Carterpan aanpassen

Motoren, injectiesystemen etc.
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5496
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Carterpan aanpassen

Bericht door SP-Boxer »

Ik ben inderdaad ook wel benieuwd naar de prijs van zo'n alu exemplaar. Kan een oliekoeler overbodig maken...
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 988
Lid geworden op: 13 nov 2008 12:47

Re: Carterpan aanpassen

Bericht door Toon »

OK.
LeoneTurbo
Berichten: 745
Lid geworden op: 11 nov 2008 21:15

Re: Carterpan aanpassen

Bericht door LeoneTurbo »

Gevonden!

Afbeelding
Gebruikersavatar
Bram_R
Berichten: 1216
Lid geworden op: 17 nov 2008 13:05

Re: Carterpan aanpassen

Bericht door Bram_R »

dit is wel een mooi carterpan.
op zich kan ik me wel al buigen over die 'doos' die er ingelast wordt. Dan hoef je zegmaar alleen nog maar zo'n subassembly in de carterpan te voegen.

Bram
...ervaring is datgene wat je hebt, net nadat je het nodig had...
LeoneTurbo
Berichten: 745
Lid geworden op: 11 nov 2008 21:15

Re: Carterpan aanpassen

Bericht door LeoneTurbo »

Precies. Eigenlijk moet ik nu alleen nog de afmetingen van de 'doos' bepalen volgens mij is het dan zelfs minder werk dan het VW-carter :roll:
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 988
Lid geworden op: 13 nov 2008 12:47

Re: Carterpan aanpassen

Bericht door Toon »

Heb je nog een foto van de andere kant toevallig want daar zou de aftapplug moeten zitten, verder is dit natuurlijk goed na te maken.

@ Bram. Carter was ik eerst uit met brake cleaner, hecht het inwendig in elkaar met mig, alles wat nieuw plaatwerk is las ik uitwendig af met tig, oude carter op nieuw plaat weer mig.
Gebruikersavatar
Bram_R
Berichten: 1216
Lid geworden op: 17 nov 2008 13:05

Re: Carterpan aanpassen

Bericht door Bram_R »

Toon schreef:Heb je nog een foto van de andere kant toevallig want daar zou de aftapplug moeten zitten, verder is dit natuurlijk goed na te maken.

@ Bram. Carter was ik eerst uit met brake cleaner, hecht het inwendig in elkaar met mig, alles wat nieuw plaatwerk is las ik uitwendig af met tig, oude carter op nieuw plaat weer mig.
Ik had zoiets al vermoed op basis van je foto's.
Nogmaals net werk hoor, zulke lengtes TiG afvloeien (of misschien nog een beetje toevoegmateriaal) is toch netjes, vooral als het daarna in een keer vloeistofdicht is :okeee:
SP-Boxer schreef:Ik ben inderdaad ook wel benieuwd naar de prijs van zo'n alu exemplaar. Kan een oliekoeler overbodig maken...
Ben hier ook wel benieuwd naar. Voordat je zelf begint te knutselen, eerst even de afweging maken wat het kost om het in een keer te kopen. @Marnix, wat heb je voor die alu-bak betaald?

Bram
...ervaring is datgene wat je hebt, net nadat je het nodig had...
LeoneTurbo
Berichten: 745
Lid geworden op: 11 nov 2008 21:15

Re: Carterpan aanpassen

Bericht door LeoneTurbo »

Zo'n alu carter kost rond de 600 Euro :shock:
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5496
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Carterpan aanpassen

Bericht door SP-Boxer »

Koopje :mrgreen:








:shock:
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
Bram_R
Berichten: 1216
Lid geworden op: 17 nov 2008 13:05

Re: Carterpan aanpassen

Bericht door Bram_R »

Marnix schreef:Zo'n alu carter kost rond de 600 Euro :shock:
kijk, daar kun je nog eens wat voor.
mijn voorkeur gaat plots ook ineens uit naar een stalen exemplaar...

Bram
...ervaring is datgene wat je hebt, net nadat je het nodig had...
LeoneTurbo
Berichten: 745
Lid geworden op: 11 nov 2008 21:15

Re: Carterpan aanpassen

Bericht door LeoneTurbo »

Dat alu carter is wel heel mooi gemaakt (moet een erg nette gietmal zijn) en afgewerkt. Voor een paar tientjes heb ik ook liever een aangepast stalen carter.
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5496
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Carterpan aanpassen

Bericht door SP-Boxer »

Of een gebruikt alu carter zien te scoren voor minder :lol:
"I feel Legacy"
LeoneTurbo
Berichten: 745
Lid geworden op: 11 nov 2008 21:15

Re: Carterpan aanpassen

Bericht door LeoneTurbo »

Dacht je dat ik die van mij nieuw had :shock: :roll: :lol:
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5496
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Carterpan aanpassen

Bericht door SP-Boxer »

Nee, ik weet wel beter.

Als ie weg mag :lol: Heb je wellicht een klant ;)
"I feel Legacy"
LeoneTurbo
Berichten: 745
Lid geworden op: 11 nov 2008 21:15

Re: Carterpan aanpassen

Bericht door LeoneTurbo »

Hij mag weg voor de juiste prijs (wat ik ervoor betaald heb).
Gebruikersavatar
Dennis
Berichten: 362
Lid geworden op: 05 dec 2008 20:12

Re: Carterpan aanpassen

Bericht door Dennis »

Toon schreef:@Bram , Tussen mijn resto fotos op http://www.mijnalbum.nl/album=djnpc88h staan een paar fotos hoe ik het gedaan heb, ik weet niet hoe ik ze hier moet krijgen laat iemand ze hier maar neer plakken. Ik heb er eerst 8cm afgehaald en daarna een pan onder gemaakt van drie cm, Twee platen 1,5mm dik 280 x 280 hoeken afgerond R= 40, op een van de platen leg je het overgebleven deel van het carter, rondom aftekenen, met decoupeerzaag uitzagen en aan het carter lassen. een strook plaat 28mm breed langs de buitenkant van de tweede plaat lassen. Uit een strook plaat van 25 mm breed, stukken geknipt voor slingerschotjes, deze op de bodem gelast met voldoende ruimte om de olie nog door te laten, daarna de delen aan elkaar lassen. Een stuk 40 x 40 mm rond de aftapplug uit de cartebodem slijpen. op een stukje koker 40x 40x1,5 lassen en schuin in de pan bouwen.Alles natuurlijk vloeistofdicht aflassen. Ter controle, 5liter benzine er in gieten en binnen vijf minuten weet je of het dicht is. Ik heb er inmiddels drie gedaan en heb er(per stuk) tussen vijf en zes uur werk aan, inclusief het inkorten van de aanzuigbuis, zodanig dat de olie nog midden uit het carter wordt opgezogen zoals standaard.

Heb je nog vragen, Roep maar.

Toon
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of je de pijlstok ook nog moet aanpassen, of past deze gewoon nog steeds, of komt deze er niet meer in te zitten?
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 988
Lid geworden op: 13 nov 2008 12:47

Re: Carterpan aanpassen

Bericht door Toon »

Pijlstok heb ik niks aan gedaan, inhoud blijft gelijk,dus bovenste pijl ook. Ik zorg wel dat hij in de buurt van het bovenste pijl blijft.
Plaats reactie