje, ik heb er dit jaar maar héél weinig van meegekregen

Proud (and only) member of the Dutch Justy Fan Club!
- the dude
- Berichten: 1791
- Lid geworden op: 21 Dec 2008 13:43
- Type auto: Opel Combo Life 2020
- Locatie: Miske, Hongarije
Re: Koppakking lek
Het spijt me dat te horen, Plusfast. idd heb ik met hetzelfde probleem te maken gehad.
In t kort; de Outback heeft ca 1,5jaar bij de boer gestaan. Toen de beslissing genomen om met? Peter Niksnut de boel aan te pakken.
Pakkingen besteld en in huis, zie ik op MP een schade Legacy 2,5l staan, welke deze rep. al achter de rug had.
Bedacht om de motor over te zetten, maar dat werd alleen de beplating, want deze wagen zag er echt goed uit verder. Van buiten, maar ook van binnen.
Ben ermee op vakantie geweest naar Hongarije en heb m in t najaar 2011 verkocht aan een kennis.
De restanten zijn in onderdelen verkocht. De motor met pakkingen zijn nog door OSS (van een ander forum) in dit voorjaar opgehaald. Met de restanten van de Outback eraan vast.
Sterkte met je beslissing.
In t kort; de Outback heeft ca 1,5jaar bij de boer gestaan. Toen de beslissing genomen om met? Peter Niksnut de boel aan te pakken.
Pakkingen besteld en in huis, zie ik op MP een schade Legacy 2,5l staan, welke deze rep. al achter de rug had.
Bedacht om de motor over te zetten, maar dat werd alleen de beplating, want deze wagen zag er echt goed uit verder. Van buiten, maar ook van binnen.
Ben ermee op vakantie geweest naar Hongarije en heb m in t najaar 2011 verkocht aan een kennis.
De restanten zijn in onderdelen verkocht. De motor met pakkingen zijn nog door OSS (van een ander forum) in dit voorjaar opgehaald. Met de restanten van de Outback eraan vast.
Sterkte met je beslissing.
XT: 2 COOL 2 B 4GOTTEN
-
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 21 Mar 2012 00:12
- Type auto: Peugeot Partner Combi 1.4. Nee, geen Subaru meer voorlopig...
Re: Koppakking lek
Nou, de beslissing is genomen. Ook mijn Outback is (bij mij tenminste) aan zijn eind gekomen. Ik heb net een advertentie op Marktplaats gezet, en hoop 'm zo nog te kunnen verkopen.
Mocht iemand interesse hebben, hier staat de advertentie: http://link.marktplaats.nl/571499577
Triest, maar het is niet anders. Voorlopig gaan we met wat anders rijden, omdat deze auto veel teveel gekost heeft...
Mocht iemand interesse hebben, hier staat de advertentie: http://link.marktplaats.nl/571499577
Triest, maar het is niet anders. Voorlopig gaan we met wat anders rijden, omdat deze auto veel teveel gekost heeft...
Subaru Legacy 2.0 GL Automaat Station 1999
- the dude
- Berichten: 1791
- Lid geworden op: 21 Dec 2008 13:43
- Type auto: Opel Combo Life 2020
- Locatie: Miske, Hongarije
Re: Koppakking lek
Een andere motor 2.2 of 2l erin geen optie? Wat je eerder aanhaalde over de RDW/APK en/of papieren; is dat werkelijk wel zo?
Wie heeft hier ervaring mee?
Mocht WEL een andere motor in kunnen, weet ik mss nog wel een oplossing.
Stuur me een PB/PM met je tel.nr, Bert. Bel ik je wel hierover. De Babbelbox werkt niet (meer) bij mijn komputer.
Wie heeft hier ervaring mee?
Mocht WEL een andere motor in kunnen, weet ik mss nog wel een oplossing.
Stuur me een PB/PM met je tel.nr, Bert. Bel ik je wel hierover. De Babbelbox werkt niet (meer) bij mijn komputer.
XT: 2 COOL 2 B 4GOTTEN
-
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 21 Mar 2012 00:12
- Type auto: Peugeot Partner Combi 1.4. Nee, geen Subaru meer voorlopig...
Re: Koppakking lek
Nee, een andere motor erin zetten is voor mij geen optie. Als de motor eruit is, is reparatie eenvoudiger...
Maar sowieso, hij is nu verkocht. Aan iemand die 'm gaat (laten) opknappen, en dan zul je 'm hier wel weer tegen gaan komen. Ik ben voorlopig even weg, we gaan voorlopig een ander merk rijden, maar ooit, dan komt er weer een Legacy, misschien zelfs weer een Outback. Want zolang als ie reed, reed ie geweldig...
Maar sowieso, hij is nu verkocht. Aan iemand die 'm gaat (laten) opknappen, en dan zul je 'm hier wel weer tegen gaan komen. Ik ben voorlopig even weg, we gaan voorlopig een ander merk rijden, maar ooit, dan komt er weer een Legacy, misschien zelfs weer een Outback. Want zolang als ie reed, reed ie geweldig...
Subaru Legacy 2.0 GL Automaat Station 1999
- justyfever
- Berichten: 1415
- Lid geworden op: 25 Mar 2009 12:02
- Type auto: Justy's en Leone's
- Locatie: Wieringerwerf
Re: Koppakking lek
Mag ik dan vragen waar hij nu uiteindelijk voor weg is gegaan?
Proud (and only) member of the Dutch Justy Fan Club!
-
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 21 Mar 2012 00:12
- Type auto: Peugeot Partner Combi 1.4. Nee, geen Subaru meer voorlopig...
Re: Koppakking lek
Laat ik het zo zeggen: een stuk meer dan de sloperij er voor zou geven, een stuk minder dan hij mij gekost heeft, en hoogstwaarschijnlijk niet het maximum haalbare. Maar hij gaat naar iemand die er echt iets mee gaat doen, 'm niet gaat slopen voor de onderdelen, en dat is voor mij toch belangrijk.
Subaru Legacy 2.0 GL Automaat Station 1999
- justyfever
- Berichten: 1415
- Lid geworden op: 25 Mar 2009 12:02
- Type auto: Justy's en Leone's
- Locatie: Wieringerwerf
Re: Koppakking lek
Tsja ik gaf aan dat ik hem wel van je wou overnemen, dus ik ben wel benieuwd wat een ander er nu voor heeft betaald 

Proud (and only) member of the Dutch Justy Fan Club!
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 24 Jun 2012 14:27
- Type auto: legacy outback 2.5 1998
Re: Koppakking lek
hallo,
even snel een berichtje van Ruud, de nieuwe eigenaar.
Zal me later even netjes voorstellen, en over de prijs, was gisteren boven het hhogste bod, en voor mij interessant genoeg met reparatiekosten.
Auto staat nu (bijna) in de garage, koppakkingen worden gedaan, en gelijk waterpomp en distributie- en v-snaar.
Deze auto is geheel volgens het boekje op de juiste km.stand geploft, maar heb vertrouwen dat deze na reparatie nog vele kilometers kan maken.
Tot later,
Ruud
even snel een berichtje van Ruud, de nieuwe eigenaar.
Zal me later even netjes voorstellen, en over de prijs, was gisteren boven het hhogste bod, en voor mij interessant genoeg met reparatiekosten.
Auto staat nu (bijna) in de garage, koppakkingen worden gedaan, en gelijk waterpomp en distributie- en v-snaar.
Deze auto is geheel volgens het boekje op de juiste km.stand geploft, maar heb vertrouwen dat deze na reparatie nog vele kilometers kan maken.
Tot later,
Ruud

Ook een outback verdiend een second life....
- niksnut
- Berichten: 1634
- Lid geworden op: 14 Mar 2009 00:19
- Type auto: Impreza 2.0 plus (98) & Forester 2.0 SF (98)
- Locatie: Landsmeer
- Contact:
Re: Koppakking lek
leuk Ruud en jammer voor mij.
vertelde vanmiddag aan mijn vrouw dat er op het forum een outback stond. daar het een grote liefde van haar is (op de Baja na ) zegt ze : " doe het maar"
maar je was me voor.
zou het leuk vinden als je dit projekt documneteerd zodat ik het kan volgen, want ooit komt er een 2,5 outback
vertelde vanmiddag aan mijn vrouw dat er op het forum een outback stond. daar het een grote liefde van haar is (op de Baja na ) zegt ze : " doe het maar"
maar je was me voor.
zou het leuk vinden als je dit projekt documneteerd zodat ik het kan volgen, want ooit komt er een 2,5 outback

fozzy time
http://www.subaruforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=155[/color][/b]
http://www.subaruforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=155[/color][/b]
- justyfever
- Berichten: 1415
- Lid geworden op: 25 Mar 2009 12:02
- Type auto: Justy's en Leone's
- Locatie: Wieringerwerf
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 24 Jun 2012 14:27
- Type auto: legacy outback 2.5 1998
Re: Koppakking lek
justy, ik wil hier niet meteen vijanden maken, maar als iemand een voor hem aantrekkelijk bod krijgt, en daarmee een overeenkomst aangaat, lijkt hij mij niet verplicht eerst nog anderen hierover te informeren.
Volgende keer beter, dat is de wereld van bieden, ook jij had een bedrag kunnen noemen.
Ruud
Volgende keer beter, dat is de wereld van bieden, ook jij had een bedrag kunnen noemen.
Ruud
Ook een outback verdiend een second life....
- the dude
- Berichten: 1791
- Lid geworden op: 21 Dec 2008 13:43
- Type auto: Opel Combo Life 2020
- Locatie: Miske, Hongarije
Re: Koppakking lek
Ik heb er even over nagedacht, maar vond jou vragen/opm. ook ietwat onbetamelijk, Justy. Het gaat jou toch niet aan, wat de verkoper voor de auto heeft ontvangen?
Ik wilde eea eerst nog eens nalezen, maar mis nu jou "interesse-melding".
Verder weet ik natuurlijk niet wat je evt. via PB hebt besproken.
EDIT: eea staat in de "verkoop-topic"
Ik wilde eea eerst nog eens nalezen, maar mis nu jou "interesse-melding".
Verder weet ik natuurlijk niet wat je evt. via PB hebt besproken.
EDIT: eea staat in de "verkoop-topic"

XT: 2 COOL 2 B 4GOTTEN
- justyfever
- Berichten: 1415
- Lid geworden op: 25 Mar 2009 12:02
- Type auto: Justy's en Leone's
- Locatie: Wieringerwerf
Re: Koppakking lek
Precies Jan
Ik heb geen kwaad in de zin hoor, zeker niet tegen jou "Blouwtback".
De wereld van de autohandel ben ik "wel bekend" mee. verder laat ik het er maar bij...

Ik heb geen kwaad in de zin hoor, zeker niet tegen jou "Blouwtback".
De wereld van de autohandel ben ik "wel bekend" mee. verder laat ik het er maar bij...
Proud (and only) member of the Dutch Justy Fan Club!
-
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 21 Mar 2012 00:12
- Type auto: Peugeot Partner Combi 1.4. Nee, geen Subaru meer voorlopig...
Re: Koppakking lek
Dan wil ik toch nog even wat zeggen.
Ik heb mijn Subaru Legacy Outback met een lekke koppakking te koop aangeboden op Marktplaats, en op dit forum een melding daarvan gemaakt met een verwijzing naar de advertentie op Marktplaats. Ik heb een vraagprijs van 350 euro erbij gezet, en de mogelijkheid tot bieden opengelaten omdat ik verwachtte dat de auto iets meer dan die 350 zou gaan opbrengen. Niet veel meer, maar wel meer.
Op het moment dat je een advertentie plaatst op Marktplaats komt er van alles op je af. De eerste was iemand die 125 euro bood. Dat krijg ik bij de sloop ook ongeveer, zeker als ik de navigatie los verkoop. Die kreeg dus een (nogal) boos mailtje van mij en ik heb dat bod verwijderd. Daarna kwamen er op Marktplaats meer serieuze biedingen, en twee personen die druk tegen elkaar opboden. Dat was voor iedereen te zien. Wat niet te zien was zijn de bellers en sms'ers, en degenen die emailen. Die waren er wel, en daar zit ook van alles tussen.
Zo kreeg ik een engelstalig mailtje van iemand die drieduizend euro bood. Die heb ik geantwoord dat de auto alleen weg zou gaan na een legale overschrijving. Niets meer van gehoord dus.
Er belde een meneer met een Turks accent die de auto meteen wilde komen ophalen voor de vraagprijs, terwijl de biedingen op dat moment al hoger waren. Hij was nogal lastig te overtuigen dat ik de auto op dat moment niet aan hem verkocht.
Er smste iemand met een Litouws telefoonnummer, met een bod van 300 euro. Ook die was moeilijk te overtuigen dat ik hem niet echt serieus kon nemen. Hij zou het geld de volgende dag echt sturen.
Een jong klinkende mevrouw belde, en die vroeg wat er voor werk aan de auto zat, en of ze dat zelf even kon doen. Dat het hele verhaal in de advertentie stond, daar "had ze overheen gelezen". Ze begreep wel dat ik haar niet serieus nam, want ook zij dacht de auto voor de vraagprijs direkt mee te krijgen.
Dan kreeg ik op zaterdagmiddag een keurig smsje met de vraag of ik op dat moment gebeld kon worden. Ik was ergens druk mee bezig, dus heb niet gereageerd. Om zes uur 's avonds werd ik gebeld door dezelfde persoon, want hij had in de advertentie gelezen dat ik na zes uur gebeld kon worden. Deze meneer vroeg heel serieus naar de wijze waarop de schade ontstaan was, en naar de staat van de rest van de auto. Ook wilde hij weten of de zuigerveren mogelijk beschadigd waren, en ik heb hem verteld dat ik dacht van niet, maar geen garantie kon geven. Hij stelde voor om zondagochtend langs te komen, en deed telefonisch een bod dat hoger was dan de bieding op Marktplaats op dat moment, en dat meteen op zondag contant te betalen. Na kort overleg met mijn vrouw heb ik besloten om dat bod te accepteren, ook al omdat we al een aanbetaling op een andere auto gedaan hadden en maandag al extra geld nodig hadden om die auto te kopen.
Zondagochtend waren de biedingen op Marktplaats verder opgelopen. Dat had ik al half en half verwacht, maar ze waren zelfs hoger geworden dan ik verwacht had. Maar bij mij geldt: afspraak is afspraak. En daar heb ik me aan gehouden. De koper deed dat ook, en alles is gelijk afgehandeld.
En ja, het idee dat de auto nu opgeknapt wordt doet mij goed. En dat ik niet het uiterste maximum uit de verkoop heb gehaald daar heb ik vrede mee. Dat anderen teleurgesteld zijn dat ze deze auto aan hun neus voorbij zien gaan, ja, dat is zo. Daar kan ik niets aan veranderen. Ik had één auto te verkopen, geen tien. En deze is nu eens niet naar degene met het meeste geld gegaan, maar naar een liefhebber (één van de velen). En dat is mij prima. Mocht ik nog een keer een Outback met een lekke koppakking te verkopen hebben doe ik het misschien anders. Maar misschien ook niet...
Vanaf vanmiddag rijd ik geen Subaru meer, maar Citroën. Een Berlingo. Veel ruimte voor weinig geld. Dus voorlopig ben ik weg van dit forum, maar als ik me een betere Subaru kan veroorloven kom ik vast weer terug. Mijn vertrouwen in het merk is wel gedeukt, maar niet verdwenen.
Ik heb mijn Subaru Legacy Outback met een lekke koppakking te koop aangeboden op Marktplaats, en op dit forum een melding daarvan gemaakt met een verwijzing naar de advertentie op Marktplaats. Ik heb een vraagprijs van 350 euro erbij gezet, en de mogelijkheid tot bieden opengelaten omdat ik verwachtte dat de auto iets meer dan die 350 zou gaan opbrengen. Niet veel meer, maar wel meer.
Op het moment dat je een advertentie plaatst op Marktplaats komt er van alles op je af. De eerste was iemand die 125 euro bood. Dat krijg ik bij de sloop ook ongeveer, zeker als ik de navigatie los verkoop. Die kreeg dus een (nogal) boos mailtje van mij en ik heb dat bod verwijderd. Daarna kwamen er op Marktplaats meer serieuze biedingen, en twee personen die druk tegen elkaar opboden. Dat was voor iedereen te zien. Wat niet te zien was zijn de bellers en sms'ers, en degenen die emailen. Die waren er wel, en daar zit ook van alles tussen.
Zo kreeg ik een engelstalig mailtje van iemand die drieduizend euro bood. Die heb ik geantwoord dat de auto alleen weg zou gaan na een legale overschrijving. Niets meer van gehoord dus.
Er belde een meneer met een Turks accent die de auto meteen wilde komen ophalen voor de vraagprijs, terwijl de biedingen op dat moment al hoger waren. Hij was nogal lastig te overtuigen dat ik de auto op dat moment niet aan hem verkocht.
Er smste iemand met een Litouws telefoonnummer, met een bod van 300 euro. Ook die was moeilijk te overtuigen dat ik hem niet echt serieus kon nemen. Hij zou het geld de volgende dag echt sturen.
Een jong klinkende mevrouw belde, en die vroeg wat er voor werk aan de auto zat, en of ze dat zelf even kon doen. Dat het hele verhaal in de advertentie stond, daar "had ze overheen gelezen". Ze begreep wel dat ik haar niet serieus nam, want ook zij dacht de auto voor de vraagprijs direkt mee te krijgen.
Dan kreeg ik op zaterdagmiddag een keurig smsje met de vraag of ik op dat moment gebeld kon worden. Ik was ergens druk mee bezig, dus heb niet gereageerd. Om zes uur 's avonds werd ik gebeld door dezelfde persoon, want hij had in de advertentie gelezen dat ik na zes uur gebeld kon worden. Deze meneer vroeg heel serieus naar de wijze waarop de schade ontstaan was, en naar de staat van de rest van de auto. Ook wilde hij weten of de zuigerveren mogelijk beschadigd waren, en ik heb hem verteld dat ik dacht van niet, maar geen garantie kon geven. Hij stelde voor om zondagochtend langs te komen, en deed telefonisch een bod dat hoger was dan de bieding op Marktplaats op dat moment, en dat meteen op zondag contant te betalen. Na kort overleg met mijn vrouw heb ik besloten om dat bod te accepteren, ook al omdat we al een aanbetaling op een andere auto gedaan hadden en maandag al extra geld nodig hadden om die auto te kopen.
Zondagochtend waren de biedingen op Marktplaats verder opgelopen. Dat had ik al half en half verwacht, maar ze waren zelfs hoger geworden dan ik verwacht had. Maar bij mij geldt: afspraak is afspraak. En daar heb ik me aan gehouden. De koper deed dat ook, en alles is gelijk afgehandeld.
En ja, het idee dat de auto nu opgeknapt wordt doet mij goed. En dat ik niet het uiterste maximum uit de verkoop heb gehaald daar heb ik vrede mee. Dat anderen teleurgesteld zijn dat ze deze auto aan hun neus voorbij zien gaan, ja, dat is zo. Daar kan ik niets aan veranderen. Ik had één auto te verkopen, geen tien. En deze is nu eens niet naar degene met het meeste geld gegaan, maar naar een liefhebber (één van de velen). En dat is mij prima. Mocht ik nog een keer een Outback met een lekke koppakking te verkopen hebben doe ik het misschien anders. Maar misschien ook niet...
Vanaf vanmiddag rijd ik geen Subaru meer, maar Citroën. Een Berlingo. Veel ruimte voor weinig geld. Dus voorlopig ben ik weg van dit forum, maar als ik me een betere Subaru kan veroorloven kom ik vast weer terug. Mijn vertrouwen in het merk is wel gedeukt, maar niet verdwenen.
Subaru Legacy 2.0 GL Automaat Station 1999
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 24 Jun 2012 14:27
- Type auto: legacy outback 2.5 1998
Re: Koppakking lek
Bedankt dat je nog even voor de mensen op dit forum duidelijk hebt willen maken dat alles eerlijk is gegaan, plusfast.
Er is met open vizier gestreden, bieden op marktplaats doe ik bijna niet, ervaring heeft geleerd dat rechtstreeks contact vaak beter werkt.
Wij beiden zijn gelukkig van hetzelfde hout gesneden, een man een man, een woord een woord.
Tot nu toe ben ik nog steeds gelukkig ermee, maar wat als er wel serieuze beschadiging is?? Dat risico is er uiteraard nog steeds, kop ging er later vandaag af, dan weet ik meer.
Heb wel nog heel veel op, vooral buitenlandse sites, gebruikerservaringen zitten lezen, en steeds komt hetzelfde verhaal:
Fabrieksfout, 1 keer goed repareren, en dan nog jaren plezier. Hoop dat ik ook tot die gelukkigen hoor.
Dus distri, waterpomp, en thermostaat gaan gelijk mee in deze ronde, zekerheid voor alles..
Ik hoop dat deze topic, die ik eigenlijk bijna bij de prijs mee kreeg, nog even opnblijft, dan zal ik laten weten wat de schade technisch was, en hoe de garage is.
Tot later, en einde onenigheid, lijkt mij.
ps. mocht iemand nog willen hobbien, ik heb een witte volvo 850 glt automaat, met airco en leer te koop.
Motor loopt niet mooi, maar wil er niets meer mee, dus sub erin, volvo (7e) eruit.
Er is met open vizier gestreden, bieden op marktplaats doe ik bijna niet, ervaring heeft geleerd dat rechtstreeks contact vaak beter werkt.
Wij beiden zijn gelukkig van hetzelfde hout gesneden, een man een man, een woord een woord.
Tot nu toe ben ik nog steeds gelukkig ermee, maar wat als er wel serieuze beschadiging is?? Dat risico is er uiteraard nog steeds, kop ging er later vandaag af, dan weet ik meer.
Heb wel nog heel veel op, vooral buitenlandse sites, gebruikerservaringen zitten lezen, en steeds komt hetzelfde verhaal:
Fabrieksfout, 1 keer goed repareren, en dan nog jaren plezier. Hoop dat ik ook tot die gelukkigen hoor.
Dus distri, waterpomp, en thermostaat gaan gelijk mee in deze ronde, zekerheid voor alles..
Ik hoop dat deze topic, die ik eigenlijk bijna bij de prijs mee kreeg, nog even opnblijft, dan zal ik laten weten wat de schade technisch was, en hoe de garage is.
Tot later, en einde onenigheid, lijkt mij.
ps. mocht iemand nog willen hobbien, ik heb een witte volvo 850 glt automaat, met airco en leer te koop.
Motor loopt niet mooi, maar wil er niets meer mee, dus sub erin, volvo (7e) eruit.
Ook een outback verdiend een second life....
- the dude
- Berichten: 1791
- Lid geworden op: 21 Dec 2008 13:43
- Type auto: Opel Combo Life 2020
- Locatie: Miske, Hongarije
Re: Koppakking lek
http://www.sixstarsparts.com
Hier staat een 2.5l motor te koop. Op zeker is die van mijn Outback geweest en past 1 op 1 in jouw Outback.
Je kan waarschijnlijk ook je oude motor weer inruilen. Mss zelfs in (laten) bouwen?
Hier staat een 2.5l motor te koop. Op zeker is die van mijn Outback geweest en past 1 op 1 in jouw Outback.
Je kan waarschijnlijk ook je oude motor weer inruilen. Mss zelfs in (laten) bouwen?
XT: 2 COOL 2 B 4GOTTEN
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten