LPG en klepstelmechanisme

Motoren, injectiesystemen etc.
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5622
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: LPG en klepstelmechanisme

Bericht door erichendri »

Probleem is dat een subaru haast niet stuk gaat.
Was bij mazda ook het geval.
Meeste problemen ontstaan door achteraf ingebouwde dingen.
Alarm, daken, lpg… etc.

Eric
Gebruikersavatar
Mr.Q
Berichten: 418
Lid geworden op: 01 jun 2010 11:45

Re: LPG en klepstelmechanisme

Bericht door Mr.Q »

Ik bespaar met G3 meer dan 1100 euro/jaar bij 24000km/jr (Break-even-point bij 12000km/jr)
Afbeelding
Hierbij is ook meegenomen dat de Out door de LPG (helaas) in een klasse hogere wegenbelastingsgroep terecht komt. Ook het meerverbruik van max. 20% van LPG tov. Benzine is meegenomen.

De Prins G3 installatie heeft mij 2250 Euro gekost, dus die heb ik er in 2jaar weer uit.
Er zit ook een Valve Care-systeem in. Hierdoor hoop ik geen extra klepstelgedoe te hebben.

Met de beparing kan ik me wel wat extra LPG-onderhoud veroorloven.
Ik rij al meer dan 20 jaar met LPG en ben gemiddeld niet meer dan 150 euro/jr aan extra LPG-onderhoud kwijt.

Greetz, Q

PS. De excel-berekening kan ik voor liefhebbers evt. opsturen.
Outback 2.5i CVT Exclusive 2010 G3 (+40mm) met leerpakketje
Sold: Legacy 2.0R Exec 07 G3
Moto Martin Rules!; Martin Kawasaki GPz750; Martin Kawa Z750; Kawa GPz750
Plaats reactie