probleem oplossen

Motoren, injectiesystemen etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
niksnut
Berichten: 1638
Lid geworden op: 13 mar 2009 23:19

probleem oplossen

Bericht door niksnut »

wil dit ff met jullie delen .

sinds een paar dagen had ik het gevoel dat de motor van de blauwe impreza niet meer zo mooi stationair liep als voorheen. de auto schudde wat en hij liep rond de 500 toeren .
echter met een heel klein beetje gas was dat weg en verder was het starten lopen en kracht was onverminderd.
toch zat het me niet lekker. motor had ik een maand of wat geleden nog een beurd gegeven met nieuwe bougie's etc.
tot me vanmiddag opviel dat als ik voor het stoplicht mijn rem intrapte hij nog beroeder ging lopen.
mijn gedachte gingen dus uit naar de rem bekrachtiger.
eenmaal thuis met een goed warme motor de kap eens open en de slang van de rembekreachtiger los van het spruitstuk en de nippel afgedicht.
Geen enkele verbetering , maar mijn oog viel op een zwarte plek net naast het inlaat spruitstuk op de cilinder kop.
dus ik een fles carburateur reiniger gepakt en naast het pasvlak van het spruitsuk gespoten. meteen begon de motor bijzonder rot te lopen en wou afslaan.

conclusie : lekke inlaatspruitstuk pakking .

daarvoor gingen mijn gedachten naar hele andere dingen uit . vervuilde stationaire regelklep . kapotte bougie kabel. kapotte sensor , zelfs een dichte katalysator speelde door mijn hoofd.

maar niets van dat alles dus.

van de week ff een verse er tussen en gaan met die banaan.

soms zoek je veeeel te ver
Gebruikersavatar
Rudy
Berichten: 288
Lid geworden op: 05 jul 2009 11:04

Re: probleem oplossen

Bericht door Rudy »

Zo zie je maar Peter dat het probleem soms vrij eenvoudig kan zijn.
Gebruikersavatar
niksnut
Berichten: 1638
Lid geworden op: 13 mar 2009 23:19

Re: probleem oplossen

Bericht door niksnut »

en wat een verschil het maakt .

vannavond samen met highrider in zijn mooie loods even het spruitstuk er af getrokken.
pakkingen waren knap slecht. ook aan de andere kant van waar ik het probleem geconstateerd had was de pakking behoorlijk weg gebrand.
auto loopt weer super , trekt weer beter en loopt mooi regelamtig stationair.
ook een raar geluid wat ik met rijden had en toeschreef aan een wiellager is zo goed als weg.
wielaagers hebben we ook meteen gecontroleerd en die zijn stil en strak dus ook dat moet uit het probleem van de lekkende pakkingen zijn voort gekomen. vreemd maar waar.

ben super blij :D :D , ook met de hulp van highrider en zijn knutsel hokkie.
highrider
Berichten: 106
Lid geworden op: 29 mar 2010 14:21

Re: probleem oplossen

Bericht door highrider »

:okeee:

Toppie toch, weer opgelost ;)
Plaats reactie