Ik weet niet of jullie vinden dat hij hier goed staat en anders verplaats ik hem wel.
In mijn kever heb ik een EJ22 motor liggen, nu zitten er een aantal rare probleempjes in waar ik geen link tussen kan leggen en jullie misschien wel!
- motor slaat aan als ik de retour leiding flink dichtknijp
- Hij gaat dan meteen hoog in de toeren lopen
- Motor backfired in het gasklephuis
- ik moet het hoofdrelais een korte plus puls geven zodat alles werkt en ik kan starten
- foutcode 21: coolant temp sensor
- foutcode 24: air control valve (deze hing vast en heb ik schoon gemaakt...)
Ik mis nog kennis over het blok om dit op te lossen... Het eerste stuk van de kabelboom was al aangepast.. en ik heb er een aantal dingen al aangepast.
Weet iemand een van deze dingen op te lossen toevallig??
hoge toeren na starten en backfires...
hoge toeren na starten en backfires...
Fuck the factory...Kustomize!!
- White Oldskool racer '67, Sentimental Journey 2.2L
- Blue, '58 VW Bug
- White Oldskool racer '67, Sentimental Journey 2.2L
- Blue, '58 VW Bug
Re: hoge toeren na starten en backfires...
Het lijkt me dat eea nog niet correct is aangesloten.Antilogic schreef:Ik weet niet of jullie vinden dat hij hier goed staat en anders verplaats ik hem wel.
In mijn kever heb ik een EJ22 motor liggen, nu zitten er een aantal rare probleempjes in waar ik geen link tussen kan leggen en jullie misschien wel!
- motor slaat aan als ik de retour leiding flink dichtknijp
- Hij gaat dan meteen hoog in de toeren lopen
- Motor backfired in het gasklephuis
- ik moet het hoofdrelais een korte plus puls geven zodat alles werkt en ik kan starten
- foutcode 21: coolant temp sensor
- foutcode 24: air control valve (deze hing vast en heb ik schoon gemaakt...)
Ik mis nog kennis over het blok om dit op te lossen... Het eerste stuk van de kabelboom was al aangepast.. en ik heb er een aantal dingen al aangepast.
Weet iemand een van deze dingen op te lossen toevallig??
Wat betreft je benzine-verhaal; ik zou om te beginnen de aansluitingen controleren en daarna maar eens de brandstofdruk meten. Je kunt de ECU dan in testmodus zetten, zodat de pomp telkens aantal seconden aan en uit gaat. Zie je goed het verloop in druk.
De eerste drie punten kunnen met elkaar samen hangen, dus begin maar met de druk en opbrengst te meten.
Punt 4 lijkt me dat je iets in de kabelboom nog niet op orde hebt. Nog maar eens goed de schema's erbij en controleren?
Net zoals de benzinedrukmeting (waardes), kun je ook de foutcodes wel oplossen m.b.v. de Subaru werkplaatshandboek. De meeste staan ter download op http://www.subaruforum.nl/manuals/. Loop daar eerst de stappen door die de manual aangeeft.
...ervaring is datgene wat je hebt, net nadat je het nodig had...