Motor schokt bij vaste toerentallen

Motoren, injectiesystemen etc.
Vmax
Type auto: Subaru Impreza Plus TS EJ201 2001

Re: Motor schokt bij vaste toerentallen

Berichtdoor Vmax » 03 Mei 2020 19:02

Nee, alleen op LPG. Ik vraag me alleen af, waar de LMM moet zitten. In het handboek staat alleen een Intake air temperature and Pressure sensor. Een LMM zou je toch goed moeten zien zitten op het inlaattraject...

Echt storend is de hapering ook niet, maar je merkt het wel. En aangezien in een handbak heb, kun je die dus meerdere keren voelen, afhankelijk welke versnelling. In de 2e en 3e versnelling zeer goed merkbaar, in de 4e al minder en de 5e en 1e versnelling niet waarneembaar. En het is eigenlijk verwaarloosbaar, wanneer rijd je nu zoveel toeren? Ik schakel meestal bij 4000 toeren, dan klinkt de motor het mooist :mrgreen:
Met vriendelijke groet,

Patrick
Mrdjc
Type auto: Legacy II 2.5GX Saloon

Berichtdoor Mrdjc » 03 Mei 2020 20:04

Vmax schreef:Nee, alleen op LPG. Ik vraag me alleen af, waar de LMM moet zitten. In het handboek staat alleen een Intake air temperature and Pressure sensor. Een LMM zou je toch goed moeten zien zitten op het inlaattraject...

Ah, je hebt een van die nieuwewetse apparaten met MAP sensor ;-) Principe blijft hetzelfde.

Als het enkel op LPG is, zal hij mogelijk net iets beter afgesteld moeten worden.
Hoe werkt je systeem? "misbruikt" hij de injector puls van de bestaande benzine injectoren, of zit hij iets moderner in elkaar en leest ook lambda etc af?
erichendri
Type auto: Subaru legacy station 2.0 4WD H5 met H/L

Berichtdoor erichendri » 03 Mei 2020 23:03

Hij kijkt naar de injectietijden en naar de lambda en motortemperatuur.
De mapsensor zit bovenop je inlaatspruitstuk, zit een inlaattemp sensor geīntegreerd.

Eric

Terug naar “Motoren”