Originele bobine?
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 26 mei 2020 19:32
Originele bobine?
Hey,
Ik heb een hawkeye uit 2006 en deze loopt stationair soms slecht. Beetje zoekende naar een stationair toerental en soms ook weer niet. Hij stottert soms ook in lage toerentallen.
Ik heb al andere bougies in gedaan van ngk en hij is gechipt en de turbo was ook gewoon normaal werkende.
Ik denk zelf dat het aan de bobines ligt.
Hij is pas ook gecontroleerd op lekke op de lucht systeem. De inlaat en verder etc.
Mijn vraag is: Wat zijn de originele bobines voor de wrx uit 2006? Ook ngk???
Nu zitten er bobines in van Diamond FK0186 5z01.
Hij geeft geen foutcodes.
Wie kan mij verder helpen hiermee?
Alvasst bedankt,
Maarten
Ik heb een hawkeye uit 2006 en deze loopt stationair soms slecht. Beetje zoekende naar een stationair toerental en soms ook weer niet. Hij stottert soms ook in lage toerentallen.
Ik heb al andere bougies in gedaan van ngk en hij is gechipt en de turbo was ook gewoon normaal werkende.
Ik denk zelf dat het aan de bobines ligt.
Hij is pas ook gecontroleerd op lekke op de lucht systeem. De inlaat en verder etc.
Mijn vraag is: Wat zijn de originele bobines voor de wrx uit 2006? Ook ngk???
Nu zitten er bobines in van Diamond FK0186 5z01.
Hij geeft geen foutcodes.
Wie kan mij verder helpen hiermee?
Alvasst bedankt,
Maarten
Laatst gewijzigd door Maarten WRX hawkeye op 26 mei 2020 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 903
- Lid geworden op: 18 jan 2015 13:53
Re: Originel bobine?
hoi. wellicht is er een kleine afwijking in compressie, of zijn er kleppen aan stellen toe.
injectoren verstopt of benzinefilter?
injectoren verstopt of benzinefilter?
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 26 mei 2020 19:32
Re: Originel bobine?
Het benzinefilter was ook goed volgens de garage. De auto moet dan telkens slechter lopen naarmate de rit langer wordt omdat dit allemaal troep aanzuigt. Dus dit was het niet.
Ik zal morgen zo flesje eens kopen voor de injectoren.
Ik zal morgen zo flesje eens kopen voor de injectoren.
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Originele bobine?
Bij doortrekken kan hij inhouden bij een verstopt filter.
Troep zuigt hij altijd aan.
Daarom zitten er meerdere filters.
Eric
Troep zuigt hij altijd aan.
Daarom zitten er meerdere filters.
Eric
Re: Originele bobine?
Je hebt er nu originele bobines in zitten(zie PDF)
Ik zou zoals hierboven al is vermeld eerst de klepspeling controleren/afstellen...zeker als je geen idee hebt wanneer dat voor het laatst is gedaan.
Controleer de benzinepomp en/of het grof-filter in de tank(ziet eruit als een zakje) nog goed op zijn plaats zit.
Welke bougies heb je erin geschroefd? En is de elektrode afstand oké?
Is je carterventilatie oké? Geen vettigheid in het inlaat traject?
Wat is de kilometerstand en je olieverbruik?
Gr.Quikfit
Ik zou zoals hierboven al is vermeld eerst de klepspeling controleren/afstellen...zeker als je geen idee hebt wanneer dat voor het laatst is gedaan.
Controleer de benzinepomp en/of het grof-filter in de tank(ziet eruit als een zakje) nog goed op zijn plaats zit.
Welke bougies heb je erin geschroefd? En is de elektrode afstand oké?
Is je carterventilatie oké? Geen vettigheid in het inlaat traject?
Wat is de kilometerstand en je olieverbruik?
Gr.Quikfit
- Bijlagen
-
- (h4dotc)_ignition.pdf
- (244.76 KiB) 185 keer gedownload
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
Re: Originele bobine?
Normaal geeft een slechte bobine direct een check engine light toch? Je zou dan direct een misfire op de betreffende cilinder moeten kunnen uitlezen.
Aangezien je die melding niet krijgt vraag ik me af of het probleem daar zit.
Tank je E10 benzine, of gooi je er 98 in? Als je er standaard E10 in gooit, dan zou ik eens een volle tank 98 proberen.
Aangezien je die melding niet krijgt vraag ik me af of het probleem daar zit.
Tank je E10 benzine, of gooi je er 98 in? Als je er standaard E10 in gooit, dan zou ik eens een volle tank 98 proberen.
"I feel Legacy"
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 26 mei 2020 19:32
Re: Originele bobine?
Ik tank altijd 98 bij de BP. Daar is ie ook op afgesteld.SP-Boxer schreef:Normaal geeft een slechte bobine direct een check engine light toch? Je zou dan direct een misfire op de betreffende cilinder moeten kunnen uitlezen.
Aangezien je die melding niet krijgt vraag ik me af of het probleem daar zit.
Tank je E10 benzine, of gooi je er 98 in? Als je er standaard E10 in gooit, dan zou ik eens een volle tank 98 proberen.
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 26 mei 2020 19:32
Re: Originele bobine?
Klepspeling zou ik niet weten of dat naar gekeken is.quikfit schreef:Je hebt er nu originele bobines in zitten(zie PDF)
Ik zou zoals hierboven al is vermeld eerst de klepspeling controleren/afstellen...zeker als je geen idee hebt wanneer dat voor het laatst is gedaan.
Controleer de benzinepomp en/of het grof-filter in de tank(ziet eruit als een zakje) nog goed op zijn plaats zit.
Welke bougies heb je erin geschroefd? En is de elektrode afstand oké?
Is je carterventilatie oké? Geen vettigheid in het inlaat traject?
Wat is de kilometerstand en je olieverbruik?
Gr.Quikfit
Ik ga dan binnenkort ff in de tank kijken naar dat filter.
Olieverbruik is bijna niets. Inlaat traject is pas schoongemaakt. Een gekeken op lekken.
Ik heb ngk iri bougies in gedaan.
Carter ontluchting moet ik opzoeken waar dat zie. Of kun je dat zo zeggen?
Km stand is 105dkm.
Bedankt voor de moeite allemaal.
Re: Originele bobine?
Hier nog een link van het vervangen van het FIJN brandstoffilter. https://www.subaruforum.nl/viewtopic.ph ... j&start=20
Het groffilter (het zakje) zat bij een forumlid niet meer zoals het zou moeten zitten en gaf ook problemen met o.a. inhouden.(de kans is klein...maar)
NGK iri bougies...maar welk type? Ik ga ervan uit dat het,het type is met een elektrode afstand van 0,8mm!? En niet die met een elektrode afstand van 1,1mm!?
Carterventilatie... http://opposedforces.com/parts/impreza/ ... ntrol_pcv/
En vergeet je klepspeling niet...
Gr.Quikfit
Het groffilter (het zakje) zat bij een forumlid niet meer zoals het zou moeten zitten en gaf ook problemen met o.a. inhouden.(de kans is klein...maar)
NGK iri bougies...maar welk type? Ik ga ervan uit dat het,het type is met een elektrode afstand van 0,8mm!? En niet die met een elektrode afstand van 1,1mm!?
Carterventilatie... http://opposedforces.com/parts/impreza/ ... ntrol_pcv/
En vergeet je klepspeling niet...
Gr.Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 26 mei 2020 19:32
Re: Originele bobine?
Ik had deze bougies besteld:quikfit schreef:Hier nog een link van het vervangen van het FIJN brandstoffilter. https://www.subaruforum.nl/viewtopic.ph ... j&start=20
Het groffilter (het zakje) zat bij een forumlid niet meer zoals het zou moeten zitten en gaf ook problemen met o.a. inhouden.(de kans is klein...maar)
NGK iri bougies...maar welk type? Ik ga ervan uit dat het,het type is met een elektrode afstand van 0,8mm!? En niet die met een elektrode afstand van 1,1mm!?
Carterventilatie... http://opposedforces.com/parts/impreza/ ... ntrol_pcv/
En vergeet je klepspeling niet...
Gr.Quikfit
DENSO Iridium Tough Bougie
Artikelnummer: VKH20Y
Ik kan nergens de elektrode afstand vinden.
Re: Originele bobine?
Elektrode afstand is daarbij 0,8mm. Je zou ze eens op 0,7mm kunnen proberen.
Als je naar je brandstoffilter in de tank gaat kijken, zorg dat je tank maximaal half vol zit. Bespaart je een hoop gevloek en geknoei.
Als je naar je brandstoffilter in de tank gaat kijken, zorg dat je tank maximaal half vol zit. Bespaart je een hoop gevloek en geknoei.
Re: Originele bobine?
Als de problemen alleen stationair voorkomen zou ik zelf eerder denken in de richting van stappenmotor of misschien zelfs een temperatuursensor. Die hebben meer invloed op het stationair lopen dan de klepspeling of elektrode afstand van je bougies.
Wanneer het voorkomt, is de motor dan goed op bedrijfstemperatuur of juist niet?
Wanneer het voorkomt, is de motor dan goed op bedrijfstemperatuur of juist niet?
Re: Originele bobine?
Hij stottert ook in de lage toerentallen.
Alle waardes uitlezen nadat de klepspeling is gecontroleerd kan opheldering brengen.
Gr.Quikfit
Alle waardes uitlezen nadat de klepspeling is gecontroleerd kan opheldering brengen.
Gr.Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 26 mei 2020 19:32
Re: Originele bobine?
Niet met een hele kouwe motor, maar als ie warmer wordt.JSE schreef:Als de problemen alleen stationair voorkomen zou ik zelf eerder denken in de richting van stappenmotor of misschien zelfs een temperatuursensor. Die hebben meer invloed op het stationair lopen dan de klepspeling of elektrode afstand van je bougies.
Wanneer het voorkomt, is de motor dan goed op bedrijfstemperatuur of juist niet?
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 26 mei 2020 19:32
Re: Originele bobine?
Van de week dat flesje injectie reiniger erin gegooid en heb een nieuw grof en fijn filter besteld (benzine).quikfit schreef:Hij stottert ook in de lage toerentallen.
Alle waardes uitlezen nadat de klepspeling is gecontroleerd kan opheldering brengen.
Gr.Quikfit
Leek opzich wel schoon. Grof filter was nog wel aardig schoon. Maar gewoon een nieuwe besteld. Kan ik dat ook uitsluiten.
Volgende week donderdag laat ik meer weten hoe het ervoor staat.
Groeten
Re: Originele bobine?
Hoi met mart.
Je heb eerst het kenveld laten chipen voor meer prestatie , en nu loopt hij anders is dat niet het gevolg er van ??? Terug zetten soms.
Okay als ik zo leest krijg ik het vermoeden dat de uitlaat teveel tegendruk heeft, is de einddemper niet meer vervuild dan normaal. Ik neem aan een benzine motor.
Bij teveel tegendruk werk de cat. niet naar behoren en zitten ze niet dicht twee op, eenvoudig te controleren de uitllaat en demonteer de tussen demper los van de tweede cat. Ondersteun de uitlaten en laat de motor stationiar draaien je hoort het direct de loopdan kan je verder denken suc6
Je heb eerst het kenveld laten chipen voor meer prestatie , en nu loopt hij anders is dat niet het gevolg er van ??? Terug zetten soms.
Okay als ik zo leest krijg ik het vermoeden dat de uitlaat teveel tegendruk heeft, is de einddemper niet meer vervuild dan normaal. Ik neem aan een benzine motor.
Bij teveel tegendruk werk de cat. niet naar behoren en zitten ze niet dicht twee op, eenvoudig te controleren de uitllaat en demonteer de tussen demper los van de tweede cat. Ondersteun de uitlaten en laat de motor stationiar draaien je hoort het direct de loopdan kan je verder denken suc6
Re: Originele bobine?
@mart; Een uitlaat die teveel tegendruk geeft zou juist last moeten hebben bij hogere toerentallen en een WRX diesel is nog niet gemaakt.
Wat bedoel je met ''Bij teveel tegendruk werk de cat. niet naar behoren en zitten ze niet dicht twee op'' ?
Gr.Quikfit
Wat bedoel je met ''Bij teveel tegendruk werk de cat. niet naar behoren en zitten ze niet dicht twee op'' ?
Gr.Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
- erichendri
- Berichten: 5622
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Originele bobine?
Ben je zelf wezen chippen of bij een erkende subaru tuner geweest?
Eric
Eric
Re: Originele bobine?
Hoi, je heb alles voor de cilinder na gekeken, ga nu eens na de cilinder alles nazien er zijn twee meetpunten na de cilinder (lambda) je heb ook twee katalysators om zuurstof en monokooloxidatie om te zetten in onschakelijke stoffen
Werken die twee sensors goed of zijn ze te oud, die regelen ook de inspuiting lambda1 mede
en zit je 2e cat. Niet te dicht en of is de boel binnen gescheurt
Zijn je dempers goed zit het staalwol nog op zijn plaats vooral bij rvs
En is het kenveld van je motormangement nog juist
Het gebeurt soms koud warm
Suc6
Werken die twee sensors goed of zijn ze te oud, die regelen ook de inspuiting lambda1 mede
en zit je 2e cat. Niet te dicht en of is de boel binnen gescheurt
Zijn je dempers goed zit het staalwol nog op zijn plaats vooral bij rvs
En is het kenveld van je motormangement nog juist
Het gebeurt soms koud warm
Suc6
Re: Originele bobine?
O ja er zijn gespecialeerde bedrijven die meten met de scoop , daar komt het zeker boven water en kijk eerst eens op AMT site,, kijken GMTO die meet ook maar voor bedrijven
Mart.
Mart.