wat denken jullie?

Motoren, injectiesystemen etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

wat denken jullie?

Bericht door aze2000 »

ik heb een td4 op het oog,, net te ver om even te gaan kijken.

de deal was eigenlijk al wel rond, maar ik zie toch iets waar ik jullie hulp even bij nodig heb..

ik zie naast de moer een stukje vreemds,,, hoort dat er af te zijn ivm borging?

ik hoor het graag van jullie
Bijlagen
IMG_30795893EC0E-1.jpeg
Groet Robert
Gebruikersavatar
Norge
Berichten: 113
Lid geworden op: 15 apr 2018 09:21

Re: wat denken jullie?

Bericht door Norge »

Waar zit ik naar te kijken? Een turbo?
If you can’t fix it with a hammer, you’ve got a electrical problem.
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: wat denken jullie?

Bericht door aze2000 »

Norge schreef:Waar zit ik naar te kijken? Een turbo?

Klopt,,, lucht inlaat gedeelte
Groet Robert
Gebruikersavatar
Norge
Berichten: 113
Lid geworden op: 15 apr 2018 09:21

Re: wat denken jullie?

Bericht door Norge »

iii.PNG
lijkt me beschadigd / gescheurd
If you can’t fix it with a hammer, you’ve got a electrical problem.
JSE
Berichten: 197
Lid geworden op: 06 mei 2017 17:50

Re: wat denken jullie?

Bericht door JSE »

Hoort niet. De moer draait zichzelf vast door het draaien van de turbo. Borging is niet nodig.
Mooi laten liggen.
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: wat denken jullie?

Bericht door aze2000 »

JSE schreef:Hoort niet. De moer draait zichzelf vast door het draaien van de turbo. Borging is niet nodig.
Mooi laten liggen.

poeeeee het is dat de betaling onderweg niet lukte,,

daarom nog op mn gemak even gekeken... toen met veel uitvergroten zag ik dit :oops:

ben daar zo pist over,,, hij heeft me wel 10 verteld dat hij gebruikt maar echt goed was enz enz,, de lullo...

hij zal me nog een betere foto sturen van het wiel,, maar tot nu toe niks meer gehoord,,,

na de vakantie ga ik lekker voor een nieuwe,, ben er klaar mee met die troep van een ander :lol: :lol: :lol:


top zn forum om even te sparren met andere..

bedankt voor een ieder :okeee:
Groet Robert
Gebruikersavatar
erichendri
Berichten: 5614
Lid geworden op: 14 nov 2010 21:02

Re: wat denken jullie?

Bericht door erichendri »

Kijk uit met chineze nieuwe turbo's voor weinig.
Denk dat het met 1000 euro gewoon start voor een goede.

Eric
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: wat denken jullie?

Bericht door aze2000 »

erichendri schreef:Kijk uit met chineze nieuwe turbo's voor weinig.
Denk dat het met 1000 euro gewoon start voor een goede.

Eric

ben het met je eens,,, koop never zo maar uit china een turbo ,, en je bent simpel vanaf zn n 1000€ verder,, maar dan koop je tenminste betrouwbaar spul,, alles daar onder laten liggen .

ik had met marc verhoeven contact die had ook nieuwe liggen die hij zelf laat overkomen uit japan,, en waren zeer goed en betrouwbaar
Groet Robert
ReinO
Berichten: 585
Lid geworden op: 18 aug 2018 05:47

Re: wat denken jullie?

Bericht door ReinO »

hier wel goede ervaring met de huidige chinese turbo s. Reviseren is echter nog goedkoper en gegarandeerd goed.
Misschien had de verkoper niet zoveel verstand van turbo s, anders had ie wel een andere foto gemaakt?
Bovendien wil je toch met je eigen handen voelen? En de schoepen zelf zien?
De Moerasruiter.
MY 2000 Forester
Mountainbiken
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: wat denken jullie?

Bericht door aze2000 »

ReinO schreef:hier wel goede ervaring met de huidige chinese turbo s. Reviseren is echter nog goedkoper en gegarandeerd goed.
Misschien had de verkoper niet zoveel verstand van turbo s, anders had ie wel een andere foto gemaakt?
Bovendien wil je toch met je eigen handen voelen? En de schoepen zelf zien?
goed te horen dat je goede ervaring hebt... weet niet hoe je belastig is van je auto en hoeveel km je er mee hebt gereden,

ofdat je verkopter wel of geen verstand hebt van turbo's weet ik ook niet,, maar ik weet wel dat er veel troep in omloop is omdat het toch ook dit een doelgroep is waar veel petjes achtersevoren aan wezig zijn :D

maar ik laat deze turbo lekker liggen ,, ik ga dan wel voor een nieuwe bij een gerenomeerde partij
Groet Robert
ReinO
Berichten: 585
Lid geworden op: 18 aug 2018 05:47

Re: wat denken jullie?

Bericht door ReinO »

ik help af en toe mee in een garage en daar hebben we veschilende klanten met dat chinese spul, en nog niet
1 is kapot gegaan tot nu toe. Die brakke chinese dingen dateren volgens mij van een paar jaar geleden.
De meeste zijn trouwens flink getuned en draaien rond de 1.45 bar. Ook 1 tje met 1.95 bar:)
De Moerasruiter.
MY 2000 Forester
Mountainbiken
Gebruikersavatar
aze2000
Berichten: 684
Lid geworden op: 18 apr 2019 21:07

Re: wat denken jullie?

Bericht door aze2000 »

ReinO schreef:ik help af en toe mee in een garage en daar hebben we veschilende klanten met dat chinese spul, en nog niet
1 is kapot gegaan tot nu toe. Die brakke chinese dingen dateren volgens mij van een paar jaar geleden.
De meeste zijn trouwens flink getuned en draaien rond de 1.45 bar. Ook 1 tje met 1.95 bar:)
de vraag is dan uiteraard... wat hebben die chinese turbo gekost.. ik zeg niet dat het zo i zo slecht is,,, maar in de regel zou ik het best spannend vinden om een turbo er op te zetten waar na genoeg niemand durf te zeggen dat het goed is,,, want als t niet goed gaat heb je toch aardig kans op motor schade als je het slecht treft,,

maar goed blijft altijd een gok..
Groet Robert
ReinO
Berichten: 585
Lid geworden op: 18 aug 2018 05:47

Re: wat denken jullie?

Bericht door ReinO »

voor zoveel minder durf ik de gok wel aan. en motorschade waar iedereen het altijd over heeft.
Vorig jaar een stuk of 15 vervangen -vandaag ook nog 1 maar nergens verdere motorschade. Het zal voorkomen hoor.

ps ga dan voor zo n fijne 18T, spoelt lekker snel op en heeft net zoveel power als de 19T.
De Moerasruiter.
MY 2000 Forester
Mountainbiken
Plaats reactie