Pagina 1 van 1

Re: Motor schokt bij vaste toerentallen

Geplaatst: 03 mei 2020 19:02
door Vmax
Nee, alleen op LPG. Ik vraag me alleen af, waar de LMM moet zitten. In het handboek staat alleen een Intake air temperature and Pressure sensor. Een LMM zou je toch goed moeten zien zitten op het inlaattraject...

Echt storend is de hapering ook niet, maar je merkt het wel. En aangezien in een handbak heb, kun je die dus meerdere keren voelen, afhankelijk welke versnelling. In de 2e en 3e versnelling zeer goed merkbaar, in de 4e al minder en de 5e en 1e versnelling niet waarneembaar. En het is eigenlijk verwaarloosbaar, wanneer rijd je nu zoveel toeren? Ik schakel meestal bij 4000 toeren, dan klinkt de motor het mooist :mrgreen:

Re: Motor schokt bij vaste toerentallen

Geplaatst: 03 mei 2020 20:04
door Mrdjc
Vmax schreef:Nee, alleen op LPG. Ik vraag me alleen af, waar de LMM moet zitten. In het handboek staat alleen een Intake air temperature and Pressure sensor. Een LMM zou je toch goed moeten zien zitten op het inlaattraject...
Ah, je hebt een van die nieuwewetse apparaten met MAP sensor ;-) Principe blijft hetzelfde.

Als het enkel op LPG is, zal hij mogelijk net iets beter afgesteld moeten worden.
Hoe werkt je systeem? "misbruikt" hij de injector puls van de bestaande benzine injectoren, of zit hij iets moderner in elkaar en leest ook lambda etc af?

Re: Motor schokt bij vaste toerentallen

Geplaatst: 03 mei 2020 23:03
door erichendri
Hij kijkt naar de injectietijden en naar de lambda en motortemperatuur.
De mapsensor zit bovenop je inlaatspruitstuk, zit een inlaattemp sensor geīntegreerd.

Eric