Waarom geen Turbo ?

Motoren, injectiesystemen etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Henri
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 dec 2018 11:15

Waarom geen Turbo ?

Bericht door Henri »

Subaru zwemt altijd tegen de stroom in, doet niets zoals andere merken.

Eén van die dingen is de montage van een Turbo.

Neem nu mijn XV 1.6.
Volgens mij kan je door montage van een Turbo en het aanhouden van mijn huidige "rustige" rijstijl toch minder verbruiken ?
Je zou met een kleine Turbo dan bijvoorbeeld op 160-170 PK kunnen uitkomen zonder de motor pijn te doen.

Iemand enig idee waarom Subaru dat blijkbaar niet (meer) van wil weten ?
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Waarom geen Turbo ?

Bericht door quikfit »

Dan had je een Levorg moeten kopen...1.6 turbo met 170pk ;)
Een 1.6l XV gaat hier zeker niet de opvolger worden,114pk trek ik niet...een 2.0l handbak (meer trekgewicht dan CVT) staat hoger op het wensenlijstje.

https://www.autotrader.nl/auto/subaru/levorg/

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
boswachterfan
Berichten: 2409
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30

Re: Waarom geen Turbo ?

Bericht door boswachterfan »

En ik heb de dealer in Waalwijk horen zeggen dat je nog makkelijk meer uit die Levorg motor peutert.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Waarom geen Turbo ?

Bericht door erichendri »

Houdt bij 220 pk en 300 Nm ook wel op, cvt is de beperkende faktor.
Simpelweg een turbo erop schroeven kan je vergeten.
Inwendig zal de motor flink aangepast worden.
En vergeet je remmen niet.

Wereldwijd is de co uitstoot te hoog.
Volgend jaar mag dat nog maar 95 vram zijn gemiddeld bij elk merk.
Dat is niet te halen met turbo motoren.
Daarbij geeft subaru een vrij betrouwbaar verbruikscijfer op.
Daarvoor wordt zij een beetje gestraft in NL, het enige land in Europa met een CO belasting.
Andere merken beloven weinig maar in de praktijk lopen ze veel duurder.
Turbo motoren kan best, maar alleen in combinatie met accu's voor
een lage WLTP cyclus uitkomst.
Subaru heeft al een 1ste stapje met de e-boxer gezet, volgende stap is
grotere accu en sterkere electromotor in combinatie met, de geruchten zeggen
een 1.8 turbomotor, gaan ze veel liefhebbers blij mee maken.
Subaru blijft ook een leverancier van fulltime 4wd auto's.
Nederland is ook het enige land waar PHEV modellen goedkoper zijn dan hetzelfde
model met benzinemotor.
Komt door de CO tax, of je nou voor 40 gram of 170 gram moet betalen.
In andere landen zijn de phev modellen altijd duurder, tenzij gesubsidieerd.

Eric
ReinO
Berichten: 585
Lid geworden op: 18 aug 2018 05:47

Re: Waarom geen Turbo ?

Bericht door ReinO »

ik neem aan het een turbo versie ook andere zuigers en drijfstangen heeft?

Anders kun je de fohn er gewoon op zetten - met bijpassende ecu- . Sowieso kan die motor wel wat hebben dus
een lpt zal altijd wel gaan: gewoon doen je ziet wel hoe ver je komt.
De Moerasruiter.
MY 2000 Forester
Mountainbiken
Gebruikersavatar
Henri
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 dec 2018 11:15

Re: Waarom geen Turbo ?

Bericht door Henri »

quikfit schreef:Dan had je een Levorg moeten kopen...1.6 turbo met 170pk ;)
Een 1.6l XV gaat hier zeker niet de opvolger worden,114pk trek ik niet...een 2.0l handbak (meer trekgewicht dan CVT) staat hoger op het wensenlijstje.

https://www.autotrader.nl/auto/subaru/levorg/

Gr.Quikfit :mrgreen:
Dat was op dat moment dacht ik geen keuze.
Ook e Levorg is op dit moment een 2.0 atmosferische motor.

Los daarvan is een Levorg gewoon een break. Ik was op zoek naar een kleine SUV.
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Waarom geen Turbo ?

Bericht door quikfit »

Henri schreef:Ook e Levorg is op dit moment een 2.0 atmosferische motor.
Zeker weten? :? Link aangeklikt?

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: Waarom geen Turbo ?

Bericht door SP-Boxer »

De nieuwe Levorg is inderdaad alleen als 2.0 N/A beschikbaar. De vorige was altijd 1.6 turbo
"I feel Legacy"
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Waarom geen Turbo ?

Bericht door quikfit »

SP-Boxer schreef:De nieuwe Levorg is inderdaad alleen als 2.0 N/A beschikbaar. De vorige was altijd 1.6 turbo
Hmm weer wat geleerd...zijn ze snel afgestapt van de 1.6l turbo.

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Waarom geen Turbo ?

Bericht door erichendri »

Als je wat wilt trekken koop dan een forester SH of SJ.
De SH handbak mag 2000 kg trekken en de automaat 1500 kg
Voor de SH turbo gelden andere waarden meen ik.
DE SJ handbak mag 1800 kg trekken en de CVT 2000 kg.

Eric
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Waarom geen Turbo ?

Bericht door erichendri »

De levorg 2.0 is toch alleen op speciale bestelling te verkrijgen?
Het grappige is dat volgens de Duitse importeur het verschil tussen de impreza en XV 1.6 en 2.0 maar
een paar gram is en toch levert subaru NL deze niet.
Zie net dat zelfs de impreza ook niet meer op hun site staat.

Eric
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Waarom geen Turbo ?

Bericht door quikfit »

erichendri schreef:De levorg 2.0 is toch alleen op speciale bestelling te verkrijgen
Ik ben hem in ieder geval nog niet in het wild tegengekomen en ook niet op de verkoop sites...maar hij bestaat wel. ;) https://en.wikipedia.org/wiki/Subaru_Levorg

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
*thomas*
Berichten: 1715
Lid geworden op: 11 nov 2015 12:44

Re: Waarom geen Turbo ?

Bericht door *thomas* »

quikfit schreef:Hmm weer wat geleerd...zijn ze snel afgestapt van de 1.6l turbo.Gr.Quikfit :mrgreen:
Het is wat ingewikkeld geworden, maar de 'nieuwe' 2.0 N/A Levorg is er enkel voor Europa, terwijl oorspronkelijk de 1.6 Turbo speciaal was ontwikkeld voor 'onze' markt.

De 1.6 Turbo is er nog steeds en is o.a. in Australië de motor voor het instapmodel van de Levorg. Daar hebben ze immers als sinds de lancering de 2.0 Turbo (dezelfde als de 2.0 Turbo van de Japanse markt).

Waarom ze in Europa naar de 2.0 gegrepen hebben? Uitstoot... En omdat Europa niets te betekenen heeft voor Subaru. De 2.0 Turbo zal er niet komen voor onze markt. Misschien in de toekomst wel de 1.8 Turbo waar Subaru al even mee bezig is.
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Waarom geen Turbo ?

Bericht door erichendri »

Net weer ff op subaru.de gesurfd.
De levorg 2.0 is daar gewoon leverbaar, staat ook geprijsd.
CO uitstoot is 165 gram gemiddeld.
Ook ff bij de impreza gekeken, tot mijn verbazing stoot de 2.0i
bijna 10 gram CO minder uit dan de 1.5.
Het is 151 gram om 143 gram.

Eric
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4863
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: Waarom geen Turbo ?

Bericht door quikfit »

Zou dat niet te maken kunnen hebben met de directe inspuiting?

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Plaats reactie