Afgekeurd vanwege uitlaat, hulp nodig!

Motoren, injectiesystemen etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wouter_P
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 okt 2020 18:21

Afgekeurd vanwege uitlaat, hulp nodig!

Bericht door Wouter_P »

Beste forumleden,

Ik ben gisteren voor het eerst naar de keuring moeten gaan na keuring voor verkoop.
Blijkt na de keuring dat de papieren voor de uitlaat niet in orde waren (papieren die erbij zaten van vorige eigenaar klopte niet + uitlaat stond niet op vorig keuringsattest... :roll: )

Ondertussen heb ik de nodige papieren voor de einddemper al kunnen verzamelen. Het gaat om een demper van inoxcar. Op hun website staat ook dat hier een CEE keuring voor is en deze heb ik via mail weten te verkrijgen. :)

Maar dus mijn vraag, voor mijn einddemper zit ook nog een rvs middenpijp zonder demper (zie link -> ITSU.10) Op hun website staat dat hier geen CEE keuring voor is.
https://www.inoxcar.it/index.php?case=p ... rettyPhoto

Ga ik door de keuring geraken met een middenpijp zonder demper als ik papieren van de einddemper heb? En staat er origineel tussen de katalysator en de einddemper nog ergens een demper want ik vind precies niets terug over een OEM uitlaatlijn van een Impreza diesel. :?: :?: :?:

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4864
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Afgekeurd vanwege uitlaat, hulp nodig!

Bericht door quikfit »

Jouw auto heeft een DPF(roetfilter) ,als de uitlaat gasdicht is lijkt het mij geen probleem.

EDIT; Je hebt het over een APK keuring? Of ben je aangehouden door de politie vanwege teveel lawaai en je moet een bezoekje afleggen aan het RDW?

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
ReinO
Berichten: 585
Lid geworden op: 18 aug 2018 05:47

Re: Afgekeurd vanwege uitlaat, hulp nodig!

Bericht door ReinO »

er wordt alleen gekeurd op decibellen.... . en dat is vaak wanneer er aanleiding voor is.... .
maar hoe zit dat hier dan? Ook een typegoedkeuring van een uitlaat zegt niet zoveel. je kunt gewoon een open racedemper op een straatauto plaatsen.
De Moerasruiter.
MY 2000 Forester
Mountainbiken
Gebruikersavatar
Wouter_P
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 okt 2020 18:21

Re: Afgekeurd vanwege uitlaat, hulp nodig!

Bericht door Wouter_P »

ReinO schreef:er wordt alleen gekeurd op decibellen.... . en dat is vaak wanneer er aanleiding voor is.... .
maar hoe zit dat hier dan? Ook een typegoedkeuring van een uitlaat zegt niet zoveel. je kunt gewoon een open racedemper op een straatauto plaatsen.
Van decibels valt de uitlaat ruim binnen de toegelaten normen, ik denk dat er op het EEC attest 73db max staat. Als je enkel op geluid zou moeten oordelen zou je bijna zeggen dat er geen aanpassingen gedaan zijn.
Gebruikersavatar
Wouter_P
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 okt 2020 18:21

Re: Afgekeurd vanwege uitlaat, hulp nodig!

Bericht door Wouter_P »

quikfit schreef:Jouw auto heeft een DPF(roetfilter) ,als de uitlaat gasdicht is lijkt het mij geen probleem.

EDIT; Je hebt het over een APK keuring? Of ben je aangehouden door de politie vanwege teveel lawaai en je moet een bezoekje afleggen aan het RDW?

Gr.Quikfit :mrgreen:
Oei sorry vergeten te vermelden :D
Ik ben woonachtig in Belgie dus het gaat hier over een belgische keuring, sorry voor de onduidelijkheid :mrgreen:
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: Afgekeurd vanwege uitlaat, hulp nodig!

Bericht door *thomas* »

Het beste is dat je even met het station belt waar je je wagen laat keuren (en vraag altijd naar de chef). Over uitlaten die niet te luid zijn en waar en CE keur op staat doen zo normaal gezien niet moeilijk.

Zorg er ook voor dat het op je papieren staat ivm verzekering.

Trouwens, originele motor in je impreza?
Gebruikersavatar
Wouter_P
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 okt 2020 18:21

Re: Afgekeurd vanwege uitlaat, hulp nodig!

Bericht door Wouter_P »

*thomas* schreef:Trouwens, originele motor in je impreza?
Jazeker, zojuist de achterste krukaskeerring vervangen. Hij heeft nu 195k op de teller, hopelijk geraak ik nog aan 200k voor hij de geest geeft, maar met veel liefde komt hij er wel door. :D :D :D

(dpf is wel verwijderd en egr klep is uitgeschakeld om de blok zo lang mogelijk te laten leven, hij staat ook nog op zijn originele 150 paardjes )
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: Afgekeurd vanwege uitlaat, hulp nodig!

Bericht door *thomas* »

Olie ook heel vaak wisselen zal wat helpen. Elke 7500km. Lekker makkelijk bij de diesels :).
ReinO
Berichten: 585
Lid geworden op: 18 aug 2018 05:47

Re: Afgekeurd vanwege uitlaat, hulp nodig!

Bericht door ReinO »

Belgische keuring is wel iets anders idd.
De Moerasruiter.
MY 2000 Forester
Mountainbiken
Plaats reactie