Emile0103 schreef:Is het een kwestie van strakker aandraaien? Ben een beetje bang om m aan gort te draaien.
Ik weet niet hoe vast jij de boel hebt gezet...
Gr.Quikfit

Emile0103 schreef:Is het een kwestie van strakker aandraaien? Ben een beetje bang om m aan gort te draaien.
Emile0103 schreef:Even proefgereden en hij loopt weer mooi op naar de juiste temperatuur!
Helemaal gelukt dankzij jullie tips. Heel erg bedankt!
quikfit schreef:Emile0103 schreef:Even proefgereden en hij loopt weer mooi op naar de juiste temperatuur!
Helemaal gelukt dankzij jullie tips. Heel erg bedankt!
Jij bent klaar voor een koppakking klusje!?![]()
Gr.Quikfit
Wout-P11 schreef:Geeft toch voldoening he, wanneer je het zelf gefixed hebt.
Het bespaard geld en het is leerzaam. Ik zie het meestal niet als probleem, maar als uitdaging.
Ik begon ook ooit met een klepdekselpakking die lek was.
Heb inmiddels al heel wat motoren en versnellingsbakken open gehad voor revisie of aanpassingen.
Emile0103 schreef:Zeker! Techniek is gewoon leuk als je snapt hoe het werkt, als je dan zo'n thermostaat voor je hebt en snapt wat ie moet doen en waarom die het wel of niet doet is dat echt wel leuk inderdaad.
boswachterfan schreef:En het kostenaspect is voor mij toch ook heel bevredigend. Ik gun een garagehouder best wat winst, maar je houdt flink centjes in je zak als je dit soort kleine karweien zelf doet. Doordat ze mijn kop langzamerhand kennen bij de onderdelenboer, krijg ik ook vaak dezelfde korting als de garagepipo's. Ze vinden het wel wat, zo'n ouwe man die zelf nog onder zijn auto kruipt.
boswachterfan schreef:Ik zwerf al wat jaren rond op auto- en motorfora en dit soort problemen lees je vaak. Mijn eerste vraag is dan altijd: Wanneer heeft hij zijn laatste grote onderhoudsbeurt gehad? Als dat niet bekend is, zou ik eerst daarmee beginnen. Daar zitten de bougies ook bij. Dan heb je de "gewone" oorzaken uitgesloten.
En daarna zou ik denken bij koud/vochtig weer: bougiekabels. Evt bobine(s).
Bij iedere automaterialenzaak kunnen ze je vertellen welke gloeipitten je nodig hebt.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten