Ik weet niet hoe vast jij de boel hebt gezet...Emile0103 schreef:Is het een kwestie van strakker aandraaien? Ben een beetje bang om m aan gort te draaien.
Gr.Quikfit
Ik weet niet hoe vast jij de boel hebt gezet...Emile0103 schreef:Is het een kwestie van strakker aandraaien? Ben een beetje bang om m aan gort te draaien.
Jij bent klaar voor een koppakking klusje!?Emile0103 schreef:Even proefgereden en hij loopt weer mooi op naar de juiste temperatuur!
Helemaal gelukt dankzij jullie tips. Heel erg bedankt!
quikfit schreef:Jij bent klaar voor een koppakking klusje!?Emile0103 schreef:Even proefgereden en hij loopt weer mooi op naar de juiste temperatuur!
Helemaal gelukt dankzij jullie tips. Heel erg bedankt!
Gr.Quikfit
Zeker! Techniek is gewoon leuk als je snapt hoe het werkt, als je dan zo'n thermostaat voor je hebt en snapt wat ie moet doen en waarom die het wel of niet doet is dat echt wel leuk inderdaad.Wout-P11 schreef:Geeft toch voldoening he, wanneer je het zelf gefixed hebt.
Het bespaard geld en het is leerzaam. Ik zie het meestal niet als probleem, maar als uitdaging.
Ik begon ook ooit met een klepdekselpakking die lek was.
Heb inmiddels al heel wat motoren en versnellingsbakken open gehad voor revisie of aanpassingen.
https://www.mvwautotechniek.nl/Emile0103 schreef:Zeker! Techniek is gewoon leuk als je snapt hoe het werkt, als je dan zo'n thermostaat voor je hebt en snapt wat ie moet doen en waarom die het wel of niet doet is dat echt wel leuk inderdaad.
Ook dat inderdaad. Voor mij ook wel fijn, in het tempo waarin ik op het moment Vivio's verslijt scheelt het als je ze zelf op kunt knappenboswachterfan schreef:En het kostenaspect is voor mij toch ook heel bevredigend. Ik gun een garagehouder best wat winst, maar je houdt flink centjes in je zak als je dit soort kleine karweien zelf doet. Doordat ze mijn kop langzamerhand kennen bij de onderdelenboer, krijg ik ook vaak dezelfde korting als de garagepipo's. Ze vinden het wel wat, zo'n ouwe man die zelf nog onder zijn auto kruipt.
Hmm, daar heb je een punt. Ik weet niet precies wanneer de auto voor het laatst een grote onderhoudsbeurt heeft gekregen.boswachterfan schreef:Ik zwerf al wat jaren rond op auto- en motorfora en dit soort problemen lees je vaak. Mijn eerste vraag is dan altijd: Wanneer heeft hij zijn laatste grote onderhoudsbeurt gehad? Als dat niet bekend is, zou ik eerst daarmee beginnen. Daar zitten de bougies ook bij. Dan heb je de "gewone" oorzaken uitgesloten.
En daarna zou ik denken bij koud/vochtig weer: bougiekabels. Evt bobine(s).
Bij iedere automaterialenzaak kunnen ze je vertellen welke gloeipitten je nodig hebt.
Kan je makkelijk bij het brandstoffilter bij de Vivio?quikfit schreef:Vergeet het brandstoffilter niet! Is vaak een ondergeschoven kindje...
Gr.Quikfit
quikfit schreef:Vergeet het brandstoffilter niet! Is vaak een ondergeschoven kindje...
Gr.Quikfit
Geen idee waar die zit...onder de auto of in de motorruimte...gewoon de slangen volgen vanaf de tank.Emile0103 schreef:Kan je makkelijk bij het brandstoffilter bij de Vivio?
Oei, de verdeler vervangen klinkt niet als iets wat je makkelijk zelf kunt doen of wel? Toevallig foto's van het monteursboekje?SP-Boxer schreef:Bougies NGK BKR6E-11 nemen. Kosten 3,- per stuk als je een beetje zoekt!
Brandstoffilter zit voor het linker achterwiel tegen de bodem. Heb deze meerdere malen vervangen, maar nooit gerelateerde klachten gehad. Het filter is goed te vervangen, maar met dit koude weer vaak een hel om de slangen los te krijgen.
Het gestotter is een heel bekend euvel bij de Vivio. Dit kunnen bougiekabels zijn, maar in 80% van de gevallen zit het in de verdeler. Dit los je op door verdeler+rotor+pakking(!) te vervangen. Je kunt er dan weer een paar jaar tegen.