Motor schokt bij vaste toerentallen

Motoren, injectiesystemen etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vmax
Berichten: 288
Lid geworden op: 28 jan 2015 20:07

Re: Motor schokt bij vaste toerentallen

Bericht door Vmax »

Nee, alleen op LPG. Ik vraag me alleen af, waar de LMM moet zitten. In het handboek staat alleen een Intake air temperature and Pressure sensor. Een LMM zou je toch goed moeten zien zitten op het inlaattraject...

Echt storend is de hapering ook niet, maar je merkt het wel. En aangezien in een handbak heb, kun je die dus meerdere keren voelen, afhankelijk welke versnelling. In de 2e en 3e versnelling zeer goed merkbaar, in de 4e al minder en de 5e en 1e versnelling niet waarneembaar. En het is eigenlijk verwaarloosbaar, wanneer rijd je nu zoveel toeren? Ik schakel meestal bij 4000 toeren, dan klinkt de motor het mooist :mrgreen:
Met vriendelijke groet,

Patrick
Gebruikersavatar
Mrdjc
Berichten: 915
Lid geworden op: 12 jan 2015 19:57

Re: Motor schokt bij vaste toerentallen

Bericht door Mrdjc »

Vmax schreef:Nee, alleen op LPG. Ik vraag me alleen af, waar de LMM moet zitten. In het handboek staat alleen een Intake air temperature and Pressure sensor. Een LMM zou je toch goed moeten zien zitten op het inlaattraject...
Ah, je hebt een van die nieuwewetse apparaten met MAP sensor ;-) Principe blijft hetzelfde.

Als het enkel op LPG is, zal hij mogelijk net iets beter afgesteld moeten worden.
Hoe werkt je systeem? "misbruikt" hij de injector puls van de bestaande benzine injectoren, of zit hij iets moderner in elkaar en leest ook lambda etc af?
Daily: 2006 Forester SG9 2.5 XT 4EAT
Hobbybak: 1996 Legacy BD9 2.5 4EAT
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5622
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: Motor schokt bij vaste toerentallen

Bericht door erichendri »

Hij kijkt naar de injectietijden en naar de lambda en motortemperatuur.
De mapsensor zit bovenop je inlaatspruitstuk, zit een inlaattemp sensor geīntegreerd.

Eric
Plaats reactie