LPG inbouwen

Motoren, injectiesystemen etc.
Vmax
Type auto: Subaru Impreza Plus TS EJ201 2001

Re: LPG inbouwen

Berichtdoor Vmax » 09 Nov 2020 00:02

Maar in principe is er niet veel gewijzigd. Het verbruik met de vorige set 16" was vrijwel gelijk met die van de 17". Het merk is niet veranderd, profiel is hetzelfde, is nog steeds Michelin CrossClimate. Heeft op alle 3 de sets gezeten. 1e set zijn zelfs dezelfde velgen, want die heb ik nu op nieuw laten coaten. Maat was hetzelfde (205/55/16), alleen de brandstofrating voor de banden is anders (Van C-B naar B-B). Als ik nu naar een geheel ander merk of type was gegaan, dan had ik meteen gezegd, begrijpelijk! Maar het zijn eigenlijk gewoon dezelfde banden, alleen met een iets andere rubbersamenstelling.

Nu snap ik wel, dat je dit zou kunnen merken, maar zoveel? Ik zeg niet, dat het onmogelijk is (Ze zullen heus niet voor niets van C naar B-rated zijn gegaan).
Met vriendelijke groet,

Patrick
aze2000
Type auto: Forester 2.0 xt

Berichtdoor aze2000 » 09 Nov 2020 01:15

erichendri schreef:Heb zelfs wel over een meerverbruik van 10% meegemaakt.
Wij hadden een rijschoolhouder als klant.
Reed 20000 km per maand.
Reed constant 1:10, elke tank.
Na montage 4 andere banden 1:9.

Eric

Geloof ik gelijk Eric,

Probleem met banden is dat je daar ook veel werelden in hebt.. ik hoor ook mensen zeggen kijk eens wat een goede band ik rij er enorm veel km mee..
Tja ik denk dat een goede band slijt omdat het rubber niet knijter hard is..
voor banden makers is het altijd een compromis tussen goede water afvoer en slijtage en wegligging.
Vandaar ik niet geloof in een conbi band winter zomer
Groet Robert
Vmax

Berichtdoor Vmax » 09 Nov 2020 09:19

Misschien geloof jij er niet in, maar ik wel!
Ik rij op deze banden goed 60000km.
Ik heb nog nooit een betere regenband gehad, zelfs als de band bijna is afgesleten, is de performance in de regen nog steeds goed.
En ik kan over de wegligging ook niet klagen, terwijl ik toch niet bepaald zachtjes door een bocht ga... Ik heb al heel wat kilometers over de wegen, dwars door Europa gemaakt, maar ik ben nog nooit een betere band tegen gekomen.

Ja, deze band is een compromis, maar dat geldt vooral voor de winterse omstandigheden, waar hij niet echt zal uitblinken op besneeuwde ondergrond. Maar wel beter als de gemiddelde zomerband. In mijn ogen dus perfect voor dit kikkerlandje, waar je de sneeuwdagen op een hand kunt tellen. Michelin heeft met deze band een schot in de roos gedaan, en nieuwe standaarden gezet voor de All-season banden. Want het uitgangspunt voor deze band was niet een winterband, maar een zomerband, die ook geschikt zou zijn voor milde winterse omstandigheden. En laten we hier nu precies in dat klimaat leven?

Feit is wel, dat de gemiddelde winterband hier in Nederland slechter presteert in de winter, dan een all-season. De remweg met een winterband is verschrikkelijk, alleen daarvoor zou ik hier geen winterbanden monteren. Een winterband is gemaakt voor koude en besneeuwde omgevingen, niet voor dit milde klimaat. Op mijn werk laten de vertegenwoordigers om die reden voor de winter all-seasons monteren, en in de zomer gewone winterbanden. Maar sommigen blijven gewoon rondrijden op de all-seasons. Op echte winterbanden rijdt bijna niemand meer op onze zaak.

Ik zal het zien, hoeveel kilometers ik op deze set banden ga rijden, die dus duidelijk van een andere rubber samenstelling is. Als hij weer zo rond de 60K haalt, ben ik weer dik tevreden. En dan kijk ik wel weer, wat er dan te krijgen is. Dat zal dan over goed 3-4 jaar zijn.
Met vriendelijke groet,

Patrick
DucATIRadeon
Type auto: forester SH FB20 MY11 en outback lineartronic eyesight FB25CVT MY15 CVT

Berichtdoor DucATIRadeon » 09 Nov 2020 09:28

Vmax schreef:Misschien geloof jij er niet in, maar ik wel!
Michelin heeft met deze band een schot in de roos gedaan, en nieuwe standaarden gezet voor de All-season banden.

ik ben geen aanhanger van Michelin, ook geen aandelen, maar ik heb ook de Cross Climate zitten onder de zowel de forester als de outback, precies voor diezelfde reden die schetste!

onder de forester al 5 jaar, onder de outback nu bijna 3 jaar; ja compromis: verbruik tov origineel Geolandar ecobanden is iets meer (van 7,8/100 naar 8,1/100 op 3bar rondom 225/55/17). maar veel beter in de regen en snellere rotondes/afritten/halvedraai etc. ongetwijfeld zijn ze ook beter op de Maasvlakte stranden!
Vmax

Berichtdoor Vmax » 09 Nov 2020 10:39

Ik heb laatst over de Deense stranden gereden, zelfs in het mulle zand had ik niet echt een probleem... Natuurlijk, het is geen off-road band, maar zo slecht doet hij het nog niet!

En ik ben ook niet per sé een aanhanger van Michelin. Ik koop gewoon wat me goed lijkt. Of dat nou merk A of B is, dat interesseert me niet echt. Maar Michelin levert in deze wel, wat ik verlang van een band.
Met vriendelijke groet,

Patrick
DucATIRadeon
Type auto: forester SH FB20 MY11 en outback lineartronic eyesight FB25CVT MY15 CVT

Berichtdoor DucATIRadeon » 09 Nov 2020 15:11

precies!

Terug naar “Motoren”