EddyP schreef:Wat me wel opviel is dat als de ventilatoren aanslaan om de motor te koelen de motor verrot begon te lopen en weer beter draaide als de ventilatoren uitgingen.
Nadat de accu los is geweest moet de ECU zich weer inleren in het juiste stationair toerental...zolang dat nog niet is gebeurd gaat de motor een te laag toerental lopen na het inschakelen van grote stroomverbruikers(koelvin/achterruit verwarming enz.),het inschakelen van de airco heeft het zelfde effect,zelfs tot het afslaan van de motor.
Dit is normaal en gaat over na een tijdje gereden te hebben en een paar keer gestart te hebben.
Ik vind trouwens wel dat je motor snel(na een paar minuten)op temperatuur is...zit er geen lucht in het systeem...en staat je thermostaat wel open?
Dat kan je controleren door middel van voelen aan
beide slangen die naar de radiateur lopen...de slangen moeten even warm/heet zijn,als er een groot temperatuurverschil voelbaar is...dan staat je thermostaat nog dicht.
Gr.Quikfit