Jij rijd ook 1:8?sufos schreef: Hoog verbruik hebben de meeste last van neem ik aan....
Gr.Quikfit
Jij rijd ook 1:8?sufos schreef: Hoog verbruik hebben de meeste last van neem ik aan....
LPG is hier niet van toepassing.sufos schreef:Inderdaad, wel op LPG. 1:8,4 op precies te zijn, gemeten over 90000 kilometer. Die kilometerteller wijkt ook wat af weet ik, dus in de praktijk komt die 1:8 akelig dicht in de buurt.
ReinO schreef:hier lpg en 1 op 13 , maar wel zeer onder de 100
EddyP schreef:Hoi Allen,
Blij om zoveel reacties te lezen. Ik ben vorige week langs de dealer geweest. Ze komen er niet uit wat de oorzaak is en ik dacht hem op te halen en thuis er zelf aan te sleutelen maar MAF stekker lag nog los, roken aan de rechterkant van de motor en de accu was “opeens” dood (was nog geen jaar oud). Jumpstart en hij liep even maar veel slechter dan hoe de auto daar was gekomen.
Ze hebben er wel een nieuwe accu ingezet en de auto staat klaar om opgehaald te worden.
Heeft iemand een idee hoe de ontsteking wordt aangestuurd ? volgens mij via 1 van de riemen en die moeten over 40K kms vervangen worden maar zouden uitgerekt kunnen zijn door de grotere turbo waardoor de ontsteking / kleppen niet op tijd staan.
Iemand een idee?
Gr, Eduard
ReinO schreef:aze2000: waarom vind jij het niet raar dat de klepspeling niet gecheckt is?
Klopt idd,,ReinO schreef:het klinkt als een niet deskundige garage of ts heeft niet alle info paraat?
Die 300 pk is trouwens ook wel een factor:
- kan de brandstofpomp alles wel aan
- is de fpr wel lekker fris
- zijn de injectoren lekker nieuw en goed geklokt
- stapelt de ecu allerlei kleine misfi s?
- lmm niet te vuil enz enz
Het kan geen kwaad om alle vacuüm slangen te controleren op lekkage en de vacuüm klepjes in te spuiten met wat WD40 of siliconen/teflon spray.EddyP schreef:Weet iemand heel toevallig wat de 3 blokjes met stekkers en vacuüm slangen zijn aan de passagierskant tegen de schokdemper vastgemaakt onder de motorkap naast het luchtfilter ?
Olie/rook was weg toen ik de auto ging ophalen. ik heb geen idee wat het was.... Ik heb gratis een nieuwe accu van ze gekregen maar heb wel 140 eury's moeten betalen voor onderzoek. Sub dealer Aalsmeer.quikfit schreef:Lekkere dealer dan.
Wat voor rook en onder welke omstandigheden Was het kortsluiting of bijvoorbeeld verbrande olie op een hete motor Of waterdamp
Accu heb je garantie op...behalve als de dealer hem ''gekookt'' heeft.
Hebben ze gecontroleerd of de distributie op tijd staat en niet versprongen is:?:
En tot slot...welke dealer was dat
Gr.Quikfit
Maar staan ze te krap?EddyP schreef:Helaas heb ik shims. Leuk klusje voor het weekend...…..
Lijkt me verstandiger om hem eerst goed lopend te krijgen...dat heeft ie tenslotte ook gedaan.erichendri schreef:Heb je hem al eens laten mappen bij een goede tuner?
Ja daar ben ik ook nieuwsgierig naar. Als ze zeggen dat hij op is moet op zijn minst de cilinderdruk gemeten zijn. Klusje van niks.Tanisha schreef:Wat was trouwens de uitslag van de compressie test die ze vast wel gedaan hebben als ze tot de uitslag motor op komen?