vlinder kleppen verwijderen
vlinder kleppen verwijderen
Beste mensen,
Heeft er iemand ervaring met het verwijderen van deze kleppen.. en wat zou het voor of nadelen zijn?
ik heb gehoord dat de doorstroming beter zou zijn..
groet robert
Heeft er iemand ervaring met het verwijderen van deze kleppen.. en wat zou het voor of nadelen zijn?
ik heb gehoord dat de doorstroming beter zou zijn..
groet robert
- Norge
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 15 Apr 2018 09:21
- Type auto: Subaru Forester SG 2.0 Mercedes A klasse W169
- Locatie: Noorwegen
Re: vlinder kleppen verwijderen
Ik weet niet helemaal wat he bedoelt.
De enigste vlinderklep waar ik aan denk is die van het gasklephuis, verwijder je die dan krijg je inderdaad een beter doorstroming.
Maar dat is denk ik niet de bedoeling.
De enigste vlinderklep waar ik aan denk is die van het gasklephuis, verwijder je die dan krijg je inderdaad een beter doorstroming.
Maar dat is denk ik niet de bedoeling.
If you can’t fix it with a hammer, you’ve got a electrical problem.
Re: vlinder kleppen verwijderen
Norge schreef:Ik weet niet helemaal wat he bedoelt.
De enigste vlinderklep waar ik aan denk is die van het gasklephuis, verwijder je die dan krijg je inderdaad een beter doorstroming.
Maar dat is denk ik niet de bedoeling.
klopt die zal het zijn idd, om een betere doorstoming te krijgen,,, deze wordt nu elctrisch aangestuurd.
zouden er alleen maar zitten voor een werveling te maken in de luchtstroom
- Norge
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 15 Apr 2018 09:21
- Type auto: Subaru Forester SG 2.0 Mercedes A klasse W169
- Locatie: Noorwegen
Re: vlinder kleppen verwijderen
Eh, die klep regelt de hoeveelheid lucht die wordt aangezogen door de motor.
Aan de hand van die hoeveelheid wordt er brandstof ingespoten.
Er zal heus wel wat luchtwerveling zijn maar dat heeft geen invloed.
Maar die klep kan niet verwijderd worden.
Aan de hand van die hoeveelheid wordt er brandstof ingespoten.
Er zal heus wel wat luchtwerveling zijn maar dat heeft geen invloed.
Maar die klep kan niet verwijderd worden.
If you can’t fix it with a hammer, you’ve got a electrical problem.
Re: vlinder kleppen verwijderen
Norge schreef:Eh, die klep regelt de hoeveelheid lucht die wordt aangezogen door de motor.
Aan de hand van die hoeveelheid wordt er brandstof ingespoten.
Er zal heus wel wat luchtwerveling zijn maar dat heeft geen invloed.
Maar die klep kan niet verwijderd worden.
nou ik sprak laatst iemand en die heeft dat wel gedaan... zonder problemen..
ik hoor graag waarom dit niet zou kunnen,,, ben er ook nog niet achter waarom je ze wel of niet weg zou halen
https://www.youtube.com/watch?v=J9BFKDQ_JyY
- Norge
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 15 Apr 2018 09:21
- Type auto: Subaru Forester SG 2.0 Mercedes A klasse W169
- Locatie: Noorwegen
Re: vlinder kleppen verwijderen
Ik geloof dat je een andere klep bedoelt.
Dit heb ik zo gauw gevonden.
https://forums.nasioc.com/forums/showth ... ?t=1663677
Dit heb ik zo gauw gevonden.
https://forums.nasioc.com/forums/showth ... ?t=1663677
If you can’t fix it with a hammer, you’ve got a electrical problem.
- quikfit
- Berichten: 3064
- Lid geworden op: 11 Jul 2012 13:51
- Type auto: Forester 2006 EJ204 158pk AT-Nissan Pixo 2010 1.0 68pk
Re: vlinder kleppen verwijderen
aze2000 schreef:nou ik sprak laatst iemand en die heeft dat wel gedaan... zonder problemen.
We horen graag over je ervaringen als het zover is.

Gr.Quikfit

-
- Berichten: 279
- Lid geworden op: 13 Nov 2018 13:21
- Type auto: FORESTER2.0 125pk SG 2005 op LPG
Re: vlinder kleppen verwijderen
Dus klep weg en je rijd dan altijd volgas.
Wat een geloei zal dat geven bij het stoplicht.
Wat een geloei zal dat geven bij het stoplicht.
Re: vlinder kleppen verwijderen
Propje schreef:Dus klep weg en je rijd dan altijd volgas.
Wat een geloei zal dat geven bij het stoplicht.
Hahhaahah ik ga het na vragen
- SP-Boxer
- Berichten: 4487
- Lid geworden op: 10 Nov 2008 23:52
- Type auto: Subaru Legacy 3.0R Spec B MY09; 2.2GX MY92; 2.0 turbo MY92; Vivio 0.7XLi MY96
- Locatie: Veldhoven
- Contact:
Re: vlinder kleppen verwijderen
Betreft kleppen tussen inlaat en cilinderkop. Die kleppen kunnen er inderdaad uit.
Sterker nog, dacht dat op sommige JDM modellen de kleppen er standaard al niet in zitten.
De link van Norge vertelt het juiste verhaal.
Sterker nog, dacht dat op sommige JDM modellen de kleppen er standaard al niet in zitten.
De link van Norge vertelt het juiste verhaal.
"I feel Legacy"
Re: vlinder kleppen verwijderen
SP-Boxer schreef:Betreft kleppen tussen inlaat en cilinderkop. Die kleppen kunnen er inderdaad uit.
Sterker nog, dacht dat op sommige JDM modellen de kleppen er standaard al niet in zitten.
De link van Norge vertelt het juiste verhaal.
klopt Boxer,,, dat zijn ze idd,, in tegendeel wat sommige denken dat het je gasklep is

( men ) zegt dat er simpel weg een betere doorstroming is dan en dat het zelf nog zn 5 a 12 pk oplevert ...
we gaan het even nog na ,,, bij div mensen..
- erichendri
- Berichten: 4284
- Lid geworden op: 14 Nov 2010 22:02
- Type auto: Subaru legacy station 2.0 4WD H5 met H/L
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug.
Re: vlinder kleppen verwijderen
Kleppen zitten er met een reden.
Verbeteren van de cilindervulling bij lage toerentallen.
Link van norge is volgens mij van de beruchte luchtkleppen.
Bij vlinderkleppen dacht ik in eerste instantie aan de kleppen in de inlaatspruitstuk.
Die dan de lucht door een kort of lang kanaal sturen afhankelijk van het toerental.
Mazda had zo'n "VRIS" systeem op de 6cilinders.
Eric
Verbeteren van de cilindervulling bij lage toerentallen.
Link van norge is volgens mij van de beruchte luchtkleppen.
Bij vlinderkleppen dacht ik in eerste instantie aan de kleppen in de inlaatspruitstuk.
Die dan de lucht door een kort of lang kanaal sturen afhankelijk van het toerental.
Mazda had zo'n "VRIS" systeem op de 6cilinders.
Eric
- SP-Boxer
- Berichten: 4487
- Lid geworden op: 10 Nov 2008 23:52
- Type auto: Subaru Legacy 3.0R Spec B MY09; 2.2GX MY92; 2.0 turbo MY92; Vivio 0.7XLi MY96
- Locatie: Veldhoven
- Contact:
Re: vlinder kleppen verwijderen
Nope de TGV’s zijn niet de beruchte luchtkleppen waar de 2.0R motoren last van hebben.
Dit zijn de kleppen die, zoals genoemd, tussen inlaatspruitstuk en cilinderkop zitten.
Niet bedoeld om een variabele inlaatlengte te genereren, maar puur voor emissiedoeleinden. (Exacte werking is me nog niet helemaal duidelijk)
Als je de Nasioc link leest wordt een hoop duidelijk. Je kunt ze in ieder geval gewoon verwijderen.
Dit zijn de kleppen die, zoals genoemd, tussen inlaatspruitstuk en cilinderkop zitten.
Niet bedoeld om een variabele inlaatlengte te genereren, maar puur voor emissiedoeleinden. (Exacte werking is me nog niet helemaal duidelijk)
Als je de Nasioc link leest wordt een hoop duidelijk. Je kunt ze in ieder geval gewoon verwijderen.
"I feel Legacy"
- quikfit
- Berichten: 3064
- Lid geworden op: 11 Jul 2012 13:51
- Type auto: Forester 2006 EJ204 158pk AT-Nissan Pixo 2010 1.0 68pk
Re: vlinder kleppen verwijderen
Deze wervelkleppen zorgen voor meer luchtsnelheid/werveling en dus voor een betere vermenging van het lucht/brandstof mengsel(emissie)bij bepaalde omstandigheden,bij het ene merk/type alleen in de opwarmfase en bij het andere merk/type bij alle temperaturen maar dan weer bij bepaalde toerentallen.
Het lijkt me makkelijk voor de topic-starter om te zien of ze nog wat doen zodra de motor op temperatuur is gekomen,als ze niks meer doen en permanent open staan wanneer de motor op temperatuur is...dan zou je ze kunnen verwijderen als dat wenselijk is.Het nadeel zal dan zijn; minder of slechter lopen zolang de motor nog in de opwarmfase zit.
https://www.mvwautotechniek.nl/spruitst ... t-uitlaat/
@aze2000; Welke van je vele plannen/modificaties zijn al uitgekomen
Gr.Quikfit
Het lijkt me makkelijk voor de topic-starter om te zien of ze nog wat doen zodra de motor op temperatuur is gekomen,als ze niks meer doen en permanent open staan wanneer de motor op temperatuur is...dan zou je ze kunnen verwijderen als dat wenselijk is.Het nadeel zal dan zijn; minder of slechter lopen zolang de motor nog in de opwarmfase zit.
https://www.mvwautotechniek.nl/spruitst ... t-uitlaat/
@aze2000; Welke van je vele plannen/modificaties zijn al uitgekomen

Gr.Quikfit

Re: vlinder kleppen verwijderen
quikfit schreef:Deze wervelkleppen zorgen voor meer luchtsnelheid/werveling en dus voor een betere vermenging van het lucht/brandstof mengsel(emissie)bij bepaalde omstandigheden,bij het ene merk/type alleen in de opwarmfase en bij het andere merk/type bij alle temperaturen maar dan weer bij bepaalde toerentallen.
Het lijkt me makkelijk voor de topic-starter om te zien of ze nog wat doen zodra de motor op temperatuur is gekomen,als ze niks meer doen en permanent open staan wanneer de motor op temperatuur is...dan zou je ze kunnen verwijderen als dat wenselijk is.Het nadeel zal dan zijn; minder of slechter lopen zolang de motor nog in de opwarmfase zit.
https://www.mvwautotechniek.nl/spruitst ... t-uitlaat/
@aze2000; Welke van je vele plannen/modificaties zijn al uitgekomen![]()
Gr.Quikfit
ik ben er idd nog mee aan de slag,, ik weet dat er iemand ze heeft verwijderd.. dus ik ga nu de praktijk even na daar..
Verder heb ik inmiddels een td04 turbo en een oppijp,, orgineel subaru dus dat is voor elkaar..
nu nog een downpijp ,, heb ik al een op t oog dus die gaat het denk ik worden.. en dan evt de vlinder kleppen, maar daar moet ik eerst even nog studie naar doen voordat ze er evt uit gaan.
dus ik hou je op de hoogte,,

- erichendri
- Berichten: 4284
- Lid geworden op: 14 Nov 2010 22:02
- Type auto: Subaru legacy station 2.0 4WD H5 met H/L
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug.
Re: vlinder kleppen verwijderen
Deze kleppen weghalen levert niks meer vermogen op.
Tenzij je aantoonbaar bewijs hebt met uitdraai van vermogenbank.
De M motoren hebben 6 of 8 gaskleppen vlakbij de kop zitten.
Vermogen en trekkracht zat dus weerstand valt wel mee.
Laat ze zitten tenzij je van spannend houd.
Eric
Tenzij je aantoonbaar bewijs hebt met uitdraai van vermogenbank.
De M motoren hebben 6 of 8 gaskleppen vlakbij de kop zitten.
Vermogen en trekkracht zat dus weerstand valt wel mee.
Laat ze zitten tenzij je van spannend houd.
Eric
Re: vlinder kleppen verwijderen
erichendri schreef:Deze kleppen weghalen levert niks meer vermogen op.
Tenzij je aantoonbaar bewijs hebt met uitdraai van vermogenbank.
De M motoren hebben 6 of 8 gaskleppen vlakbij de kop zitten.
Vermogen en trekkracht zat dus weerstand valt wel mee.
Laat ze zitten tenzij je van spannend houd.
Eric
Eens, als ze naar mijn idee geen meer waarde hebben om ze weg te halen blijven ze idd zitten..
Als ik meer weet laat ik het zeker weten
- erichendri
- Berichten: 4284
- Lid geworden op: 14 Nov 2010 22:02
- Type auto: Subaru legacy station 2.0 4WD H5 met H/L
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug.
Re: vlinder kleppen verwijderen
Bedoelde de M motoren van BMW met zijn 6 of 8 gaskleppen.
En vergeet de motoren niet.
Ik heb trouwens vroeger in de carburateur tijdperk wel eens het chokeklepje weggehaald.
Maakte niks uit alleen de koude start op benzine werdt een beetje een drama.
Auto liep op lpg en daarop kon je hem ook starten.
Wat wel hielp was de verdikking bij de lpg venturie eruit halen.
Dit onderdeel zat bovenop de carburateur.
Dat scheelde wel een heel stuk maar lpg moest wel een stuk rijker gezet worden.
Eric
En vergeet de motoren niet.
Ik heb trouwens vroeger in de carburateur tijdperk wel eens het chokeklepje weggehaald.
Maakte niks uit alleen de koude start op benzine werdt een beetje een drama.
Auto liep op lpg en daarop kon je hem ook starten.
Wat wel hielp was de verdikking bij de lpg venturie eruit halen.
Dit onderdeel zat bovenop de carburateur.
Dat scheelde wel een heel stuk maar lpg moest wel een stuk rijker gezet worden.
Eric
Laatst gewijzigd door erichendri op 17 Sep 2019 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: vlinder kleppen verwijderen
erichendri schreef:Bedoelde de M motoren van BMW met zijn 6 of 8 gaskleppen.
En vergeet de motoren niet.
Ik heb trouwens vroeger in de carburateur tijdperk wel eens het chokeklepje weggehaald.
Maakte niks uit alleen de koude start op benzine wedt een beetje een drama.
Auto liep op lpg en daarop kon je hem ook starten.
Wat wel hielp was de verdikking bij de lpg venturie eruit halen.
Dit onderdeel zat bovenop de carburateur.
Dat scheelde wel een heel stuk maar lpg moest wel een stuk rijker gezet worden.
Eric
ok duidelijk,, maar als je de choke weg haald dan heb je wel een aardig start probleem idd,,

mooiste is wel een carb op een boxer mmmmmmmmmmmmmm
- quikfit
- Berichten: 3064
- Lid geworden op: 11 Jul 2012 13:51
- Type auto: Forester 2006 EJ204 158pk AT-Nissan Pixo 2010 1.0 68pk
Re: vlinder kleppen verwijderen
aze2000 schreef:erichendri schreef:ok duidelijk,, maar als je de choke weg haald dan heb je wel een aardig start probleem idd,,en een aardig brandstof verbruik extra..
Koude start kan een probleem zijn maar meer brandstof verbruik zal er niet zijn,de chokeklep word ook wel smoorklep genoemd...die smoort de hoeveelheid lucht waardoor er een rijker mengsel ontstaat,er word geen extra brandstof verbruikt bij een koude start met chokeklep.
Gr.Quikfit

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten