octaan 102 in legacy

Motoren, injectiesystemen etc.
Plaats reactie
ferluci
Berichten: 257
Lid geworden op: 15 mei 2014 10:25

Re: octaan 102 in legacy

Bericht door ferluci »

niksnut schreef:ethanol doet rubber zwellen en maakt t zacht / week. als je na gebruik van brandstof met ethanol weer terug valt op benzine zonder , dan word het rubber hard en krimpt met lekkage tot gevolg.
Ik rijd nu al een tijdje op V-power om die ethanolurft niet meer in de tank te krijgen en idd de benzine leiding lekt :evil:
Telkenmale bij starten na langere tijd even stil te hebben gestaan afgelopen 4 weken, stinkt het naar benzine in de auto en bij een check onder de kap lekt er idd benzine langs het rubber over de ijzeren leiding. Als de motor uitgezet wordt en een paar seconden later weer gestart wordt is de lekkage weg, althans ik zie geen druppels meer.
Straks meer even onder de kap de klem wat aandraaien of de rubber leiding vervangen.
Ik geef het maar even door zodat als er anderen zijn die na langdurig rijden op benzine met etanolmeuk ook overstappen op the real stuff en ook benzine geur tegenkomen.
ferluci
Berichten: 257
Lid geworden op: 15 mei 2014 10:25

Re: octaan 102 in legacy

Bericht door ferluci »

Vanochtend spulletje uitelkaar gehaald om te zien waar het precies lekt.
Bleek idd het slangetje te zijn bij aanhechtingsgedeelte naar het ijzeren leiding toe.
Was ook wel nodig, want na verwijderen van de klem “viel” de rubber leiding zo van het ijzer af. De klem hield de boel nog bijelkaar.
Nieuw stukje slang ertussen en weer droog, scheelt weer verbruik want met een 3.0 is elk litertje interessant.
Nog wel de andere slangen gecheckt, maar die bleken in orde. Toch wel in de gaten houden.
Gebruikersavatar
SP-Boxer
Berichten: 5506
Lid geworden op: 10 nov 2008 22:52

Re: octaan 102 in legacy

Bericht door SP-Boxer »

Heb je misschien een fotootje van de betreffende slang?
Zal ook eens checken. (al is er bij mij nog maar 1x E10 in gegaan)
"I feel Legacy"
ferluci
Berichten: 257
Lid geworden op: 15 mei 2014 10:25

Re: octaan 102 in legacy

Bericht door ferluci »

Ik hoop dat het te zien is.
Ik denk na 1 keer tanken met die ethanurftzooi no worrys.
Ik reed echter al een tijdje op die shizzle met mogelijk deze consequentie.
Geurde behoorlijk in de auto elke ochtend koudstart, maar ben er nu vanaf.
Bijlagen
745A69E4-DDC5-4BAB-B9EB-7A821D4AFE83.jpeg
Gebruikersavatar
quikfit
Berichten: 4870
Lid geworden op: 11 jul 2012 13:51

Re: octaan 102 in legacy

Bericht door quikfit »

Het zou mooi zijn als je hem in de lengte doormidden snijd,als de binnenkant er dan goed uitziet vermoed ik dat het niet meer is dan een gescheurde slang.
De achterkant ziet er zo op het fotootje ook goed uit.

Gr.Quikfit :mrgreen:
Subaru Forester SJ FB20 2013 Noorwegen
viewtopic.php?t=6157
Plaats reactie