Waarom geen Turbo ?
Waarom geen Turbo ?
Subaru zwemt altijd tegen de stroom in, doet niets zoals andere merken.
Eén van die dingen is de montage van een Turbo.
Neem nu mijn XV 1.6.
Volgens mij kan je door montage van een Turbo en het aanhouden van mijn huidige "rustige" rijstijl toch minder verbruiken ?
Je zou met een kleine Turbo dan bijvoorbeeld op 160-170 PK kunnen uitkomen zonder de motor pijn te doen.
Iemand enig idee waarom Subaru dat blijkbaar niet (meer) van wil weten ?
Eén van die dingen is de montage van een Turbo.
Neem nu mijn XV 1.6.
Volgens mij kan je door montage van een Turbo en het aanhouden van mijn huidige "rustige" rijstijl toch minder verbruiken ?
Je zou met een kleine Turbo dan bijvoorbeeld op 160-170 PK kunnen uitkomen zonder de motor pijn te doen.
Iemand enig idee waarom Subaru dat blijkbaar niet (meer) van wil weten ?
Re: Waarom geen Turbo ?
Dan had je een Levorg moeten kopen...1.6 turbo met 170pk
Een 1.6l XV gaat hier zeker niet de opvolger worden,114pk trek ik niet...een 2.0l handbak (meer trekgewicht dan CVT) staat hoger op het wensenlijstje.
https://www.autotrader.nl/auto/subaru/levorg/
Gr.Quikfit
Een 1.6l XV gaat hier zeker niet de opvolger worden,114pk trek ik niet...een 2.0l handbak (meer trekgewicht dan CVT) staat hoger op het wensenlijstje.
https://www.autotrader.nl/auto/subaru/levorg/
Gr.Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
- boswachterfan
- Berichten: 2409
- Lid geworden op: 19 nov 2014 10:30
Re: Waarom geen Turbo ?
En ik heb de dealer in Waalwijk horen zeggen dat je nog makkelijk meer uit die Levorg motor peutert.
Boswachter SG 2.5 XT Blasmusik
- erichendri
- Berichten: 5614
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Waarom geen Turbo ?
Houdt bij 220 pk en 300 Nm ook wel op, cvt is de beperkende faktor.
Simpelweg een turbo erop schroeven kan je vergeten.
Inwendig zal de motor flink aangepast worden.
En vergeet je remmen niet.
Wereldwijd is de co uitstoot te hoog.
Volgend jaar mag dat nog maar 95 vram zijn gemiddeld bij elk merk.
Dat is niet te halen met turbo motoren.
Daarbij geeft subaru een vrij betrouwbaar verbruikscijfer op.
Daarvoor wordt zij een beetje gestraft in NL, het enige land in Europa met een CO belasting.
Andere merken beloven weinig maar in de praktijk lopen ze veel duurder.
Turbo motoren kan best, maar alleen in combinatie met accu's voor
een lage WLTP cyclus uitkomst.
Subaru heeft al een 1ste stapje met de e-boxer gezet, volgende stap is
grotere accu en sterkere electromotor in combinatie met, de geruchten zeggen
een 1.8 turbomotor, gaan ze veel liefhebbers blij mee maken.
Subaru blijft ook een leverancier van fulltime 4wd auto's.
Nederland is ook het enige land waar PHEV modellen goedkoper zijn dan hetzelfde
model met benzinemotor.
Komt door de CO tax, of je nou voor 40 gram of 170 gram moet betalen.
In andere landen zijn de phev modellen altijd duurder, tenzij gesubsidieerd.
Eric
Simpelweg een turbo erop schroeven kan je vergeten.
Inwendig zal de motor flink aangepast worden.
En vergeet je remmen niet.
Wereldwijd is de co uitstoot te hoog.
Volgend jaar mag dat nog maar 95 vram zijn gemiddeld bij elk merk.
Dat is niet te halen met turbo motoren.
Daarbij geeft subaru een vrij betrouwbaar verbruikscijfer op.
Daarvoor wordt zij een beetje gestraft in NL, het enige land in Europa met een CO belasting.
Andere merken beloven weinig maar in de praktijk lopen ze veel duurder.
Turbo motoren kan best, maar alleen in combinatie met accu's voor
een lage WLTP cyclus uitkomst.
Subaru heeft al een 1ste stapje met de e-boxer gezet, volgende stap is
grotere accu en sterkere electromotor in combinatie met, de geruchten zeggen
een 1.8 turbomotor, gaan ze veel liefhebbers blij mee maken.
Subaru blijft ook een leverancier van fulltime 4wd auto's.
Nederland is ook het enige land waar PHEV modellen goedkoper zijn dan hetzelfde
model met benzinemotor.
Komt door de CO tax, of je nou voor 40 gram of 170 gram moet betalen.
In andere landen zijn de phev modellen altijd duurder, tenzij gesubsidieerd.
Eric
Re: Waarom geen Turbo ?
ik neem aan het een turbo versie ook andere zuigers en drijfstangen heeft?
Anders kun je de fohn er gewoon op zetten - met bijpassende ecu- . Sowieso kan die motor wel wat hebben dus
een lpt zal altijd wel gaan: gewoon doen je ziet wel hoe ver je komt.
Anders kun je de fohn er gewoon op zetten - met bijpassende ecu- . Sowieso kan die motor wel wat hebben dus
een lpt zal altijd wel gaan: gewoon doen je ziet wel hoe ver je komt.
De Moerasruiter.
MY 2000 Forester
Mountainbiken
MY 2000 Forester
Mountainbiken
Re: Waarom geen Turbo ?
Dat was op dat moment dacht ik geen keuze.quikfit schreef:Dan had je een Levorg moeten kopen...1.6 turbo met 170pk
Een 1.6l XV gaat hier zeker niet de opvolger worden,114pk trek ik niet...een 2.0l handbak (meer trekgewicht dan CVT) staat hoger op het wensenlijstje.
https://www.autotrader.nl/auto/subaru/levorg/
Gr.Quikfit
Ook e Levorg is op dit moment een 2.0 atmosferische motor.
Los daarvan is een Levorg gewoon een break. Ik was op zoek naar een kleine SUV.
Re: Waarom geen Turbo ?
Zeker weten? Link aangeklikt?Henri schreef:Ook e Levorg is op dit moment een 2.0 atmosferische motor.
Gr.Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
Re: Waarom geen Turbo ?
De nieuwe Levorg is inderdaad alleen als 2.0 N/A beschikbaar. De vorige was altijd 1.6 turbo
"I feel Legacy"
Re: Waarom geen Turbo ?
Hmm weer wat geleerd...zijn ze snel afgestapt van de 1.6l turbo.SP-Boxer schreef:De nieuwe Levorg is inderdaad alleen als 2.0 N/A beschikbaar. De vorige was altijd 1.6 turbo
Gr.Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
- erichendri
- Berichten: 5614
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Waarom geen Turbo ?
Als je wat wilt trekken koop dan een forester SH of SJ.
De SH handbak mag 2000 kg trekken en de automaat 1500 kg
Voor de SH turbo gelden andere waarden meen ik.
DE SJ handbak mag 1800 kg trekken en de CVT 2000 kg.
Eric
De SH handbak mag 2000 kg trekken en de automaat 1500 kg
Voor de SH turbo gelden andere waarden meen ik.
DE SJ handbak mag 1800 kg trekken en de CVT 2000 kg.
Eric
- erichendri
- Berichten: 5614
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Waarom geen Turbo ?
De levorg 2.0 is toch alleen op speciale bestelling te verkrijgen?
Het grappige is dat volgens de Duitse importeur het verschil tussen de impreza en XV 1.6 en 2.0 maar
een paar gram is en toch levert subaru NL deze niet.
Zie net dat zelfs de impreza ook niet meer op hun site staat.
Eric
Het grappige is dat volgens de Duitse importeur het verschil tussen de impreza en XV 1.6 en 2.0 maar
een paar gram is en toch levert subaru NL deze niet.
Zie net dat zelfs de impreza ook niet meer op hun site staat.
Eric
Re: Waarom geen Turbo ?
Ik ben hem in ieder geval nog niet in het wild tegengekomen en ook niet op de verkoop sites...maar hij bestaat wel. https://en.wikipedia.org/wiki/Subaru_Levorgerichendri schreef:De levorg 2.0 is toch alleen op speciale bestelling te verkrijgen
Gr.Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157
Re: Waarom geen Turbo ?
Het is wat ingewikkeld geworden, maar de 'nieuwe' 2.0 N/A Levorg is er enkel voor Europa, terwijl oorspronkelijk de 1.6 Turbo speciaal was ontwikkeld voor 'onze' markt.quikfit schreef:Hmm weer wat geleerd...zijn ze snel afgestapt van de 1.6l turbo.Gr.Quikfit
De 1.6 Turbo is er nog steeds en is o.a. in Australië de motor voor het instapmodel van de Levorg. Daar hebben ze immers als sinds de lancering de 2.0 Turbo (dezelfde als de 2.0 Turbo van de Japanse markt).
Waarom ze in Europa naar de 2.0 gegrepen hebben? Uitstoot... En omdat Europa niets te betekenen heeft voor Subaru. De 2.0 Turbo zal er niet komen voor onze markt. Misschien in de toekomst wel de 1.8 Turbo waar Subaru al even mee bezig is.
Mijn Subaru's スバル・レガシィ
- erichendri
- Berichten: 5614
- Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02
Re: Waarom geen Turbo ?
Net weer ff op subaru.de gesurfd.
De levorg 2.0 is daar gewoon leverbaar, staat ook geprijsd.
CO uitstoot is 165 gram gemiddeld.
Ook ff bij de impreza gekeken, tot mijn verbazing stoot de 2.0i
bijna 10 gram CO minder uit dan de 1.5.
Het is 151 gram om 143 gram.
Eric
De levorg 2.0 is daar gewoon leverbaar, staat ook geprijsd.
CO uitstoot is 165 gram gemiddeld.
Ook ff bij de impreza gekeken, tot mijn verbazing stoot de 2.0i
bijna 10 gram CO minder uit dan de 1.5.
Het is 151 gram om 143 gram.
Eric
Re: Waarom geen Turbo ?
Zou dat niet te maken kunnen hebben met de directe inspuiting?
Gr.Quikfit
Gr.Quikfit
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
viewtopic.php?t=6157